مجله بانوان

بحران بد پوششی در کشور وجود ندارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، لاله افتخاری شنبه شب وبینار “حجاب ، عفاف و ضروریات جامعه امروز” که به همت پروفسور بسیج ، انجمن دانشجویان مستقل اسلامی دانشگاه شهید اشرف اصفهان با همکاری استاد بسیج استان اصفهان برگزار شد ، اظهار داشت که حجاب بیانگر تفکر برتر است “به ویژه روشن نشده است به درستی از نسل جوان ، “او گفت.

وی به حضور زنان مبدل در جلسات بین اشاره کرد بین المللی و کشورهای مختلف پیام ارزشمندی دارند و آنها می دانند که پشت این حجاب هویت ، قداست و ایمان است ، وی گفت: این حجاب نشان دهنده اندیشه برتر است ، همانگونه که بی حجاب و بی حجاب نماد اندیشه غربی است. به دلیل این حجاب ها ، آنها در کشورهای دیگر به ما احترام می گذارند و از ما برنامه می خواهند.

نتوانست ام الگوها را به خوبی معرفی کنید

رئیس انجمن زنان انقلاب اسلامی و تأکید کرد که من در زمینه حجاب و عفاف در کشور بحرانی نمی بینم و در هر صورت برخی تحت تأثیر مسائلی از قبیل اجتماعات دوستانه ، تحقیر و اهتمام لازم قرار نمی گیرند ، ادامه داد : به این دلیل است که ما نتوانستیم الگوها را به درستی معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دین خلاف مد نیست ، در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند که مد مشکلی ندارد بلکه مودی که از کشور ما سرچشمه می گیرد.

با توجه به اینکه در بین جلسات احترام بگذارید بین المللی من زیاد آنجا بوده ام و تاکنون هیچ کس با من رفتار بدی نکرده است زیرا من از مد غربی پیروی نمی کنم ، وی افزود: “ما باید طوری رفتار کنیم که با صفحه نخست خود مردم جهان را به خود جلب کنیم و آن را باور کنیم. پوشش مناسب آنها امنیت بیشتری خواهند داشت.

حجاب مخصوص خانمها نیست

وی با تأکید بر اینکه حجاب فقط برای زنان نیست و مردان نیز باید به این امر توجه ویژه داشته باشند ، توضیح داد: لباس برخی از پسران در جامعه نفرت انگیز است و حتی برخی از این مدل ها را نمی توان در کشورهای دیگر مشاهده کرد.

سخنگوی دانشگاه شاهد با بیان اینکه ایران از نظر فرهنگ پوشاک و انواع مختلف پوشاک “بسیار غنی” است ، گفت: مسئولان باید توجه بیشتری به تبلیغ این لباس ها داشته باشند زیرا تنوع مدل های ایرانی توجه مردم را به خود جلب کرده است در کشورهای دیگر.”

وی ادامه داد: “معمولاً پوشش نامناسب” تبرج این بدان معناست که برخی افراد این رفتار را از روی ناآگاهی انجام می دهند كه ما باید با آنها صحبت كنیم ، اما برخی از افراد این رفتار را به صورت سازمان یافته انجام می دهند كه باید توسط این افراد رفتار شود.

افتخاری با بیان اینکه در رویدادهای مهمی که در کشور طی سال های اخیر برگزار شده ، شاهد وجود اقشار مختلف جامعه با پوشش متفاوت بوده ایم ، اضافه کرد: این به معنای آگاهی عمومی از ارزش های سیستم است و برخی پاکت های ناخواسته و بی احتیاط نامناسب دارند.

وی خاطرنشان کرد که بانو مجتهد امین در دوران تحصیل ، ازدواج و داشتن فرزندان یک نمونه و الگو است ، وی اظهار داشت: همه باید تا آنجا که ممکن است به مباحث حجاب توجه کنند ، 26 نهاد در این زمینه مسئولیت دارند و با دخالت جدی خود ، این موضوع به طور کامل در کشور مدیریت و ساماندهی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا