مجله علمی و سلامت

بازگشت گوشی پرطرفدار سامسونگ به بازارهای منتخب

براساس آخرین شایعات می‌توان امیدوار بود که گلکسی S۲۳ FE طی روزهای آتی، احتمالا در تاریخ ۲۶ جولای (۴ مرداد) و پیش از معرفی گوشی‌های تاشدنی گلکسی Z Flip ۵ و Z Fold ۵ معرفی و عرضه شود. افشاگر دیگری نیز ادعا می‌کند که این گوشی در سه‌ماهه‌ی سوم سال عرضه خواهد شد.

ظاهرا گلکسی S۲۳ FE درابتدا تنها در بازارهایی محدود به فروش خواهد رسید و پس از مدتی در کشورهای مختلف روانه‌ی بازار خواهد شد. برنامه‌ی عرضه‌ی گلکسی S۲۳ FE حتی ممکن است تا ابتدای سال آینده‌ی میلادی نیز ادامه داشته باشد.

امکان دارد که فروش گلکسی S۲۳ FE از بازار ایالات متحده شروع شود و سپس به‌مرور در بقیه‌ی بازارها شاهد عرضه‌ی گوشی باشیم؛ اما خبر دیگری که مبنی‌بر عرضه‌ی S۲۳ FE تنها با پردازنده‌ی Exynos ۲۲۰۰ است، باعث می‌شود تا درمورد بازار عرضه‌ی ابتدایی این گوشی مطمئن نباشیم.

گلکسی S۲۳ FE با تراشه‌ی Exynos ۲۲۰۰ مجهز به گرافیک AMD Xclipse ۹۲۰ همراه با ۶ یا ۸ گیگابایت رم LPDDR۵ و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS ۳.۱ از راه خواهد رسید. وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی نیز بر عهده‌ی باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود؛ البته هنوز جزئیات سرعت شارژ گوشی مشخص نشده است.

پرچم‌دار اقتصادی سامسونگ از دوربین سه‌گانه‌ شامل ماژول‌های واید، تله‌فوتو و اولتراواید استفاده خواهد کرد. دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی GN۳ سامسونگ با پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری بهره خواهد برد. کره‌ای‌ها برای دوربین تله‌فوتو از حسگر ۸ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری بهره گرفته‌اند؛ درحالی‌که دوربین اولتراواید را به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX۲۵۸ با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری مجهز کرده‌اند. وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی نیز بر عهده‌ی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری خواهد بود.

سال گذشته، استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی AMD در پردازنده‌ی اگزینوس مورد استفاده در سری S۲۲ تصمیم خیلی خوبی نبود و برای همین، سامسونگ در سری S۲۳ تنها از نسخه‌ی سفارشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرد. اگر کره‌ای‌ها واقعا به عرضه‌ی S۲۳ FE با Exynos ۲۲۰۰ مصمم هستند، باید حداقل قیمت معقولی را برایش در نظر بگیرند تا کاربران را برای خرید آن قانع کنند.

سامسونگ با استفاده از صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی و ۱۲۰ هرتزی OLED و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز در نسل گذشته توانست کاربران زیادی را برای خرید S۲۱ FE تشویق کند؛ ولی این ویژگی برای سال ۲۰۲۱ گزینه‌ای جذاب و تاثیرگذار بود و اکنون ویژگی متمایزکننده‌ای نیست؛ حتی میان‌رده‌های خود سامسونگ مثل گلکسی A۵۴ نیز از چنین صفحه‌نمایشی بهره می‌برند؛ بنابراین سامسونگ باید به استفاده از ویژگی‌های دیگری برای قانع‌کردن کاربران برای خرید گوشی جدید روی بیاورد.

از طرفی دیگر اندازه‌ی ۶٫۴ اینچی صفحه‌نمایش S۲۳ FE درست بین صفحه‌ی ۶٫۱ اینچی S۲۳ و صفحه‌ی ۶٫۷ اینچی مدل پلاس قرار می‌گیرد و برای کاربرانی که به‌دنبال خرید گوشی در چنین سایزی هستند و پردازنده برایشان اهمیت زیادی ندارد، S۲۳ FE می‌تواند گزینه‌ای جذاب باشد.

۵۸۵۸

کارگروه خبری علمی پزشکی

هدفم این است که از طریق مطالب علمی و پزشکی، شما را در مسیر بهبود و حفظ سلامتی همراهی کنم و بهترین توصیه‌ها و راهکارها را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا