مجله عمومی

بانک‌ها به سود مصوب پایبند باشند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کندوج ،
به گزارش ایرنا ، عبدالناصر همتی در اولین جلسه خود با روسای بانک ها در سال 1400 یادآور شد: علی رغم فشارها و مشکلات سال گذشته و علی رغم انتظارات بانک مرکزی و سیستم بانکی ، همچنان توانست عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشد. “و ما موفق شدیم در میان مدت به اهداف خود برسیم.

رئیس کمیته پول و اعتبار با بیان اینکه این بانک تلاش زیادی برای مدیریت نقدینگی کرده است افزود سال گذشته اقدامات و اقدامات زیادی برای مدیریت نقدینگی انجام دادیم ، اگر این تلاش ها نبود نقدینگی بسیار زیاد بود بالاتر

همتی با تأکید بر لزوم پیروی از نرخ بهره بانکی توسط شورای پول و اعتبار ، تصریح کرد: لازم است دستیار ناظر بانک مرکزی نظارت خود را افزایش داده و با بانکی که نرخ بهره را رعایت نمی کنند معامله کند.

استاندار تأکید کرد: بانک ها همچنین باید رشد تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار را رصد کرده و در تهیه تسهیلات منابع و مصارف خود دقت کنند.

استاندار با تأکید بر اهمیت سیستم بانکی در حوزه فرهنگ در اجرای قانون جدید چک افزود: از آنجا که اجرای قانون جدید چک توسط مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی مهم است ، با اجرای این قانون برای افزایش شفافیت است. شعب همچنین باید سعی کنند با هم کار کنند و اطلاعات لازم را به مشتریان خود ارائه دهند.

رئیس شورای پول و اعتبار با انتقاد از اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی ادامه داد: اضافه برداشت بانک ها تخلف محسوب می شود و به روش دیگر بانک ها می توانند از طریق عملیات خرید مجدد و انتقال اوراق ، اضافه برداشت را بهبود بخشند. „

همتی همچنین با ابراز امیدواری از آینده اقتصاد کشور اظهار داشت: امیدواریم آینده و اقتصاد کشور به سمت مثبت حرکت کرده و امید است که اقتصاد کشور هرچه بیشتر به سمت بهبود و ثبات حرکت کند.

وی یادآور شد: همانطور که قبلاً تأکید شده بود ، اگر روزی فرا برسد که بانک مرکزی بدهکار دولت باشد ، این به معنای آغاز حاکمیت عمومی و مدیریت تورم است و این بدان معناست که دولت می تواند به بانک مرکزی کمک کند. „

رئیس کل بانک مرکزی همچنین تأکید کرد: شبکه بانکی از تعهدات قانون بودجه ای که بانک مرکزی به شبکه بانکی ارائه کرده است تبعیت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا