مجله حوادث

ایمنی راه‌ها در مسیر بدون مقصد/ بیش‌از ۳۰۰۰ نقطه ناامن در جاده‌ها قربانی می‌گیرد

جاده ها همچنان محور اصلی ارتباطی و حمل و نقل در کشور هستند و علی رغم توسعه خطوط ریلی و ناوگان در کشور ما در سالهای اخیر ، اما هنوز هم بیش از 80٪ حمل و نقل کشور در خشکی انجام می شود ، جاده هایی که بیشتر قربانیان حمل و نقل را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش کندوج ، علیرغم این واقعیت که تصادفات در هواپیماها یا قطارها با دقت بیشتری توسط افکار عمومی و رسانه ها پیگیری می شود ، با این وجود طبق آمارهای پزشکی ، آنها بیشترین تعداد صدمات جاده ای را دارند. قوانین در شش ماه اول سال 1999 ، که با شیوع تاج نیز مرتبط بود ، 7891 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

42 مرگ در روز در تصادفات رانندگی

اگرچه این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد مرگ 9 هزار و 357 نفر بود ، 15.7 درصد کاهش یافته است ، اما تقسیم بر تعداد روزهای سپری شده در نیمه اول سال 1999 ، تعداد مرگ و میر در روز در سوانح رانندگی 42 نفر است. آمار تکان دهنده

در همین حال ، جاده های برون شهری هنوز بیش از نیمی از مرگ و میرها را تشکیل می دهد. یعنی حدود 5،242 نفر در جاده های برون شهری ، 2،075 در جاده های شهری ، 533 در جاده های روستایی ، 9 در جاده های خصوصی و 32 در جاده های دیگر جان خود را از دست داده اند.

بیش از 146 هزار نفر در نیمه اول سال 1999 در حوادث رانندگی زخمی شدند

اگر تعداد مجروحان را به این آمار اضافه کنیم ، به رقم وحشتناکی خواهیم رسید ، زیرا تعداد مجروحان حوادث رانندگی در شش ماه نخست امسال که به دادگاه ها مراجعه کرده اند ، 146،610 نفر است. روزانه 788 مصدوم رانندگی در کشور!

اما علت این تصادفات نیز قابل توجه است ، بنابراین سردار سید کمال هادیان فر ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ، سرعت ، سبقت غیر مجاز ، خستگی و خواب آلودگی را در نظر گرفت و به دنبال چهار عامل اصلی این حوادث نبود. وی به کندوج گفت: 82 درصد تصادفات در شهرها و جاده ها به دلیل این چهار عامل اتفاق افتاده است که به راحتی قابل پیشگیری هستند.

در این میان ، از سهم ایمنی جاده ای که توسط قانون نیز بررسی شده است ، نباید غافل شد ، راه هایی که پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند تقسیم نقص را در شرایط خاص و تصادفات در نظر بگیرد. به گفته سردار هادیانفر ، تعداد این نقاط ناامن که عمدتاً به عنوان نقاط تصادف شناخته می شوند ، 5300 مورد است که حدود 3200 مورد آن فاصله است.

فقط 60 منطقه تصادفی در جاده های کشور را بیمه کند

در همان زمینه با سرهنگ ایوب شرافتی ، معاون رئیس پلیس صحبت کردیم ، وی در مورد تعداد نقاط ناایمن در جاده های کشور به کندوج گفت: در سال 95 حدود 3500 جاده غیر ایمن یا پیشگیری از تصادف در جاده ها وجود داشت که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شناسایی شد.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود 1580 نقطه به عنوان نقاط ضروری و خطرناک تعریف شده و برای اولویت بندی برای رفع خطرات و کاستی ها ساخته شده است و ما حتی حدود 250 نقطه ویژه از این تعداد و این مسئله را شمرده ایم ما آن را به وزارت راه منتقل کردیم که سرانجام حدود 60 نقطه از این نقاط را تأمین کرد.

شرافتی با بیان اینکه “در حال حاضر بیش از 3200 منطقه تصادف در جاده ها باقی مانده است ، افزود: اقداماتی از جمله شناسایی و نصب علائم هشدار دهنده در بیشتر این نقاط داغ انجام شده است ، اما اصلاح اصولاً تصادفات جاده ای ضروری است.”

معاون پلیس راهنمایی و رانندگی کشور همچنین در مورد معیارهای شناسایی سایت های تصادف به کندوج گفت: در یک دوره معین که حدود سه سال است تعداد مجروحان و کشته ها در آن زمان بوده است و دلایل بررسی و اگر بیشتر باشد اما تعداد ، سپس این نقطه این است که به عنوان یک منطقه تصادف معرفی شده است که در آن ، علاوه بر قرار دادن علائم هشدار دهنده ، باید اقدامات مدنی برای حل مشکل انجام شود.

شرافتی خواستار حذف مناطق تصادفات جاده ای شد و اظهار داشت: به منظور ارتقا road ایمنی جاده ای که همچنان شلوغ ترین و مهمترین وسیله حمل و نقل در کشور ما و حتی جهان است ، ایمن سازی این نقاط گرم در اسرع وقت ضروری است. “همچنین باید تهیه شود و بزرگراه داده شود.

کاهش 18 درصدی تصادفات رانندگی از ابتدای سال 1999 تاکنون

معاون راهنمایی و رانندگی کشور از کاهش تصادفات رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: آمار من مربوط به حوزه راه است و من از وضعیت شهر اطلاعی ندارم اما حدود 18 درصد از تصادفات رانندگی در کشور کاهش یافته است. به دلیل رواج تاجگذاری و کاهش سفر ، بخشی از آن به دلیل اقدامات پلیس و پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است.

به گفته وی ، ما همچنین شاهد کاهش حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه حمل و نقل عمومی و تصادفات در این ناوگان بوده ایم. اتوبوس و تاکسی

کرونا رقیب جدیدی در حوادث قتل است!

سرهنگ محمد رازقی ، معاون رئیس پلیس راه تهران وی همچنین تصادفات را بعد از کرونا دومین علت مرگ و میر در کشور خواند و به کندوج گفت: دلیل اصلی دیگر مرگ و میر در کشور ما تصادفات با متوسط ​​42 مرگ در روز پس از بیماری کرونا است.

رازقی با ادعای اینکه عوامل و عوامل مختلفی در تصادفات دخیل هستند ، گفت: ایمنی خودرو ، فرهنگ رانندگی ، سبک رانندگی ، ایمنی ترافیک و … از مهمترین این موارد هستند.

وی همچنین به لزوم توجه زیاد رانندگان به رانندگی اشاره کرد و گفت: اما اگر راننده توجه کافی نداشته باشد اما جاده ما ایمن باشد ، نباید از نقش جاده غافل شد ، تا حدی می توان از تصادف جلوگیری کرد و در صورت حادثه آنچه اتفاق افتاده کمترین خسارت را خواهد داشت.

در هفته ایمنی حمل و نقل ، اگرچه اقدامات کلیه افسران ایمنی در ناوگان حمل و نقل مختلف از جمله هواپیمایی ، ریلی ، زمینی و … باید مورد ارزیابی قرار گیرد ، لازم است به همه مسئولان و تصمیم گیرندگان در این زمینه یادآوری کنیم که ایمنی را ارتقا دهند. حمل و نقل همچنین باید ایمنی جاده ها و اتومبیل ها را بهبود ببخشد و نباید به فرهنگ مردم تحمیل شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا