مجله عمومی

ایران آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی را محاکمه می‌کند

به گزارش پایگاه خبری کندوج،
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در آستانه دومین سالگرد درگذشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ترور حاج قاسم سلیمانی به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا یک. نمونه بارز تروریسم دولتی و جمهوری اسلامی ایران، ژنرال ها و عاملان آن را محاکمه خواهند کرد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، پنجم آذرماه در نشست خبری درباره اقدامات وزارت امور خارجه در قبال شهدای سردین سلیمانی گفت: وی تروریست محسوب می شود. وزارت امور خارجه از ابتدای این حمله تروریستی تاکنون اقدامات مختلفی را انجام داده و تا زمانی که عاملان این حمله تروریستی را به دست نیاورده، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه با ثبت جایگاه حقوقی کشورمان در حقوق بین الملل به عنوان مبنایی برای مواضع و پیگیری های آتی تلاش کرد تا از اقدام خصمانه احتمالی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد جلوگیری کند.

سخنگوی نیروهای دیپلماسی گفت: دولت آمریکا تا به امروز علیرغم صدها میلیون دلار تلاش استعماری و جبهه های استکبار در نزد افکار عمومی جهان، ارتکاب این جنایت را به لحاظ اخلاقی، حقوقی و سیاسی محکوم کرده است. ایجاد کمیته مشترک نظارت بر ایران و عراق نیز گام دیگری بود که یکی از نتایج آن امضای سندی مشترک در این زمینه بود.

ایران مسئولین قتل شهید سلیمانی را محاکمه می کند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا