مجله ورزشی

بازدید ستاره سینما و تلویزیون از موزه پارالمپیک

الیکا عبدالرزاقی ، بازیگر تئاتر ، فیلم و تلویزیون که اخیراً با ناتوانی وی صحبت کرده است ، گفت: “سفیر جنبش پارالمپیک افتخار من است و من تمام تلاش خود را می کنم تا آنجا که می توانم منتشر کنم.” برای افتخار از ورزشکاران پارالمپیک کشور.

عبدالرزاقی در مصاحبه ای درباره تمایل خود برای آشنایی با ورزش های پارالمپیک کشور ، تعدادی از فعالیت ها را با ملاقات با کمیته پیشنهادی برای روابط عمومی و دعوت از مدیرکل المپیک پارالمپیک آغاز کرد.

وی گفت: اول از همه می خواهم از هادی رضایی مدیر بازی های المپیک معلول تشکر کنم. صادقانه بگویم ، من واقعاً از این پیشنهاد هیجان زده بودم و هیچ وقت فکر نمی کردم که طی 24 ساعت مصاحبه و تمایل من برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورزش های معلولان و دعوت شدن به بازی های المپیک خلق اتفاق بیفتد. با توجه به برنامه شغلی که در این کمیته دارم ، برای من بسیار ارزشمند است که یکی از مسئولان حزب معلولین بازی های ملی المپیک این دعوت را ارائه داد و من واقعاً از حضور خود در این مکان انرژی خوبی گرفتم و این را به عنوان نشانه خوبی می گیرم. من همچنین از بازدید از موزه ملی ورزش ، المپیک و بازی های پارالمپیک لذت بردم.

بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون گفت: من دانش آموز کلاس پنجم بودم تا اینکه یازده سال داشتم و این اتفاق افتاد. یک روز که از مدرسه به خانه برمی گشتم ، فهمیدم که نمی توانم طبق معمول راه بروم و وقتی به خانه آمدم ، به زمین افتادم. سه روز پس از آن ، من از کمر کاملاً احساس نکردم و فلج موقت کردم. در آن زمان ما در رشت زندگی می کردیم و من به بیمارستانی در همان بیمارستان شهر منتقل شدیم و پزشکان این علت را به عنوان سندرم گیلین باره تشخیص دادند ، یک بیماری نادر که منجر به حمله به سیستم ایمنی بدن و نارسایی ماهیچه ها می شود. پس از آن ، پای راست من به آرامی برگشت ، اما پای چپ من از مچ دست کاملاً متحرک شد و از همان زمان تاکنون باقی مانده است.

P5_5

عبدالرزاقی افزود: می توانم بگویم بزرگترین فرصتی که در زندگی ام داشتم خانواده ام بود. مثل همه کسانی که در شرایط جسمی جدیدی قرار دارند ، من ویران شدم و کمی از دست دادم ، اما کارت ترامپ من جو خانواده بود که به من کمک کرد که بخاطر شوخ طبعی و خوشحالی آنها ، سریع بتوانم با شرایط جدید کنار بیایم. ما می آیم این اختلالات معمولاً با معلولیت مواجه می شوند ، یا شخص به طور ناخودآگاه خود را محدود می کند یا از نظر خانواده و دیگران محدود می شود.

وی ادامه داد: این اتفاق برای من نیفتاد و از آنجا که معالجه خانواده من برای من اهمیتی ندارد و من تحت درمان قرار گرفتم که گویی هیچ چیز تغییر نکرده است ، من توانستم سریع بهبود پیدا کنم و در واقع قدرت را در مرکز خانواده شروع کردم. من یافتم.

عبدالرزاکی گفت: “اگر این اتفاق نمی افتاد و این ناتوانی رخ نمی داد ، من امروز مطمئناً حرفه ای خواهم بود.” من از کودکی شخصیت سرزنده ای بوده ام و همیشه در ورزش مدرسه ای شرکت کرده ام و در آینده در ورزش نقشی محکم دارم. شاید تنها چیزی که از آن لذت نبردم ، علفهای هرز و محصولات زراعی بود. بعضی اوقات فکر می کنم اگر الان ذهن داشتم و اطلاعات مربوط به ورزش برای معلولین مثل امروز است ، شاید من این بار در بازی های پارالمپیک همین مسیر ورزشی را دنبال کنم. اما در آن زمان من این شرایط را نداشتم که با شرایط جدید خود وارد ورزش شوم ، بنابراین من فقط حرکت کردم و عقب نشینی کردم.

این بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون اضافه کرد: “در این زمینه ، نقش رسانه ها نیز بسیار مهم است. در آن زمان مانند امروز ، انگیزه افراد معلول به ورزش چندان قوی نبود و فعالیت های آنها کمتر منعکس می شد و افرادی مانند من جرات می کردند. “” آنها جرات کردند کمتر به این رشته بروند ، اما خوشحالم که در حال حاضر اینگونه نیست و در مورد آوردن افراد معلول به ورزش کارهای زیادی باید انجام شود.

P2_13

وی اذعان کرد: بعد از این واقعه و تغییر زندگی ، فکر کردم که مقالاتی مثل شعر ، ادبیات و نوشتن را انتخاب کنم. یکی از سرگرمی های من در نوجوانی مشغول مطالعه مجلات فیلم به ویژه مجلات فیلم بود و همین سرگرمی ها باعث شد مادرم مرا تشویق کند که در دوره های درام و درام شرکت کنم. دلیل اصلی این دلگرمی و تشویق مادرم تقویت اعتماد به نفس و از بین بردن روحیه خجالتی من بود ، اما بعد از ورود به خانه ، فهمیدم که چه خانه ای زیبا هستم و با عشق ادامه دادم و باید بگویم که تئاتر درمانی واقعاً همین است برای من بسیار مؤثر بود اکنون من تمام تلاش خود را برای نشان دادن بهترین های خود انجام می دهم و اگرچه ناتوانی من جدی نیست ، اما من سعی کرده ام در تئاتر و تمرین های بازیگری و صحنه ها کار کنم به گونه ای که انرژی من به اشتراک گذاشته شود و من تسلیم نشوم و تسلیم نشوم و این تفاوت جسمی مهم است. . موفقیت من و کیفیت کارم خوب نیست. این انگیزه از ابتدا همیشه در کنار من بوده است و معتقدم باید انرژی بیشتری داشته باشم و به کارهایم توجه کنم و به همین دلیل معتقدم افراد معلول به طور کلی وضعیت بهتری دارند.

عبدالرزاقی گفت: “من خیلی آگاه نیستم اما دستاوردهای ورزشکاران پارالمپیک در کشور به قدری عالی است که من بیشتر و کمتر از آنها آگاه هستم.” با این حال ، دیدار امروز من بسیار خوشحال شدم و خوشحالم که در این زمینه اطلاعات خوبی کسب کردم. من اعلام می کنم که من آماده هستم که سفیر بازی های پارالمپیک باشم و تمام تلاشم را می کنم تا این رویداد شیرین را منعکس کنم. من معتقدم هرچه اطلاعات بیشتری در این زمینه فراهم شود ، هرچه ساختار فرهنگی جامعه بیشتر شود و تغییر نگرش به دنبال معلولین تغییر کند و با توجه به اینکه ناتوانی فرصتی برابر است و شرایط می تواند در هر زمان برای همه تغییر کند. در این زمینه ، ما باید زیرساخت های فرهنگی و به تبع آن ادغام منطقه شهری را تقویت کنیم. امیدوارم به زودی با شرایط عادی و بازگشایی اردوی آماده سازی پارالمپیک بتوانم به ورزشکاران بپیوندم و مشتاقانه منتظر امتحان کردن مقالات پارالمپیک خودم باشم و سعی کنم آنچه را که همیشه در یک روز فکر نکرده ام را امتحان کنم.

تئاتر ، فیلم و تلویزیون ، دوست دارم به همه معلولان ، به ویژه آنهایی که اخیراً با شرایط جسمی جدید روبرو شده اند ، بگویم که می دانم شما در شرایط سختی قرار دارید و می توانید دوران سختی را تحمل کنید ، اما من با این تغییرات به شما قول می دهم ، مهارتهای شما بدون آنکه شما بدانید تزریق می شود و می توانید جهان را با تلاش تسخیر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا