مجله علمی و سلامتمجله عمومی

ایا چاقی صورت در زیبایی تاثیر دارد؟

صورت چاق و گونه های رسا باعث می شود چهره جوان و شاداب به نظر برسد. روش های مختلفی برای داشتن صورت چاق مانند تزریق ژل، چربی و فیلر وجود دارد، اما می توانید از روش های طبیعی برای صورت چاق نیز استفاده کنید. یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن چربی های صورت، رژیم غذایی مناسب، ورزش و افزودن مکمل ها و ویتامین ها به رژیم غذایی است.

اگر می خواهید برای مقابله با چاقی صورت اقدام کنید، حتما با متخصص پوست، مو و زیبایی و یا متخصص تغذیه مشورت کنید. شما می توانید از طریق وب سایت پزشک خود با بهترین پزشکان فرازطب ارتباط برقرار کنید. علاوه بر سیستم نوبت دهی حضوری، مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان نیز امکان پذیر است.

چگونه چاقی صورت را بهبود دهیم

داشتن گونه های چاق یا به اصطلاح گونه های برجسته ظاهری جوان و زیبا به فرد می بخشد، در حالی که گونه های فرورفته نشانه پیری پوست است. چاقی صورت می تواند با روش های غیر طبیعی مانند انتقال چربی به پوست صورت یا تزریق فیلر ایجاد شود. اما در این بین روش های طبیعی زیادی برای چاقی صورت وجود دارد که مورد تایید جامعه پزشکی نیست اما بسیاری از افراد معتقدند با روش های طبیعی به نتایج خوبی رسیده اند.

روش های پزشکی برای چاقی صورت

برخی افراد به دنبال راه های دائمی برای سفت شدن صورت خود هستند و در این صورت درمان های زیبایی به این دسته از افراد توصیه می شود. در اینجا چند روش پزشکی برای ضخیم کردن صورت آورده شده است:

قوی ترین قرص چاقی صورت

تزریق چربی به صورت

تزریق فیلر

استفاده از شیر خشک

مصرف مکمل ها و ویتامین ها

پروتزهای زیبایی

1. بهترین ویتامین ها برای چربی صورت

کدام ویتامین باعث چاقی می شود؟ مهم ترین ویتامین ها برای چاقی صورت شامل گروه های زیر است:

ویتامین های گروه B: این گروه از ویتامین ها یکی از مهم ترین و موثرترین گروه ویتامین ها برای چربی های صورت می باشد. این گروه از ویتامین ها نقش مهمی در متابولیسم بدن دارند. در واقع اگر این دسته از ویتامین ها در بدن کاهش یابد، متابولیسم بدن به خوبی کار نمی کند و افراد وزن کم می کنند. ویتامین های گروه B در لوبیا، شیر، تخم مرغ، موز، سیب زمینی، عدس و ذرت یافت می شود.

ویتامین A: این ویتامین از تخریب کلاژن پوست در اثر نور خورشید جلوگیری می کند.

ویتامین E: به کاهش چین و چروک، ضعف و در برخی موارد سرطان پوست کمک می کند و به تقویت دیواره های سلولی و حجیم شدن صورت کمک می کند.

ویتامین C: از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و پروتئین های پوست را حفظ می کند

2. کره با شیرخشک

از آنجایی که این شیر خشک برای نوزادان طراحی و ساخته شده است، سرشار از مواد مغذی خاص است. شیر خشک نقش خوبی در چرب شدن صورت دارد. اگر یک هفته تا یک ماه از شیر خشک استفاده کنید، نتیجه را روی صورت خود خواهید دید. شیرخشک با توجه به مقدار چربی، پروتئین، مواد مغذی و کالری موجود در آن برای چاقی صورت بسیار موثر است. می توانید شیر خشک را همراه با شیر بدون چربی بنوشید. همچنین می توانید با پودر شیر ماسک های مختلفی درست کنید و روی صورت خود بمالید.

3. چاق شدن صورت با پروتز

چاق کردن صورت با استفاده از پروتز گونه یکی از روش های چاق شدن صورت با جراحی است. پروتزها به شکل بافت های سیلیکونی جامد روی گونه ها و صورت قرار می گیرند. نتیجه این کار ماندگار است اما باید توجه داشت که ظاهر طبیعی به چهره نمی دهد.

4. تزریق چربی و فیلر به صورت

دکتر چربی را از سایر اندام ها می گیرد و روی صورت شما می گذارد. فیلر نیز نوعی مایع است که به صورت تزریق می شود تا گونه ها را حجیم کرده و صورت را پر کند. تزریق ژل به صورت دائمی است و اثر آن به مدت 15-18 ماه روی صورت شما باقی می ماند.

روش های چاق کردن صورت در خانه

روش های طبیعی و درمان های خانگی زیادی برای لیفت صورت وجود دارد. این روش ها شامل تمرینات بدنی خاص، استفاده از محصولات موضعی برای آبرسانی به پوست و رژیم غذایی سالم برای افزایش چربی بدن و افزایش وزن سالم است.

1. ورزش صورت

تمرینات صورت که به نام یوگای صورت نیز شناخته می شود. این به تقویت عضلات صورت کمک می کند تا آنها را جوان تر نشان دهد. تحقیقات نشان داده است افرادی که 30 دقیقه به مدت 8 ماه به تمرین یوگای صورت اختصاص می‌دهند، چهره‌ای سفت‌تر و جوان‌تر دارند.

برخی از تمرینات یوگای صورت عبارتند از:

لب ها را دنبال کنید و هنگام لبخند زدن گونه ها را به سمت بالا بکشید. پس از آن، انگشت خود را در کنار دهان خود قرار دهید و انگشت خود را برای کشیدن گونه هدایت کنید. این کار را به مدت 20 ثانیه انجام دهید.

با دهان بسته، داخل دهان خود را با هوا پر کنید تا تمام گونه ها پر از هوا شوند. ۴۵ ثانیه در این حالت بمانید، سپس به آرامی نفس خود را بیرون دهید.

در حین خندیدن، دهان خود را در وضعیت 0 نگه دارید، سپس انگشتان هر دو دست را روی همان گونه قرار دهید و به آرامی گونه ها را بالا و پایین بکشید. این حرکت را به مدت 30 ثانیه انجام دهید.

2. آلوئه ورا بمالید.

آلوئه ورا ممکن است صورت شما را خشک نکند، اما می تواند به کاهش علائم چین و چروک کمک کند و ظاهری تازه به صورت شما ببخشد. بر اساس یک مطالعه در سال 2021 در مورد خواص درمانی آلوئه ورا، این ماده به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و می تواند رطوبت پوست را افزایش دهد و خطوط ریز روی پوست را کاهش دهد. در این میان آلوئه ورا حاوی مواد مفید دیگری برای پوست مانند آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و ویتامین E است که پوست را جوان تر و شاداب تر نشان می دهد.

3. از ماسک سیب استفاده کنید

بسیاری از مردم بر این باورند که سیب یکی از بهترین گزینه ها برای جوانسازی پوست است. سیب به دلیل داشتن مقدار زیادی کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان ها یکی از مواد موجود برای آبرسانی و مرطوب نگه داشتن صورت است. یکی از راه های استفاده از سیب برای جوان و شاداب نشان دادن گونه هایتان استفاده از ماسک سیب است. یک سیب را رنده کرده، به صورت خود بمالید و به مدت 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس ماسک را به آرامی با آب بشویید.

4. یک سیب بخورید.

مطمئناً این ضرب المثل می گوید: “یک سیب در روز دکتر را دور نگه می دارد.” آیا شنیده اید که سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد؟ جایگزین کردن تنقلات نمکی و چرب با سیب نیز می تواند به سلامت و شادابی پوست شما کمک کند و در عین حال به شما امکان می دهد از فواید سیب بهره مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا