مجله علمی و سلامت

بزرگترین دنباله‌دار تاریخ نجوم به طرف خورشید در حال حرکت است/ آیا باید نگران بود؟

اما نگران نباشید. این جرم در سال 2031 از 20 میلیارد و 600 میلیون کیلومتر به خورشید نزدیکتر نخواهد شد. زمین 150 میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد، بنابراین به زمین نزدیک نمی شود.

این دنباله دار برای اولین بار در سال 2010 شناسایی شد، اما هابل اخیراً اندازه واقعی آن را تأیید کرده است.

این بزرگترین دنباله دار است که ستاره شناسان تا به حال دیده اند.

دیوید جویت، استاد سیاره‌شناسی و ستاره‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) می‌گوید: “ما همیشه گمان می‌کردیم که این دنباله‌دار باید بزرگ باشد، زیرا از فاصله دور بسیار درخشان است. ما اکنون این را تایید کرده‌ایم.” “

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد که این شی توسط پدرو برناردینلی و گری برنشتاین در گالری “مطالعه انرژی تاریک” در رصدخانه بین آمریکایی سرووس در شیلی کشف شده است.

فضانورد ناسا برای تعمیر هابل

دنباله دارها ماده ای یخی هستند که از روزهای اولیه شکل گیری سیاره ها باقی مانده است.

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد: «این اجرام در یک مسابقه قلاب بافی بین سیارات بزرگ بیرونی از منظومه آگوست حذف شدند.

دنباله دار برناردینی-برنشتاین

ستاره دنباله‌دار به این روش در مکانی به نام ابر آشکار مستقر شد، منطقه‌ای بزرگ که دنباله‌دارهای دوردست به دور منظومه شمسی می‌چرخند.

Man-to-Hui از دانشگاه علم و صنعت ماکائو که دنباله دار را “باورنکردنی” توصیف کرد، گفت: “ما حدس زدیم که خیلی بزرگ است، اما برای تایید آن به داده های درجه یک نیاز داشتیم.”

این دنباله‌دار «برناردینلی-برنشتاین» نام دارد که سه میلیون سال پیش به دور آن می‌چرخد و حدود نیم سال نوری از خورشید فاصله دارد، جایی که طولانی‌ترین نقطه آن است.

این جرم اکنون 3 میلیارد و 200 میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد و تقریباً به صورت عمودی به سمت سطح منظومه شمسی حرکت می کند.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا