مجله علمی و سلامت

اگر این ۹ نشانه را دارید یعنی زودتر پیر می‌شوید

دفتر:

برخی از افراد برای سنین بعدی پیری جسمی را تجربه می کنند. اگر این 9 علامت را هم دارید ، به این معنی است که این مسئله در مورد شما نیز صدق می کند و باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید.

1. ریزش مو (نه فقط موهای سر)

پیری یکی از دلایل ریزش و کم پشتی مو است. گاهی موها کیفیت اصلی خود را از دست داده و شکننده می شوند. اگر قبل از 60 سالگی به طور ناگهانی دچار ریزش و سفید شدن مو شدید ، باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید و غذای سالم زیادی بخورید.

۲. ضعف عضلانی شدید

اگر قادر نیستید شخصی را که 13 کیلوگرم وزن دارد بلند کنید ، ضعف عضلانی دارید. این نشانه بازنشستگی زودرس عضلات است. ورزش کنید و ورزش را برای زندگی خود روتین کنید.

3. مار بیشتر

به دلیل پارگی و ناکافی بودن رگ های خونی ، کبودی در بدن رخ می دهد. اگر بدن شما بدون دلیل و از بسیاری جهات مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشد ، به این معنی است که هیچ آنزیم و مواد مغذی مفیدی در بدن وجود ندارد. بهتر است به این موضوع توجه شود؛ زیرا در طولانی مدت ، این مسئله بر افتادگی پوست تأثیر می گذارد.

4. چین و چروک

در صورت داشتن چین و چروک بیشتر از افراد دیگر ، همین امر صادق است. به نظر می رسد برخی از افراد به دلیل نوع و شکل ویژگی های صورت ، از سن کمتری برخوردار هستند ، اما اگر همین افراد به دلایل مختلف از پیری زودرس رنج ببرند ، چین و چروک آنها بیشتر از سن آنها خواهد بود.

5- تمایل به برقراری ارتباط کمتر با دوستان

وقتی هیچ علاقه جوانی بیشتر نیست و شما ترجیح می دهید با دوستانتان بیرون نروید و روی کاناپه دراز نکشید ، به این معنی است که حوصله شما سر رفته و از نظر روحی پیر می شوید. این قطعاً بر روی اندام شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

6. چاقی ناهموار

وقتی می خواهید شلوار بپوشید متوجه می شوید که کمر شلوار برای شما تنگ است اما قسمت های پاها پهن است. این به معنای چاقی متعادل است ، به این معنی که هرچه کربوهیدرات و چربی بیشتری در بدن داشته باشید ، بیشتر در شکم شما تجمع می یابد. ورزش و رژیم غذایی مناسب بهترین راه حل ها هستند.

7. خواب خرگوش

خواب خرگوش اصطلاحی است که برای توصیف خواب سبک استفاده می شود. این زمانی است که شما نمی توانید آرام بخوابید و اغلب شب ها از خواب بیدار می شوید.

8- سرعت زندگی شما کند می شود

سرعت غذا خوردن ، پیاده روی و تمام سرعت زندگی شما کم می شود. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد ، اولین دلیل ضعف جسمی و عدم توانایی در انجام سریع کارها است.

9. پریود نارس

اگر سابقه قاعدگی خود را داشته باشید و پیگیری کنید ، خواهید دید که خونریزی زودتر دارید و دوره قاعدگی بیشتر از قبل طول می کشد ، اما کیفیت عمل پاکسازی خون مانند قبل نیست که خودتان متوجه شوید.

منبع: د هلثی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا