کسب و کار ایرانیمجله عمومی

الکل عطرسازی چیست؟

الکل یکی از موادی است که در ساخت عطر و ادکلن استفاده می شود. الکلی که در عطرسازی استفاده می شود، الکل دناتوره نامیده می شود. عطر بدون الکل عصاره ای روغنی و معطر است. این الکل است که عصاره روغنی و معطر را به عطر و ادکلن تبدیل می کند.

الکل عطر چیست؟

الکل مخصوص عطرها فرمول خاصی دارد که برای عطرها مناسب است. این نوع الکل با ترکیبات مخلوط می شود و خواص خوراکی و مضر بودن خود را برای پوست از دست می دهد. 96% اتانول و الکل بو داده شده در عطرسازی برای جلوگیری از تغییر بو استفاده می شود. اتانول دناتوره شده، مونوپروپیلن گلیکول و ایزوپروپیل میریستات عمدتاً در تولید عطر استفاده می شود.

اتانول دناتوره شده

اتانول دناتوره شده با افزودن مواد دیگر به الکل غیر خوراکی و بی مزه تبدیل می شود. گاهی اوقات رنگ ها به الکل دناتوره شده اضافه می شود تا مشخص شود که آیا غیرقابل خوردن است یا خیر. اتانول متصل به عنوان یک عامل تمیز کننده، افزودنی سوخت و حلال استفاده می شود. اما در صنعت عطرسازی از خواص این الکل به عنوان حلال استفاده می کنیم. برای دوره جامع عطرسازی با ما تماس بگیرید.

اتانول دناتوره شده یک ماده شیمیایی قوی است که برای حل کردن ترکیبات عطر و ادکلن استفاده می شود. اتانول دناتوره شده دارای خواص زیر برای عطر است.

بیل بو

نمیتونه بخوره

ترکیب ترکیبات عطر و ادکلن با هم

ماندگاری عطر و ادکلن را افزایش می دهد

به پخش سریع بوهای عطر و ادکلن کمک می کند

عطر را رقیق کنید

خنک کننده

استفاده کمی از اتانول دناتوره شده در عطر و ادکلن.

ترکیب عطر خالص دارای الکل 70 تا 80 درصد است. علاوه بر این، میزان الکل موجود در عطر روی لیوان آنها حک شده است. البته درصدهای مختلفی از اتانول دناتوره شده برای تولید هر عطر بر اساس نوع ماده تشکیل دهنده آن اعم از ادو پرفیوم، ادو تویلت یا ادکلن استفاده می شود.

همچنین به این نکته توجه کنید که مقدار نامناسب اتانول دناتوره شده در عطر باعث کاهش کیفیت آن می شود.

مونوپروپیلن گلیکول

مونوپروپیلن گلیکول یک مایع چسبناک بی رنگ و بی بو است. یکی دیگر از ویژگی های آن آسیب نرساندن به پوست است. طعم شیرینی دارد. حلالیت خوب و حلالیت خوبی در آب دارد. برای این ویژگی ها می توان از مونوپروپیلن گلیکول در عطرسازی استفاده کرد.

ایزوپروپیل میریستات

ایزوپروپیل میریستات به عنوان حلال در صنعت عطرسازی استفاده می شود. ایزوپروپیل میریستات برای نرم کننده و مرطوب کننده عالی است.

دلیل اضافه کردن الکل در عطرها

عطرها از اسانس ها، آب و الکل تشکیل شده اند و از نظر تاریخی از الکل تخمیر شده از میوه ها یا غلات برای ساخت عطر و ادکلن استفاده می کردند. اما اکنون الکل تجاری مانند اتانول جایگزین آن شده است. دلایل اضافه کردن الکل به عطرها به شرح زیر است:

حلال های الکلی: الکل به عنوان یک حلال قوی استفاده می شود و ترکیبات معطر مانند عصاره های گیاهی، عطرها و اسانس ها را همگن می کند.

مانع اکسیداسیون ترکیبات عطر: الکل یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. الکل از اکسید شدن مواد فعال عطر جلوگیری می کند.

بیشتر در محیط پخش می شود: الکل رایحه عطر را در فضای وسیع تر و با حجم بیشتری پخش می کند.

ماندگاری عطرها: الکل ماندگاری عطرها را افزایش می دهد.

عطر رایحه را آشکار می کند: وقتی الکل تبخیر می شود، بوی عطر همراه با آن در هوا منتشر می شود.

خنک کننده: در فصول گرم سال برای خنک شدن و افزایش طراوت استفاده از ادکلن با الکل بیشتر توصیه می شود.

بی بو: بی بو; کیفیت معطر الکل باعث تغییر بوی عطر نمی شود.

از ایجاد لکه روی لباس جلوگیری می کند: اگر عطر غیر الکلی را روی لباس بمالید باعث ایجاد لکه روی لباس می شود. اما اگر عطر را با الکل مخلوط کنید و روی لباس اسپری کنید، هیچ لکه ای روی لباس باقی نمی ماند.

برای تولید عطر و ادکلن اتانول 96% با کیفیت بالا بخرید

همانطور که گفتیم از الکل به عنوان حلال در تولید عطر و ادکلن استفاده می شود. اما کیفیت الکل استفاده شده در عطر و ادکلن تاثیر زیادی بر کیفیت محصول نهایی دارد. هر چه کیفیت اتانول 96 درصد بالاتر باشد، کیفیت عطر و ادکلن تولید شده بالاتر است. ادکلن های معروف و معروف دنیا به این موضوع توجه زیادی دارند.

دکمه بازگشت به بالا