کسب و کار ایرانیمجله بانوان

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

رفع موهای زائد همیشه مشکل بسیاری از افراد است. امروزه استفاده از لیزر ایکس برای از بین بردن موهای زائد بدن نسبت به روش های قبلی طرفداران زیادی پیدا کرده است. زیرا روش های قدیمی مانند اصلاح، اپیلاسیون، علاوه بر صرف زمان زیادی برای آنها، پس از آن موها دوباره رشد کرده و به حالت عادی باز می گردند. به همین دلیل بسیاری از متخصصان زیبایی روش دائمی را ترجیح می دهند.

در این مقاله به مهم ترین و موثرترین روش های مرکز زیبایی پوست و زیبایی نیکان می پردازیم.

انواع تجهیزات لیزر

برای از بین بردن موهای زائد بدن از دو نوع دستگاه استفاده می شود:

دسته نورهای فشرده یا شبه لیزری مانند Ilight، IPL

دسته نور لیزر مانند لیزر الکس، دیود و غیره.

لیزر الکس (الکساندرایت)

طول موج این لیزر 755 نانومتر است این طول موج بهترین طول موج برای از بین بردن ریشه مو و ساقه است که 100 درصد موها را از بین می برد.

انرژی در این طول موج به نواحی سطحی پوست نیز گسترش می یابد. افرادی که پوست تیره دارند باید توجه داشته باشند که مقداری از انرژی در این طول موج توسط ذرات تیره پوست جذب می شود و می تواند باعث سوختگی سطحی و حرارتی شود. البته با وجود سیستم خنک کننده قدرتمند، این گرما خنثی شده و از سوختگی پوست جلوگیری می کند.

دستگاه لیزر الکس برندهای مختلفی دارد، بهترین برندها آمریکایی هستند. در کشور ما دو برند کاندلا و سایناشور وجود دارد.

دستگاه لیزر الکساندرایت

یکی از دستگاه های لیزر الکس، دستگاه لیزر آمریکایی الکساندر کاندلا با طول موج 755 نانومتر است. البته این طول موج نیز قابل تغییر و بازیابی است. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به وضوح بالا و نفوذ عمیق پوست اشاره کرد.

طول درمان با استفاده از این دستگاه کوتاه است. همچنین دستگاه شمع الکساندرایت دارای سیستم خنک کننده قوی است که از بروز هرگونه درد و سوزش در حین درمان جلوگیری می کند. استفاده از این دستگاه آسان است. همچنین در این دستگاه از نگین الکسا استفاده شده است که بهترین و بهترین برند تولید شده در آمریکا می باشد.

مرکز پوست و زیبایی نیکان مفتخر است با بکارگیری پزشکان و متخصصین مجرب و با استفاده از تجهیزات مدرن و بهترین لیزر خدمات بی نظیری را به شما ارائه دهد.

دستگاه لیزر الکساندرایت سیگناشور

دستگاه الیت پلاس که از دو نوع لیزر ND-YAG با طول موج 1064 نانومتر (این لیزر برای انواع رنگ پوست از جمله تیره، روشن، برنزه و … مناسب است) و لیزر الکساندرایت با طول موج استفاده می کند. 755 نانومتر، جدیدترین و بهترین محصول سیگناسور است. آمریکا است

از ویژگی های این دستگاه می توان به تنظیم طول موج، سطح انرژی، عرض پالس، فرکانس نور لیزر و اندازه انواع ابزار دستی اشاره کرد. در صورت تمایل مشتری، Elite Plus of Signasure قابل تنظیم به قطعات دستی 20، 22 و 24 میلی متری است که باعث افزایش سرعت درمان می شود. این دستگاه دارای سیستم خنک کننده قدرتمند ساخت کشور آلمان است و می تواند تا 30- درجه سانتیگراد خنک شود. بنابراین، ناحیه تحت درمان به راحتی خنک می شود و از هرگونه درد یا سوزش به راحتی جلوگیری می شود.

رفع کم خطر و سریع موهای زائد بدن و صورت، رفع تغییر رنگ پوست، قرمزی چشم ناشی از آفتاب، رفع کک و مک، جوانسازی و چین و چروک پوست و …. دستگاه های لیزر الکساندرایت سیگناشور نامیده می شوند. به طور کلی این دستگاه نسبت به دستگاه لیزر کاندلا که در مرکز پوست و زیبایی نیکان برای جلب رضایت شما مشتری گرامی ارائه می شود بهتر و کارآمدتر است.

دستگاه لیزر دایود

نوع دیگری از دستگاه لیزر، لیزر دایود است. طول موج این دستگاه 808 نانومتر است که کمی بیشتر از طول موج دستگاه لیزر الکس است. در نتیجه میزان نفوذ این لیزر به اعماق پوست نیز بیشتر است. لیزر دایود را نمی توان برای از بین بردن موهای ریز یا موهای ناحیه تناسلی استفاده کرد، بنابراین جلسات درمانی بیشتری لازم است. وقتی دستگاه لیزر الکس این کار را انجام می دهد، آسان تر و در دسترس تر است.

یونیت لیزر دایود به دلیل طول موج بیشتر باعث ایجاد درد و سوزش بیشتر در طول درمان می شود در حالی که یونیت لیزر الکس به دلیل سیستم خنک کننده قوی از درد و سوزش در طول درمان جلوگیری می کند.

همچنین ابزارهای لیزر الکس به گونه ای طراحی شده اند که کار با آنها آسان و سریع باشد. اما در دستگاه لیزر دایود قطر سر لیزر کم است. به همین دلیل باید زمان بیشتری برای درمان و استفاده صرف شود.

دستگاه آی پی ال

وسیله دیگری که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود دستگاه IPL است. در این دستگاه از لیزر استفاده نمی شود، اما لامپ های فلاش زنون وجود دارند که طول موج های متعددی را تولید می کنند. دستگاه IPL یکی از دستگاه های محبوب برای از بین بردن موهای زائد، از بین بردن جوش های سر سیاه، آکنه و جوانسازی پوست است. این روش در مقایسه با استفاده از دستگاه های الکس ارزان تر است و از طرفی تاثیر کمتری نسبت به آنها دارد و موها دوباره رشد می کنند و باید از روش های قطعی تری استفاده کنید.

دستگاه IPL با استفاده از پالس های نور قوی، موهای زائد را به صورت ایمن و به تدریج از قسمت های مختلف بدن از بین می برد. این روش هنگام از بین بردن مو از حرارت کمتری استفاده می کند، بنابراین هیچ آسیب یا سوزشی برای پوست ایجاد نمی شود.

الکترولیز موهای بدن

الکترولیز روش دیگری برای از بین بردن موهای زائد بدن است. در این روش یک سوزن بسیار باریک و نازک به ریشه مو وارد می کنند و به سمت جلو حرکت می دهند تا به ریشه مو برسد. جریان الکتریکی از سوزن عبور می کند و به ریشه مو آسیب می رساند و موها به راحتی از بین می روند. الکترولیز روشی است که اگر به درستی انجام شود دائمی است و باعث رشد مجدد موهای شما نمی شود. اما به این ترتیب هر مو باید جداگانه برداشته شود. بنابراین، این یک گزینه ارزان و مقرون به صرفه است. اگر موهای ناخواسته زیادی دارید، ممکن است یک، دو یا چند سال طول بکشد تا از شر آن خلاص شوید. بنابراین می توان از این روش برای دست، معده و … استفاده کرد. حذف موهای زائد از نواحی بزرگ بدن توصیه نمی شود.

همچنین انجام این روش می تواند کمی دردناک باشد. به خصوص در قسمت های حساس بدن مانند لب بالایی. هنگامی که از جریان الکتریکی با فرکانس بالا استفاده می شود باعث زخم و آسیب پوست می شود که بسیار خطرناک است.

دکمه بازگشت به بالا