کسب و کار ایرانیمجله اجتماعیمجله فرهنگ

انواع موسیقی پاپ

سبک موسیقی پاپ همانطور که از نامش پیداست امروزه با آهنگ های جذابش محبوب ترین نوع موسیقی در جهان است. ، یکی از تاثیرگذارترین ژانرهای موسیقی که تاکنون وجود داشته است، موسیقی پاپ است. ژانر پاپ بسیار گسترده است و دارای زیرژانرها و گونه های زیادی است که هر روز ژانر را غنی می کند. ویژگی های پاپ شامل ملودی های جذاب و اشعار ساده است.

موسیقی پاپ چیست؟

موسیقی پاپ به عنوان یک سبک موسیقی محبوب در ایالات متحده و بریتانیا در اواسط دهه 1950 آغاز شد. نمی توان تعریف جامعی از پاپ ارائه داد زیرا دائماً در حال تحول است. پاپ به هر آهنگی اطلاق می شود که در یک زمان خاص جاری و محبوب باشد. سبک پاپ نوعی موسیقی است که همیشه میلیون ها بازدید دریافت می کند. موسیقی پاپ برای مقاصد تجاری رایج شد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.

ویژگی موسیقی پاپ

سبک این موسیقی به گونه ای است که بسیاری از شنوندگان آن را دوست دارند. در این نوع موسیقی آهنگ ها به صورت ریتمیک ساخته می شوند و تاکید زیادی بر ملودی و هارمونی می شود. پاپ یک ژانر تجاری است و هنرمندان نیز برای تبلیغ موسیقی خود با شرکت های موسیقی همکاری می کنند.

درام، باس، گیتار الکتریک، مصنوعی، زهی، آواز و وکال پس زمینه را می توان برای ایجاد یک آهنگ پاپ استفاده کرد. ملودی، سادگی و هارمونی در موسیقی پاپ مهمتر از سازهاست.

انواع سبک های موسیقی پاپ

پاپ انواع مختلفی دارد. این به این دلیل است که سبک‌های تلفیقی دائماً در حال تغییر هستند و به سختی می‌توان از آن‌ها پیروی کرد. بنابراین، زیرشاخه های پاپ، ژانرهای پاپ جدیدی را ایجاد می کنند. برای دانلود آهنگ خارجی به موزیک باران مراجعه نمایید. در ادامه، نگاهی به سبک های مختلف موسیقی پاپ می اندازیم.

پاپ راک

یکی از رایج ترین سبک های این موسیقی پاپ راک است. این نسخه؛ این جنبه تجاری تر سنگ را توضیح می دهد. این نسخه از آهنگ پاپ تاکید بیشتری بر آهنگسازی دارد. تاکید کمتری بر ضبط و میکس و بصری و موسیقی. آواز موسیقی پاپ راک آسان است.

الکتروپاپ

Electropop یکی از جدیدترین و محبوب ترین سبک های پاپ است. الکتروپاپ; از ترکیبی از موسیقی الکترونیک و پاپ تشکیل شده است. امروزه استفاده از صدای الکترونیکی؛ این یک استاندارد برای تولید پاپ و الکتروپاپ شد. این یک سبک غالب در نظر گرفته می شود.

نور خورشید

یکی دیگر از سبک‌های پاپ، سان‌شاین پاپ است، سبکی آسان‌شنود با آوازهای شادتر و تنظیمات نور با اشعاری که بر قدردانی از زیبایی جهان تمرکز دارد. این سبک پاپ در دهه 60 در کالیفرنیای جنوبی ایجاد شد.

پاپ فولک

این نوع موسیقی پاپ ترکیبی از موسیقی محلی و پاپ با استفاده از ساختارهای پاپ، گروه های پشتیبان، آوازهای تجاری برای آهنگ های کوتاه و ملایم با ملودی های جذاب است. فولک پاپ نسخه ای از فولک راک است که در دهه 1960 رایج شد.

جاز پاپ

جاز پاپ یک سبک پاپ است که عناصر و تأثیراتی از موسیقی جاز دارد. تحت پوشش. برخلاف جاز، جاز پاپ فقط شامل بخش‌های بداهه‌نویسی کوتاه است. آن اجازه می دهد. می توان گفت که ملودی و نوسان موسیقی جاز کلید این سبک است.

موسیقی ارکسترال

پاپ ارکسترال یکی از محبوب ترین شکل های پاپ است. این نوع موسیقی به صورت گروهی ساخته و اجرا می شود. این نوع موسیقی هنوز در اواخر دهه 60 مورد استفاده قرار می گرفت.

موسیقی پاپ ایرانی

موسیقی پاپ ایران در دوره قاجار با ظهور رادیو رشد کرد. در دوران قبل از انقلاب؛ برخی از خوانندگان از سازهای مختلف به سبک غربی استفاده می کنند. آن را تغییر دادند و وارد منطقه جدیدی شدند. بعد از این؛ در دوران پس از انقلاب برای مدتی متوقف شد و با گذشت زمان و تغییر در سیاست; انواع موسیقی پاپ ایرانی رواج یافت.

دکمه بازگشت به بالا