مجله بانوان

باید دوومیدانی‌کاران زن را مثل مردان ارزشمند ببینند

زهرا نبی زاده در خصوص حمایت از ورزشکاران مدال آور بازی های آسیایی گفت: فدراسیون باید از ورزشکاران و مربیان آنها حمایت و مدیریت کند و اردو باید به گونه ای باشد که سال آینده که نونهالان و نوجوانان آسیایی داشته باشیم. مسابقات دوباره برای ما خواهند درخشید.

به گزارش کندوج، تیم ملی جوانان ایران با 25 ورزشکار شامل 10 دختر و 15 پسر از 21 تا 24 مهرماه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد که با کسب 13 مدال (4 طلا، 4 نقره و 5 برنز) به مقام چهارم تیمی دست یافت. .

زهرا نبی زاده مربی و قهرمان اسبق دو و میدانی درباره عملکرد تیم ایران در این مسابقات به کندوج گفت: 10 نفر از بهترین ورزشکاران زن ایرانی را انتخاب کردیم که کار بسیار سختی بود. 6 نفر از آنها مدال گرفتند و در دو و میدانی بانوان نیز به مدال تاریخی طلا دست یافتند. رکورد ورزشکاران قابل قبول بود.

وی درباره سطح مسابقات گفت: دو یا سه سال به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ مسابقه ای برگزار نشد و این اولین مسابقه ای بود که پس از استراحت در رده سنی نوجوانان برگزار شد. نمره خوبی بود از طرفی دو و میدانی یک رشته رکورددار است و رکوردها عملکرد ورزشکاران را نشان می دهد.

نبی زاده در ادامه گفت: عملکرد تیم ما در این بازی حاصل اعتماد اتحادیه بود که نفرات بیشتری را اعزام کرد. کادر مربیگری تیم یکی دیگر از عواملی است که در این موفقیت نقش بسزایی داشت زیرا ما متحد و دلسوز بودیم و تلاش خود را برای ورزشکاران انجام دادیم که منجر به این موفقیت شد. فکر می کنم انتخاب دقیق تکنسین های هیئت می تواند تاثیر زیادی در عملکرد ورزشکاران داشته باشد.

نبی زاده درباره حمایت از این ورزشکاران گفت: این اولین بار بود که دو روز پس از بازگشت از یک مسابقه به وزارت ورزش دعوت شدیم. برای ما جای خوشحالی بود. فدراسیون هم باید از ورزشکاران و مربیان آنها حمایت و نظارت کند، اردو برگزار شود تا سال آینده که دوباره مسابقات نوجوانان و همچنین جوانان آسیایی داریم برای ما بدرخشند.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر رکوردهای بیشتری برای بانوان نسبت به آقایان ثبت شده است، تاکید کرد: تعداد مدال های دختران نشان می دهد که عملکرد آنها نسبتا بهتر بوده است. از عملکرد بانوان خوشحالم و فکر می کنم اگر این روند ادامه پیدا کند چهار سال دیگر در بازی های آسیایی مدال خواهیم گرفت.

این مربی به مشکلات دوومیدانی بانوان اشاره کرد و گفت: گرچه نگاه جنسیتی کم شده اما همچنان وجود دارد. من دوست دارم این دیدگاه جنسیتی را از بین ببرم و زنان را به اندازه مردان ارزشمند ببینم. مثلا در فوتبال قرارداد مردان خیلی بیشتر از زنان است. دوست دارم این برابری در همه عرصه های ورزشی بیشتر شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا