مجله فرهنگ

با تعیین وقت قبلی به تماشای این آثار بروید

“موزه تابستانی” عنوان نمایشگاه مشترک نقاشی ، حجم و عکس هنرمندان پنج گالری است که همه آنها روی دیوارهای یک گالری به نمایش گذاشته شده است. در واقع ، گالری شیرین علاوه بر نمایش آثار برگزیده تابستانی خود ، میزبان آثاری از گالری های اعتماد ، O ، طراحان آزاد و هما بوده است.

روزنامه نگار گروه هنرهای تجسمی کندوج با بازدید از گالری واقع در خیابان سنایی گزارشی از چندین اثر این نمایشگاه ارائه کرده است. مدیر گالری شیرین در گفت وگو با کندوج ، تأکید کرد که به دلیل شیوع ویروس کشنده ، آنها اجازه بازدید از عموم را ندارند و “فقط با” بازدید به موقع انجام می شود.

به گفته مدیر گالری شیرین ، علاوه بر ملاقات حضوری ، که فقط با سفارش قبلی انجام شده است ، البته این گالری نیز بازدید مجازی را در نظر گرفته است.

دو طبقه “موزه تابستانی” به نمایشگاه آثار هنرمندانی چون محسن احمدوند ، حمیدرضا اندرز ، مریم عین ، سپهر بختیاری ، لادن بروجردی ، طاهر پورحیدری ، پگاه رجمند و … اختصاص یافته است. مطابق با سیاست هر گالری انجام شده است. به عنوان مثال ، مجموعه بدلکاری در خط مرکزی راه اندازی شده است ، اما مجموعه طراحان به دلیل جهت های مختلف ، پانل ها را پایین تر از حد معمول قرار داده است.

در زیر عکس هایی از برخی از آثار این نمایشگاه و همچنین شرح مختصری از آثار آمده است.

جدول عکس که در تصویر زیر مشاهده می کنید متعلق به معین شافعی از گالری شیرین است. نام این تابلو در اندازه 103 7 170 سانتی متر “جگر گوشه معشوق” است و در توضیحات آن آمده است: خرید دوربین از پدر متوفی به چشم بسیاری رسید. چشم های سال برداشت حسود ما را سوزاند. از آنجایی که آقای جانم ، قبل از هر چیز ، از من ، یکتا جاغر ، در گوشه ای عکس گرفته بود ، حالا این عکس من و او یک یادگار است ، در یک قاب قدیمی ، در یک عمارت متروکه!

اثر معین شافعی

اثر بعدی مجسمه ای به نام “بیوه” است و متعلق به سپهر بختیاری از گالری شیرین است. این مجسمه برنزی متعلق به سال 1397 است.

ورک سپهر بختیاری

اثر بعدی که مداد نقاشی روی کاغذ است متعلق به اردشیر محصص از گالری شیرین است. این اثر ناشناس در ابعاد 47 × 33 سانتی متر ترسیم شده است. محصص طراح ، کاریکاتوریست و نقاش ایرانی بود که طراحی او جنبه های جامعه را جدا از ظاهر با خطوط متزلزل ، صاف و گاه هندسی نشان می دهد. محسس در مورد کار خود گفت: “من آنچه را می بینم می کشم.” به نظر من ، کاریکاتورها اسناد آن دوره هستند. سپس اسناد رسمی ، بیانیه های دولت و گزارش های پارلمان وجود دارد. »

آثار اردشیر محصص

اولین اثر در طبقه دوم ، گالری “درخت” است که متعلق به تولید کننده شیشه کوروش است. این اثر که در اندازه های 70 47 47 سانتی متر ترسیم شده ، متعلق به سال 1397 و گالری شیرین است.

کوروش شیشگران متولد 1324 در قزوین ، نقاش ، گرافیست و طراح داخلی ، فارغ التحصیل هنرستان هنرهای زیبا تهران (1346) و گروه طراحی داخلی (دانشگاه هنرهای 1352) در رشته معماری داخلی است. شیشه گران از سوی سازمان ملل متحد به دلیل طراحی پوستر “صلح در لبنان” در دوران فعالیت هنری خود مورد ستایش قرار گرفته است.

اثر بعدی متعلق به حامد نوروزی از گالری شیرین است. این نقاشی با تکنیک نقاشی رنگ روغن روی بوم ، در سال 1400 ، در ابعاد 175 175 175 سانتی متر نقاشی شده است.

نقاشی بعدی که روغن روی بوم است ، متعلق به شهره مهران از گالری اعتماد است. این اثر که متعلق به سال 1399 است در اندازه 100 × 170 سانتی متر کشیده شده است.

جلوه مهران را می توان روی دیوار زمینه مشاهده کرد

اثر بعدی با نام “پله” متعلق به پیمان شفیعی زاده از گالری اعتماد است. این اثر ، متعلق به سال 1400 ، متعلق به پروژه Veton است.

آثاری که در تصویر زیر مشاهده می کنید متعلق به پگاه رجمند از گالری “O” است. این دو تابلو ، یکی در اندازه 100 × 70 سانتی متر و دیگری در اندازه 80. 120 سانتی متر ، در سال 1999 با استفاده از روش پاستل و زغال روی کاغذ کشیده شده است.

رجمند در گالری شیرین کار می کند

در ادامه می توانید تصاویری از برخی آثار مربوط به گالری طراحان رایگان را مشاهده کنید:

فناوری: مداد و اکریلیک روی مقوا / توسط احمد مرشدلو متولد 11 سپتامبر 1973 در مشهد ، نقاش و طراح رئالیست ایرانی

آثار احمد مرشدلو

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا