مجله ورزشی

برتری چشم بادامی‌ها مقابل شاگردان اسکوچیچ/ کره جای ایران را در صدر گرفت

ایران صفر – کره جنوبی 2

برتری بادام بر اسکوچیچ/ دانشجویان کره ای جای ایران را گرفتند

تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری کندوج؛ تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی امروز در بازگشت مقدماتی قهرمان جهان 2022 قطر آنها علیه این مبارزه کردند بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود کره با چشم بادامی جایگزین شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید جدول گرفتن.

بر اثر اشتباه مدافع چپ در دقیقهی 4 بازی، Haj Safi فرصت پیدا میکنه که دروازبان تیم میزبان رو پشت سر بگذاره و یک گل دیگه برای تیم مهمان اضافه میکنه. در دقیقه 10، Seven یک ضربه آزاد روی محوطه جریمه ارسال کرد. ایران سومین بازی دفاعی خود را در این بازی متمرکز کرد و پشت سر مدافعان کره ای ضد حملات و پاس های بلند را تماشا کرد. از سوی دیگر کره جنوبی با ارسال های سریع سعی کرد بازیکنان ایران را گیج کند و موقعیت گل منطقی ایجاد کند اما ناکام ماند. سان هیونگ مین در دقیقه 2+45 از کرنر ضربه ای زد زمین و از حدود 30 متری تا دروازه ایران او گفت که ضربه او به دنبال مهار ناکافی عابدزاده بود و با برخورد به پای دروازه بان تبدیل به گل شد تا نیمه اول با همین گل به پایان برسد.

77

در نیمه دوم، کره جنوبی با اعتماد به نفس نفرات بیشتری وارد زمین شدند و از همان دقیقه اول دروازه ایران را هل دادند. در دقیقه 47 کره ای ها روی حرکت دفاع عمقی ایران موقعیت گرفتند اما امیر عابدزاده این موقعیت را مهار کرد و در عوض نمایش فوق العاده ای داشت و اجازه گلزنی به میزبان را نداد. خروج خلیل زاده از زمین، قدرت کره جنوبی را در سمت راست خط دفاعی ایران افزایش داد و بازیکنان این تیم بارها از این منطقه بیرون آمدند. فشار کره ای هایی که قصد دارند عقب نشینی آنها این کار را نکردند و در نهایت در دقیقه 63 پاسخ دادند و کیم جونگ موفق شد گل دوم کره را در یک مسابقه به ثمر برساند. ایران که مجبور شد برای جبران شکست وارد عمل شود، کار چندانی انجام نداد، اما کره جنوبی بارها ایران را در برابر حملات متقابل تهدید کرد. تعویض های دراگان چاره ساز نبود و ایران در نهایت با 2 گل شکست خورد.

تیم ملی کره جنوبی با این برد به تاخیر 11 ساله خود پایان داد زیرا ایران در رقابت های مختلف پیروز نشد. این تیم آخرین بار در سال 2011 ایران را شکست داد و از آن زمان تاکنون 3 تساوی و 4 باخت در 7 بازی به دست آورده است. این باخت اولین شکست دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران است. اسکوچیچ در 15 بازی اخیر مقابل ایران 14 برد و یک تساوی کسب کرده بود و حالا با این باخت اولین شکست خود را روی نیمکت ایران تجربه کرد. ایران و کره جنوبی پیش از این به جام جهانی قطر رسیده اند. نتایج این بازی در تعیین لیدرهای گروه چشمگیر بود. با باخت ایران امروز کره جنوبی با 23 امتیاز جای ما و شاگردان اسکوچیچ با 22 امتیاز در رده دوم قرار گرفتند. ایران در بازی پایانی این مرحله سه شنبه هفته آینده در شهرستان مشهد میزبان لبنان و کره جنوبی به مصاف امارات می رود.

قاضی: کریستوفر بث

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، احسان حاجوسفی (64- اللهیار صیادمنش)، شجاع خلیل زاده (41- عارف غلامی)، میلاد محمدی (46- مهدی مهدی پور)، احمد نوراللهی، وحید امیری (86- کریم انصاری فرد)، محمد آذونیف (86 سرم) آزمون)، امید نورافکن

مربی ورزشی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب کره جنوبی: کیم سونگ جیو، کیم جین سو، کیم مین جائه (79-پارک جی سو)، جونگ وو یونگ، سون هیونگ مین، لی جائه سانگ، هوانگ هی چان، هوانگ اوی جو (67- جونگ سو چونگ، کیم یانگ گون، کیون چانگ هون (86- کیون کیونگ وون)، کیم تائه هوان

مربی ورزشی: پائولو بنتو

انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا