کسب و کار ایرانیمجله عمومی

بهترین برند های بخاری گازی در ایران را بشناسید

با فرا رسیدن پاییز و زمستان که هوا سرد می شود، اهمیت استفاده از بخاری و وسایل گرمایشی مناسب اغلب اهمیت پیدا می کند. استفاده از برق به عنوان یکی از وسایل گرمایشی در منازل بسیاری از ایرانیان دیده می شود. در این مطلب شما را با بهترین و جدیدترین انواع بخاری گازی آشنا می کنیم، اگر قصد خرید بخاری گازی را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع بخاری گازی

تنوع بخاری های گازی در بازار بسیار زیاد است. علاوه بر این بخاری ها در انواع مختلفی تولید می شوند. در ادامه به معرفی هر یک از انواع بخاری گازی می پردازیم.

بخاری گازی با دودکش

اجاق گاز شومینه ای یکی از قدیمی ترین انواع اجاق گاز است. این بخاری ها در اکثر خانه های قدیمی ایرانی دیده می شد. دودکش این بخاری ها دی اکسید کربن را به بیرون هدایت می کند. در ابتدا که این محصولات به بازار عرضه می شدند، علاوه بر بدنه اجاق گاز، نیاز به دودکش نیز برای تهویه داشتند. این بخاری ها نسبت به بخاری های گازی بدون دودکش خطر کمتری دارند. اما ظاهر آن در خانه ای با شومینه بلند ممکن است به مذاق همه خوش نیاید. به همین دلیل برخی افراد ترجیح می دهند از اجاق گاز استفاده کنند. البته اگر در قسمت شومینه مشکلی وجود داشته باشد، بخاری های شومینه می توانند بسیار خطرناک باشند. برای آشنایی بیشتر با بهترین برند اجاق گاز تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای بخاری های گازی دودکشی:

ریسک کمتر

راندمان بالا و روش های تولید گرما

تفاوت در ظاهر

وجود تنظیم شعله

بخاری گازی بدون دودکش

در بخاری گازی بدون دودکش همانطور که از نامش پیداست دودکش بلند وجود ندارد. در عوض این نوع هتل ها با شیلنگ مخصوص به شبکه گاز منزل متصل می شوند. به این ترتیب گاز شهری وارد گرما شده و آتش را شعله ور می کند. گرمایش گاز بدون دودکش بسیار خطرناک است و سالانه جان افراد زیادی را می گیرد. در صورت بروز مشکل در دما، گاز مونوکسید کربن که بی رنگ و بی بو است وارد جو می شود. انسان نیز با استنشاق این گاز مسموم می شود که در نهایت منجر به مرگ می شود. بله، در طول سال ها، شرکت های صنعتی سیستم های امنیتی بسیاری را برای کاهش خطرات پیاده سازی کرده اند.

مزایای بخاری گازی بدون دودکش:

کارکرد و نصب آسان

حمل آسان

نرخ بالای تولید گرما

بهترین ویژگی های ایمنی را در مدل های دیگر دارد

90 درصد انرژی گاز به گرما تبدیل می شود

طرح شومینه بخاری گازی

بخاری گازی با طرح دودکش

شومینه گازی یکی از جدیدترین انواع بخاری است که وارد بازار شده است. این شومینه ها در واقع بخاری های گازی بدون لوله هستند که به طرح شومینه ساخته شده اند. این نوع بخاری به دلیل داشتن ظاهری زیبا به انتخاب بسیاری از افراد تبدیل شده است. طراحی و قدرت این شومینه ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل افراد می توانند از بین گزینه های مورد نظر بهترین را انتخاب کنند.

ویژگی های خوب بخاری گازی

اگر قصد خرید بخاری گازی برای روزهای سرد زمستان را دارید، باید معیارها و ویژگی های یک بخاری خوب را بدانید. در زیر به ارائه و بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

ظرفیت گرمایش گاز

ظرفیت بخاری های گازی در مدل های مختلف متفاوت است. تفاوت این بخاری ها در میزان تولید گرما در محیط است. بنابراین افراد باید قدرت گرمایش را با توجه به مکانی که می خواهند گرم کنند قرار داده و دمای مورد نیاز را انتخاب کنند.

واحدهای اندازه گیری حرارت

درجه بندی دما یکی دیگر از راه های مهم برای خرید بهترین نوع بخاری گازی است. این واحدها دمای دستگاه را اندازه گیری می کنند. این وضعیت به کاربر ایده کاملی می دهد که چه نوع گرمایشی برای گرم کردن فضا بدون مشکل ایجاد می کند.

ویژگی های ایمنی

یکی از مهمترین معیارها در خرید بخاری گازی مناسب وجود عناصر ایمنی است. برخی از بخاری های گازی در برخی مدل ها دارای سیستم خاموش کننده هستند. این سیستم ها در صورت بروز مشکل اگزوز به طور خودکار خاموش می شوند و از خطرات جلوگیری می کنند. بنابراین در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که بخاری دارای ترموکوپل باشد. پس اگر قصد خرید بهترین بخاری گازی بدون دودکش را دارید به نکات ایمنی آن توجه کنید.

برند سازنده

برند سازنده بخاری گازی اطلاعات موثقی در مورد کیفیت آن به ما می دهد. تولیدکنندگان ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که انواع بخاری های گازی را با کیفیت بسیار خوب و در انواع مختلف تولید می کنند. بنابراین، انتخاب یک مدل قابل اعتماد برای خرید بخاری گازی استاندارد با ویژگی های ایمنی بسیار مهم است.

مدل های استاندارد گرمایش گاز بدون دودکش

در حال حاضر برندهای مختلفی در ایران وجود دارند که به تولید بخاری گازی مشغول هستند. معمولا بخاری های گازی برندهای مختلف از نظر امکانات و قیمت با هم تفاوت دارند. به همین دلیل، اگر بخواهید جدیدترین بخاری گازی یا بهترین برند بخاری گازی را خریداری کنید، ممکن است بین مدل های مختلف کمی سردرگم شوید. در زیر بهترین برند بخاری گازی و تعدادی از مدل های پرفروش را ارائه خواهیم داد.

بخاری گازی آبسال

برند آبسال یکی از برندهای پرطرفدار در صنعت گرمایش گاز است. این شرکت در سال 1335 شروع به کار کرد و از آن زمان با بیش از ده سال سابقه در زمینه تولید محصولات گرمایشی و سرمایشی مانند کولر آبی و بخاری گازی توانسته است جایگاه خوبی در بازار داشته باشد. بخاری های گازی آبسال مدل های بسیار متنوع و قیمت های متفاوتی دارند و شما می توانید از بین این مدل ها بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. از پرفروش ترین مدل های این برند می توان به اجاق گاز آبسال مدل 437، 401، مدل 440، مدل 481 و مدل (437F) فن دار اشاره کرد.

بخاری قاضی پلوژوس

برند پولار یکی دیگر از برندهای خوب ایرانی است که محصولات سرمایشی و گرمایشی مانند بخاری گازی، بخاری برقی و کولر تولید می کند. بخاری های گازی قطبی ویژگی های زیادی دارند. از مهمترین این ویژگی ها می توان به ترموکوپل، استانداردهای ایمنی، کاهش اکسیژن و سیستم کنترل شعله، قابلیت تنظیم فشار و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. پرفروش ترین مدل های بخاری گازی پلار (20KN)، (3PN) و مدل Invent می باشد.

بخاری گازی نیک کالا

بخاری گازی نیک کالا سالهاست که خانه های ایرانی را گرم می کند. این برند بخاری هایی مانند بخاری را نیز تولید می کند و محصولات آن به صورت بسیار متنوع وارد بازار می شود. این برند در سال های اخیر توانسته سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد. برند نیک کالا یکی از بهترین برندهای بخاری گازی در امسال محسوب می شود.

بخاری های گازسوز مروارید

بخاری گازی مروارید از دیگر برندهای لوازم گرمایشی ایرانی است که محصولات آن در خانه بسیاری از ایرانیان یافت می شود. این شرکت بیش از 30 سال سابقه کار و تولید دارد. بدون شک آبگرمکن مروارد می تواند بهترین انتخاب شما باشد. یکی از پرفروش ترین مدل های برند مارمارید سوز (شومینه سلطنتی) می باشد.

تست بخاری گازی

ممکن است نام آزمون را در برخی از هتل ها دیده باشید. این برند علاوه بر بخاری، محصولات دیگری مانند کولر آبی، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و یخچال را نیز تولید می کند. تنوع برندها نیز بسیار زیاد است و در سبک های مختلف و زیبا می توانید گزینه های مورد نظر خود را پیدا کنید. تست نیز جزو بهترین برندهای بخاری است و در امسال به روز شده است.

بخاری گازی جهان فاروس

برند جهان افروز یکی از برندهای پرطرفدار و پرفروش در زمینه خرید بخاری گازی دودکش دار و بدون دودکش می باشد. این شرکت در سال های اخیر با بهره گیری از نیروهای متخصص و با استفاده از تجهیزات پیشرفته توانسته است وسایل گرمایشی مورد نیاز مردم را تولید کند. اگر به دنبال خرید بخاری گازی هستید، شاید یکی از گزینه های پیش روی شما برند جهان افروز باشد.

قیمت بخاری گازی در ایران چقدر است؟

بخاری های مختلف قیمت های متفاوتی دارند، شما با بررسی بخاری مورد نیاز خود در فروشگاه های معتیر میتوانید بخاری مناسب خانه خود را خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا