مجله بانوان

انزوای اجتماعی و تنهایی با بیماری قلبی در زنان مرتبط است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محققان دریافتند که حتی پس از انطباق با سایر رفتارهای پرخطر مانند سیگار کشیدن و عدم تحرک، انزوای اجتماعی و تنهایی، ساکنان به ترتیب 8 و 5 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی و سکته بودند. برای زنان مسن با انزوای اجتماعی و تنهایی بیشتر، این خطر به 27 درصد افزایش یافت.

این مطالعه به بررسی انزوای اجتماعی و تنهایی به مدت 8 سال در بین تقریباً 58000 زن که از پرسشنامه استفاده کردند، پرداخت. افرادی که در این مطالعه شرکت کردند هیچ سابقه حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری عروقی نداشتند. قاضی مرگ آنها دل نداشتند. در این مطالعه 1599 نفر اخیراً به بیماری عروقی مبتلا شدند قاضی مرگ آنها یا سکته قلبی کردند یا بر اثر بیماری قلبی عروقی فوت کردند.

“جان بلترعضو تیم تحقیقاتی کالج هربرت ما در حال کار هستیم وی گفت: این یک نشانه قوی برای ما است که نشان می دهد میزان ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در بین افرادی که از نظر اجتماعی منزوی و تنها هستند بیشتر است.

وی افزود: انزوای اجتماعی و تنهایی امروزه در همه زمینه ها و به طور قابل توجهی برای سالمندان وجود دارد.

با توجه به اینکه ارتباط بسیار واضحی بین انزوای اجتماعی، تنهایی و بیماری از جمله بیماری قلبی و سکته وجود دارد، محققان بر این باورند که گام بعدی تمرکز بر راه‌هایی برای شناسایی افراد در معرض خطر است.

از جانب این طرف اندازه گیر انزوای اجتماعی و تنهایی به عنوان بخشی از مراقبت های بهداشتی سنتی می تواند کمک بزرگی در شناسایی بیماران در معرض خطر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا