مجله عمومی

ایران و انتخابات آمریکا – کندوج

به خصوص انتخابات سال 2020 که بازگشت به استعمار را تهدید می کند. کمترین نکته قابل توجه در ایران پدیده ای به نام ترامپ است. این پدیده نه تنها در اولویت سیاستهای داخلی ایالات متحده قرار دارد ، بلكه تلاشی برای تغییر رویكرد به نظم جهانی به نفع روشهای استفاده مستقیم از زور و تمایل به جنگ با سایر قدرتها و ملتها در سیاست بین الملل یا نو آمریكایی است. با شکست ترامپ ، این ایده از صحنه سیاسی ایالات متحده حذف نخواهد شد ، حتی اگر یک مانع بزرگ باشد. بنابراین ، انتخابات ایالات متحده درگیری بین بازگشت به بازار تجاری خشن دوران استعمار و گرایش به آزادی نسبی در جهان است.

با این وجود آمریکای دموکراتیک در بعضی مواقع چشمان خود را به روی این آزادی بسته است. اما در کوتاه مدت ، به دلیل استفاده نابرابر از زور بین این دو نامزد و همچنین تمایل هر فرد به ارتقا freedom آزادی مبادلات در جهان ، تأثیر مستقیمی در سیاست های جهانی خواهد داشت. همانطور که قبلاً اعلام شد ، نتایج اولیه انتخابات در بازارهای سهام جهان و ایران و ارزش پول های ملی. با توجه به این واقعیت در سیاست جهانی ، صرف نظر از آرا of هر یک از کاندیداها ، ما باید یک سیاست مستقل مبتنی بر حفاظت از منافع ایران و امنیت ملی داشته باشیم.

به یاد داشته باشید که جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم نتیجه همان سیاست های قدرت های بزرگ جهان بود ، که فکر می کردند آنها به تنهایی می توانند یا می توانند منابع ثروت جهان را داشته باشند. و تأسیس اتحاد خلق و بعداً تأسیس سازمان ملل مقداری از امنیت را تأمین کرد ، البته به سود ابرقدرتها. در هر صورت ، جهان پر از وقایع بزرگ است ، اما بسیاری از جنبه ها برای ما روشن نیست. با این حال ، می توان اطمینان داشت که مداخلات عمده در منطقه ما انجام می شود. این هم در فرهنگ ایرانی و هم در جنوب خلیج فارس و شمال آفریقا اتفاق خواهد افتاد.

در این عرصه واقعی از سیاست جهانی ، داشتن افکار عمومی ملت ها ارزش ندارد. ما باید سیاست گفتگو ، راه حل مسالمت آمیز منازعات و آزادی در جهان را طلب کنیم و خود را در چرخ دنده های این دستگاه که به راه افتاده است ، نریزیم. بنابراین ، راه حل این است که یک سیاست مستقل مبتنی بر حقوق بین الملل ، حداکثر همکاری منطقه ای و همچنین حداکثر همکاری با سایر امپراتوری های بزرگ مبتنی بر حمایت از منافع ملی ایران باشد. سه سیاست:
همکاری حداکثر با سایر قدرتها ، چه بین المللی و چه منطقه ای ، یا حداقل از بین بردن خصومت با بسیاری از آنها ، از جمله اتحادیه اروپا ، چین ، روسیه و همسایگان آن. حرکت به سمت تجارت آزاد در جهان نکته اصلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا