مجله عمومی

ایران سفیر آمریکا در عراق را تحریم کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کندوج ،
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب توئیتر خود نوشت: “متیو تولر ، سفیر آمریکا در عراق ، در هماهنگی با تروریسم در عراق و منطقه ، در ترور جنایی سردار سلیمانی و تشدید تحریم ها علیه مردم ما نقش اساسی داشته است.” .

وی افزود: “امروز ایران تحریم هایی را علیه وی و دو مقام دیگر دولت آمریكا درگیر در این عملیات وضع كرده است.” “اقدامی علیه ایران پاسخ داده نخواهد شد.”

وزارت امور خارجه نیز بیانیه ای در این زمینه صادر کرد که به شرح زیر است:

مطابق نظر اول در ماده 4 و تبصره 1 ماده 5 “قانون مبارزه با حقوق بشر و فعالیتهای ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده در منطقه” ، مصوبه شورای اسلامی در 22 آگوست 2006 ، با همکاری آژانسها. شواهد مرتبط از سفیر ایالات متحده در بغداد متیو تولر ، معاون وزیر خارجه استیو فاگین و وزیر خارجه ایالات متحده راب والر در اربیل ، که به طور فعال در برنامه ریزی ، تأمین مالی ، هدایت و انجام تروریسم نقش دارند. منافع دولت یا شهروندان جمهوری اسلامی ایران ؛ حمایت و نقش م effectiveثر در گروههای افراطی و تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره و تروریسم دولتی علیه مردم منطقه. و همچنین به دلیل مشارکت در نقض اصول و اصول حقوق بین الملل ، از جمله حقوق بشردوستانه بین المللی و حقوق بشر علیه مردم منطقه ، به ویژه برای کمک به ترور ژنرال حاج قاسم سلیمانی و نقش وی در استفاده از تحریم های ظالمانه. و ایالات متحده علیه مردم ایران غیرقانونی بوده و هست. نمونه بارزی از افراد ذکر شده در بندهای 3 – 5. ماده 4 و بند دوم ماده 5 قانون فوق و بدینوسیله از تاریخ صدور این بیانیه 2 نوامبر 1399 ، آنها را در فهرست افراد مشمول مجازات طبق مقررات قانون قرار می دهد. .

“از این تاریخ ، افراد فوق مشمول عواقب و الزامات مندرج در قانون ایالات متحده برای مبارزه با نقض حقوق بشر و قساوت ها و تروریسم در منطقه می شوند و کلیه مقامات مربوطه مطابق قانون اقدامات مقتضی را انجام می دهند.”

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا