مجله عمومی

اقتصاددان تنها – کندوج

همانطور که واضح است ، هیچ کس متوجه الیاس نادران ، این به اصطلاح اقتصاددان ، که عضو کمیته برنامه ریزی و بودجه است ، برای توافقات مهم اقتصادی نیست. تا به امروز ، مجلس بدون در نظر گرفتن منبع تأمین اعتبار ، دو پروژه با بار مالی را تصویب کرده است و این صدای این اقتصاددان بود که مجلس نامیده می شد.

به گزارش کندوج ، این روزنامه مشرق وی نوشت: “الیاس نادران و مصطفی میرسلیم ، اسکلت های جریان اصولگرایان ، این روزها منتقدان کنگره یازدهم شده اند. اگرچه هم کسانی که هم حوادث آلتینگ را در خارج تماشا می کردند فکر می کردند که این دو نفر مطمئناً در هیئت مدیره یا رئیس یکی از کمیته های اصلی آلتینگ سهمی خواهند داشت ، اما این اتفاق نیفتاد. آنها نه تنها نمایندگان عادی نبودند ، بلکه همانطور که پیداست ، هیچ کس به جز خودشان به تجربه و توانایی های آنها اعتقاد ندارد و حتی به تصمیمات مهم نیز نمی رسد ، هیچ کس در مورد این دو حزب چیزی نمی شنود یا وارد بازی آنها نمی شود. اگر این را با عملکرد محمدرضا باهنر در پارلمان های دوره های مختلف مقایسه کنیم ، وضعیت برای ما روشن تر می شود. خود باهنر معتقد بود که در جلساتی که شرکت می کند ، تصمیم گیری نمی شود ، مگر با مشارکت آرا و نظر او. او گفت اگر به شخص دیگری بگویید قطعاً باور نخواهد کرد!

البته از آن مجلس اصولگرا تا این مجلس فاصله زیادی وجود دارد. باهنر احتمالاً استادیوم را به خوبی می شناخت و درگیر کارزار انتخاباتی نبود. فهمید که به دست دیگران افتاده است. اصولگرایان تازه فکر که این روزها یازدهمین کنگره را به دست می گیرند و از طریق پوشش خبری خود را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی معرفی می کنند قطعاً جای خود را نخواهد داد. نادران در اولین درگیری خود با مجمع عمومی ، با انتصاب بذرپاش مخالفت كرد و حتی به او توصیه كرد كه استعفا دهد ، سپس نامه ای طولانی نوشت كه تا پایان كار شغل غیرقانونی خود را ادامه دهد ، اما از آن زمان تاكنون گزارشی در این باره گزارش نشده است. دنبال نمی شود یا ناامید می شود یا از او خواسته شده که منصرف شود. روشن است که هیچ کس برای توافق نامه های مهم اقتصادی به این اقتصاددان که عضو برنامه و کمیته بودجه است توجه نمی کند. مجلس تاکنون دو طرح را با بار مالی و بدون در نظر گرفتن منبع بودجه آن تصویب کرده است و این صدای این به اصطلاح اقتصاددان مجلس بود.

نادران در مورد این طرح جنجالی مجلس با عنوان یارانه زنده در تاریخ 3 نوامبر گفته بود: “طرح تأمین کالاهای اساسی در مجلس روز گذشته بررسی شد. اکنون با پیشنهادی 25000 میلیارد تومانی در بودجه قرار گرفت. “بدون بودجه مناسب ، این شتابها عواقبی خواهد داشت و فردا تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم گرفت.”

همین اتفاق افتاد و هیئت مدیره دقیقاً به دلیل پیش بینی هیچ بودجه ای آن را رد کرد. نادران به موارد واضحی در برنامه های مجلس اشاره می کند که قطعاً اگر چنین عقیده ای از صاحب نظران و افراد باتجربه همانطور که هنگام تهیه آنها حق داشت ، چنین طرحی نباید به شورای امنیت ارسال می شد. الیاس نادران ضمن بازبینی برنامه تعالی ساکنان و خانواده ها مطابق اصل 85 قانون اساسی ، با این برنامه نیز مخالفت کرد: “من فکر می کنم طراحان و افرادی که در این برنامه مشارکت داشتند اشتباه رفته اند ، اما این نقض حقوق نمایندگان است. . بحث طراحان سرعت بخشیدن و تسریع در بررسی و تصویب طرح است ، حال این س arال مطرح می شود که تفاوت یک یا دو ماه در این رابطه چیست؟ درست نیست که گروه خاصی درباره چنین برنامه مهمی تصمیم بگیرد و سپس آن را به شورای امنیت بفرستد. طبق هنر. آیا این دستورالعمل به طور موقت و آزمایشی اجرا می شود. این بدان معناست که بعداً باید قانون را دائمی کنیم. “از طرف دیگر ، به نظر می رسد هیئت امنا برنامه های گسترده و اساسی را مطابق با ماده 85 رد می کند.”

نادران در یکی از سخنرانی های قبلی خود در مجلس ، با انتقاد شدید از نمایندگان مجلس ، آنها را به سیاست و قبایل متهم کرد. وی گفته بود: “متأسفانه تعدادی از نمایندگان قبل از انتخابات 1400 زین شده اند و سعی در به دست آوردن موقعیت در دولت آینده یا شهرداری تهران دارند … امروز سازمان پارلمان شکل گرفته است. هیئت ها ، کمیته ها ، احزاب و مدیران سیاسی و غیر سیاسی تشکیل می شوند. چرا بعد از بیش از پنج ماه بازده اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی نداریم؟ “آفت اصلی ، درگیری نماینده در حوادث مضر از طریق ایجاد انگیزه های ناسالم شخصی و حزبی یا سهل انگاری در کار یا احزاب احیاناً ناسالم قومی ، منطقه ای ، قبیله ای و نظایر آن است.”

او احتمالاً اشاره به رفتار اعضا در یا در نزدیکی منطقه پایداری دارد که مشغول یادگیری مواردی مانند متهم کردن سعید حجاریان به اجاره گندم یا اعتراض به انتصاب امین احمدیان ، اصلاح طلب بیمه البرز و دیگر روحانیون جوان در هیئت های دولت در ماه های اخیر هستند. دولت و مانند آن. در همان سخنرانی ، نادران گفت: “ساختار قدرت در پارلمان ، از دولت و مجریه تا اکثریت حزب پارلمان تا چه اندازه بر اساس این توصیه بوده است؟ چرا این حزب در امور مهم مجلس بی تحرک بوده است؟ پارلمان ناکارآمد و سیاسی بودن تصمیمات کارشناسی و ابزارهای بی اثر برای نظارت مجلس. “من با فروتنی از شش برادری که در حال آماده سازی این رویداد مهم هستند می خواهم که وقت خود را به اداره کنگره و نهادهای مرتبط اختصاص دهند.”

به نظر می رسد نادران خیلی سریع فهمیده است که متن مجلس یازدهم با جلسات اصلی قبلی که وی در آن حضور داشت بسیار متفاوت بود. به حدی که حتی در ماه سپتامبر نیز شایعات استعفای وی گسترش یافت. در گزارش خبری این باشگاه خبری آمده است: “خبر استعفای الیاس نادران ، نماینده تهران ، به گمانه زنی ها در مورد” اختلاف بر سر قدرت در مجلس یازدهم “دامن زده است. خبر استعفای الیاس نادران آخرین رویداد جلسه یازدهم بود. “او نماینده تهران است و عضو کمیته برنامه ، بودجه و محاسبات است.” یک منبع با واسطه گری به باشگاه خبرنگاران جوان تأیید کرد که “الیاس نادران از اعضا ناراحت بود زیرا در مسابقه انتخاب رئیس کمیته برنامه ریزی و بودجه رأی ندادند. “زیرا از تجربه و جایگاه ویژه ای در زمینه اقتصاد برخوردار است.”

سید ناصر موسویه لارگانی ، حسینعلی حاجی دلیگانی و حجت الاسلام علیرضا سلیمی سه عضو هیئت مدیره بودند که در اولین خبر استعفای نادران را انکار کردند. احمد امیرآبادی فراهانی ، یکی دیگر از اعضای اصلی هیئت مدیره به جوان گفت: “در احساس مسئولیت ، رقابت و کاندیداتوری افراد برای تصدی مقام رسمی شکی نیست ، اما استعفای نمایندگان به دلیل عدم خدمت در پارلمان بعید است و قطعاً وجود ندارد.” باشگاه خبرنگاران »

وی افزود: به نظر می رسد این نیز گمانه زنی در رسانه ها است و حداقل در ابتدای جلسه یازدهم ما چنین موضوعی نداشته ایم. “این بیانیه به دولت نرسیده است و از اعضای مجلس یازدهم كه عمدتاً اعضای نیروهای انقلابی هستند و برای خدمت به ملت آمده اند دور از انتظار است و چنین رفتاری درست نیست.”

نقطه شروع استعفا با محتوای زیر در توئیت قرار گرفت: “برای جلوگیری از استعفای آقای الیاس نادران ، کمیته اجرایی جدیدی در پارلمان تشکیل می شود و به نام کمیته توقف تولید نامگذاری خواهد شد و نادران رئیس آن کمیته خواهد بود. “باید دید آیا نادران با این موضع موافق است یا نه.”

این اتفاق افتاد و این کمیته تشکیل شد و نام دقیق آن تغییر کرد. کمیته ویژه جهش در تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و اعضای آن نیز منصوب شدند. ساعاتی بعد ، مالک شریعتی ، دیگر قانونگذار تهران ، در توئیتر خود نوشت که نمایندگان مجلس الیاس نادران را به عنوان اولین عضو کمیته پرش نمایش انتخاب کرده اند. شریعتی نوشت: “امروز اعضای کمیته ویژه پرش تولید و نظارت بر اجرای ماده 44 انتخاب شدند و دکتر الیاس نادران (دکترای اقتصاد با چهار دوره حضور در مجلس) علی رغم غیبت به دلیل کرونا ، اولین نماینده مجلس شد. “انشالله این کمیسیون قادر به درمان بیماری در اقتصاد کشور خواهد بود.”

در حالی که نادران با کسب اکثریت 136 رأی در کمیسیون ، شمس الدین حسینی ، رئیس دیگر احمدی نژاد و وزیر اقتصاد پیشین را بر عهده داشت! “با این حال ، شایعات استعفای نادران پس از آن شنیده نشد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا