مجله بانوان

بالا رفتن سن ازدواج از معضلات جدی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با مدیر حوزه های علمیه که در دفتر این حوزه علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور بانوان سیاست گذار و ناظر است. نگاه به زنان فراتر از الگوی سنتی و ضدغربی، نگاهی است که مقام معظم رهبری از ما انتظار دارند، زیرا نگاه اسلام به زن و الگوی اجتماعی آنها با نگاه و نگاه ابزاری غربی به زن متفاوت است، بنابراین ما امروز نیازمند برنامه عمل هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از کارهایی که سعی کردیم انجام دهیم فراخوانی برای ایده ها، نوآوری ها و دیدگاه هایی است که دختران جوان نسبت به آینده دارند که هدف از این فراخوان توسعه ایده های دخترانه است.

وی با اشاره به اینکه تمایل به همکاری با بانوان طلبه در دولت وجود دارد، گفت: در حوزه حقوقی، حقوقی و … دانشجویان دختر می توانند راهکارهای خوبی ارائه دهند و شورای حقوقی نیز باید زیر نظر آیت الله باشد. مشتاقانه اعرافی برای رفع خلأها و مشکلات حقوقی زنان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ نرم زنان پیشتاز کلاس هستند و باید با سلاحی که زبان روز است به جنگ دشمن بروند. اگر مسلمانان روز به روز در حال افزایش باشند، اگر دانش لازم را نداشته باشند، ممکن است آنها را از دست بدهیم.

خزعلی اضافه کرد: بخشی از سرمایه معنوی در جمعیت است اما جمعیت کیفی مهمتر است تا جوانان ما قدرت معنوی خود را از دست ندهند تا به فکر مهاجران نباشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شما از روز اول برای ایجاد و تأسیس نهاد فراملی زنان تلاش زیادی کرده اید، اما هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که دو جایگاه قانونی برای زنان در مقام معظم رهبری باشد. شورای انقلاب فرهنگی با درایت مقام معظم رهبری حفظ شده است.

وی افزود: درخواست رئیس جمهور این بود که کارهای مکرر در حوزه زنان انجام نشود به همین دلیل از طرح های موازی که منجر به عمل نمی شود کنار گذاشته ایم.

خزعلی گفت: خیانت و افزایش سن ازدواج از مشکلات جدی است، بی مسئولیتی، فردگرایی و فساد تشکیل خانواده را به تأخیر انداخته و در این میان بیشتر زنان آسیب می بینند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زندگی خصوصی در روستاها بیشتر از شهرها است زیرا پسران روستایی به شهر مهاجرت کردند و در همان شهر ازدواج کردند، کافی نیست و باید فرهنگ تغییر کند.

وی افزود: فرهنگ سازی یک اعلامیه نیست، برای تغییر برخی تصورات درباره سن ازدواج می توان گفت وام دهه شصت تنها به زوج هایی تعلق می گیرد که هر دو دهه یک بار ازدواج کرده اند. شصت ما به آنها اجازه می دهیم، اما نمی توانیم آنها را مجبور کنیم.

در ادامه این نشست 150 دقیقه ای، چند تن از معاونان رئیس جمهور و مدیریت این معاونت به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مربوط به فتوا، قوانین و برنامه های پیش روی مجمع بانوان پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا