کسب و کار ایرانیمجله عمومی

بهترین تور دوستانه برای اروپا

همه چیز درباره اروپا

قاره  اروپا در نیم کره شمالی واقع است که بعد از قاره اقیانوسیه دومین قاره کوچک دنیا به شمار می رود. قاره اروپا را قاره سبز نیز می نامند. اروپا با قاره آسیا از طریق خشکی در ارتباط هستند و منطقه ای به نام اوراسیا را تشکیل می دهند. اروپا چیزی حدود ده میلیون کیلومتر مربع ( 2 درصد از کره زمین) است. اروپا بین آب های دریای خزر و دریای سیاه در جنوب شرقی، مدیترانه در جنوب، اقیانوس اطلس در غرب و دریای آدریاتیک در شمال قرار دارد.

در مناطق شمالی اروپا کوه ها از نظر زمین شناسی فرسوده و قدیمی هستند، ارتفاع آن ها کم و دارای قله های گنبدی شکل. این مناطق دارای جلگه های پهناور و دریاچه های بسیاری است به این منطقه از اروپا که طی یک دوره طولاتی فرسایش و ناهمواری های ملایم وجود دارد، اروپای پیر می نامند. اروپا جزایر بسیاری دارد که از جزایر بزرگ آن می توان جزایر بریتانیا و ایسلند را نام برد. یک سوم زمین های قاره اروپا قابل کشاورزی هستند، آب و هوای آن هم معتدل است. وجود جریان آب گرم موسوم به گلف استریم که از اقیانوس به آب های غربی اروپا جریان دارد باعث معتدل شدن آب و هوای آن شده است.

The best friendly tour for Europe

مردم اروپا فرهنگ خاص خود را دارند. زبان های رایج در اروپا به طور عمده در سه گروه طبقه بندی می شوند. زبان های لاتین، زبان های اسلاوی و زبان های ژرمنی. مذهب اصلی مردم قاره اروپا مسیحیت می باشد و اروپا داراری سه نوع کلیسای مختلف است: کلیساهای پروتستان، ارتودوکس شرقی و کاتولیک. هر کشور اروپایی غذای خاص خود را دارد و برخی غذاهای محبوب، بین چند کشور این قاره مشترک است. غذاهای محلی قاره اروپا را براساس منطقه جغرافیایی به چهار دسته تقسیم بندی می کنند: غذاهای اروپای جنوبی، شمالی، شرقی و غربی.

دانش و هنر پیشرفت های بزرگی در اروپا به وجود آورد. مثلا در ایتالیای سده پانزده و سده شانزده میلادی ، این احیای فرهنگی به رنسانس یعنی نوزایی معروف است. یا انقلاب فرانسه که یکی از بزرگترین حوادث قرن دهم اروپاست. تغییرات بزرگ در انگلستان که در سده هجده میلادی رخ داد، به نام انقلاب صنعتی که در قرن نوزدهم گسترش صنعت به بقیه اروپا و آمریکا هم رسید. در ادامه جنگ جهانی اول و دوم در اروپا.

پس از پایان جنگ جهانی دوم و آغاز قرن جدید یکی از نهادهای فعال که در قاره اروپا شکل گرفت و به مرور جریان سیاست گذاری و مدیریت اقتصاد این منطقه از جهان را در دست گرفت، اتحادیه اروپا بود. اتحادیه اروپا یک اتحادیه اقتصادی- سیاسی است که از 28 کشور اروپایی تشکیل شده. منشأ اتحادیه اروپا به جامعه اقتصادی اروپا که در سال 1957 با توافقنامه رم بین 6 کشور اروپایی شکل گرفت و صرفاً یک اتحادیه اقتصادی بود باز می گردد. از آن تاریخ با اضافه شدن اعضای جدید، اتحادیه اروپا بزرگ تر شد. و در سال 1999 واحد پول مشترکی به نام یورو را معرفی کرد که تا کنون در19 کشور جایگزین پول های ملی شده است.

تور اروپا چه شرایطی دارد؟

تمام کشورهایی که جزو اتحادیه اروپا هستند، ویزای شنگن را دارا می باشند. این کشورها با توجه به روابط سیاسی خود با کشور ما و اهدافشان نسبت به صنعت گردشگری، شرایط مختلفی را دارند. مثلا کشور اسپانیا، در مورد ویزای توریستی سخت گیری بیشتری دارد،یا کشور پرتغال در حال حاضر خدمات کنسولی در کشورمان ارائه نمی دهد. اگر چه با دریافت ویزای شنگن از هر کدام از کشورها می توانید در بازه ای که ویزای شما اعتبار دارد به سایر کشورهای حوزه شنگن هم سفر کنید. و این نکته را هم در نظر بگیرید که ورود شما باید به کشور صادر کننده ویزا باشد و اقامت شما در هر کشور، نباید بیشتر از اقامت در کشور صادر کننده ویزا باشد.

تورهای اروپایی که از مبدأ ایران برگزار می شوند به دو دسته تقسیم می شوند:

  • تورهای کم طرفدار که در فصل های خاصی برگزار می شوند یا شرایط برگزاری خاصی دارند.
  • تورهای پر طرفداری که معمولا در همه فصل ها برگزار می شوند و همیشه مسافرانش را دارد.

کدام تورهای اروپایی پر طرفدارترند؟

پر طرفدارترین تورهای اروپایی از نگاه ایرانی ها که مسافران بیشتری دارند شامل: اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه می شوند. اما تورهای اروپایی به همین چند کشور محدود نمی شوند و تورهای اروپایی مختلفی به مقاصد دیگر هم برگزار می شوند.

تور اول اروپا را کجا بروم؟

برای اولین سفر اروپایی خود، ما کشور فرانسه را پیشنهاد می دهیم، با توجه به سیاست های کلی کشور فرانسه، احتمال صدور ویزای توریستی شما بیشتر از سایر کشورهای حوزه شنگن خواهد بود، ( در صورتی که تمامی مدارک اعلام شده تکمیل باشد) و همچنین قابل ذکر است کشور فرانسه با جاذبه های متعدد و بی همتا می تواند یک سفر بی نظیر را برای اولین سفر اروپایی شما رقم بزند.

چه زمانی برای سفر به اروپا مناسب است؟

اروپا در هر زمانی زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد، هم از لحاظ جشنواره ها هم آب و هوا. بهترین زمان برای تور اروپا از اردیبهشت ماه تا مهر ماه است. اگر علاقه مند به فصل سرما و ورزش های زمستانی هستید یا در نظر دارید سفری اقتصادی داشته باشید می توانید در ماه مهر تا اسفند به تور اروپا بروید.

کشورهایی که در جنوب اروپا قرار دارند مثل ایتالیا، یونان، اسپانیا برای سفر در فصول سرد سال مناسب هستند. اما اگه تمایل به سفر در فصل های سرد را ندارید، پیشنهاد می کنیم در پاییز و زمستان به کشورهای آلمان، چک، مجارستان، اسکاندیناوی سفر نکنید.

نکاتی که در تور اروپا بهتر است بدانید:

  • اگر تمایل داشتید قبل از سفر چند جمله کاربردی به زبان کشور مقصدتان را یاد بگیرید و اگر خواستید با استفاده از آن ها با مردم محلی ارتباط برقرار کنید.
  • حتما کارت هتل را در جیب لباس فرزندانتان قرار دهید تا در صورت لزوم بتواند هتل را پیدا کند.
  • کیف و بار دستی خود را جدا از خود دور نکنید، خصوصا در مترو و فروشگاه، زیرا پلیس به وسایل رها شده حساس است و ممکن است برای شما مشکل ساز شود.
  • مکان های توریستی مثل برج ایفل، میدان شان دو مارس، ایستگاه های مترو، کاخ ورسای، شانزلیزه مکان های مناسبی برای جیب برها هستند. ترجیحا در حد نیازتان پول حمل کنید.
  • به هیچ وجه به اشخاص، حتی در لباس پلیس اجازه بازرسی از کیفتان را ندهید. گاهی آن ها پلیس های تقلبی هستند.
  • در لابی هتل و هنگام صرف صبحانه و یا رستوران کیف پول و موبایل را روی میز نگذارید.
  • اگر شب ها دیر وقت از مترو استفاده می کنید، ترجیحا واگن های شلوغ تر را برای نشستن انتخاب کنید.
  • پاسپورت شما مهم ترین مدرک هویتی شما در سفر است. از همراه داشتن پاسپورت در خارج از هتل تا جای ممکن خودداری کنید.
  • تمام پولتان را هرگز با خود حمل نکنید. در داخل اکثر اتاق ها صندوق قفل دار برای نگهداری پولتان وجود دارد.

چرا به کشورهای اروپایی سفر کنیم؟

سفر با تور اقساطی اروپا، فارغ از کشوری که انتخاب می‌کنید، یک ماجراجویی بی‌نظیر و تکرار نشدنی است. شاید با خودتان فکر کنید که چه چیزی در اروپا وجود دارد که همه آن را دوست دارند و مسافران را به بازگشت دوباره و سفر چندباره به این قاره ترغیب می‌شوند؟

اروپا قاره‌ای سرسبز و چندملیتی است که هر کدام از کشورهای آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اروپا نه تنها غنی از تاریخ است، بلکه مقصدی است که عملاً نیاز به بازدیدهای مکرر دارد. مسافران می‌توانند سال به سال از آن بازدید کنند و هرگز یک منظره مشابه را دو بار نبینند. امکان ندارد که به اروپا سفر کنید و زیبایی منظره، تاریخ حماسی و تنوع هنری و آشپزی خیره کننده آن شگفت زده نشوید. در ادامه به شرایط خرید و هزینه تور اقساطی اروپا می پردازیم.

ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای سفر کردن

شاید سفر به اروپا یک گزینه سفر لاکچری و گران به نظر بیاید، اما کشورهای زیادی در این قاره وجود دارند که می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه سفر به دبی و ترکیه به آن‌ها سفر کنید. همچنین تور اقساطی اروپا یک راه حل فوق‌العاده برای سفر به کشورهای مختلف این قاره استثنایی است. در اینجا ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای سفر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در صورتی که بخواهید به این کشورها سفر کنید و هم‌زمان از تور اقساطی اروپا استفاده کنید، می‌توانید بدون هیچ برنامه‌ریزی مالی بلند مدتی، همین الآن برای اولین تعطیلات پیش رو، برنامه سفر به اروپا را بچینید. عجله نکنید و تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ایتالیا

کشوری که آشپزی و غذاهای سنتی آن معروف است. این کشور یا آور طعم آب نبات، پیتزای پخته شده و ژلاتویی که به معنای واقعی کلمه در دهان شما آب می‌شود، است. ایتالیا یک مدینه فاضله برای کسانی است که علاقه‌مند به تست غذاهای جدید هستند.
فراتر از غذاهای ایتالیایی، معماری بی‌عیب و نقص و شاهکارهای فرهنگی موجود در ساختمان‌های باستانی، میادین و موزه‌ها این کشور را تبدیل به یک مقصد استثنایی برای سفر می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری رم، جزو 100 مقصد گردشگری برتر در دنیا است و در رتبه بالاتری نسبت به برج ایفل و جاذبه‌های فرانسه قرار دارد. خبر خوب این است که هزینه سفر به ایتالیا بسیار کمتر از هزینه سفر به فرانسه است و با کمک تور اقساطی اروپا می‌توانید همین الآن با پرداخت بخش کمی از هزینه سفر، برای تعطیلات نوروز برنامه سفر به ایتالیا را قطعی کنید. نگران بقیه هزینه سفر نباشید. آژانس یک پرداخت اقساطی بلندمدت برای شما در نظر می‌گیرد و می‌توانید بقیه هزینه سفر با تور اقساطی اروپا را در ماه‌های آینده سال بعد پرداخت کنید.

پرتغال

لیسبون، پایتخت دوست داشتنی پرتغال در میان شهرهای ارزان اروپا قرار دارد که می‌توانید یک سفر استثنایی را در آن تجربه کنید. همچنین به دلیل نزدیکی به کشورهای فرانسه و اسپانیا می‌توانید یک سفر یک‌روزه بدون اقامت به این کشورها داشته باشید و درعین‌حال هزینه زیادی صرف نکنید. هزینه خورد و خوراک و اقامت در پرتغال به مراتب از کشورهای فرانسه، انگلیس و اسپانیا کمتر است و در عین حال این کشور اروپایی چیزی کمتر از این کشورهای معروف برای سفر ندارد. رونالدو بازیکن فوتبال معروف و فوق ستاره جهانی، در کشور پرتغال متولد و بزرگ شده است.

قلعه‌ها و سواحل و کوه‌ها

پرتغال مجموعه‌ای از مناظر باشکوه است که در هیچ کجای اروپا نمی‌توانید نظیر آن را ببینید. داشتن بیش از 800 کیلومتر از ساحل اقیانوس اطلس، این کشور را تبدیل به یک مکان عالی برای کسانی کرده است که عاشق مناظر آب هستند.

بازدید از جزایر زیبای آزور تجربه‌ی کشف نشدنی در سفر به اروپا است. جزایر آزور، مجمع الجزایری متشکل از 9 جزیره کوهستانی و زیبا هستند که برای غواصی، موج‌سواری، قایقرانی و تماشای نهنگ در کل دنیا معروف شده‌اند. جزیره مادیرا در نزدیکی همین مجمع جزایر نیز در بین گردشگران بسیار محبوب است. لیسبون بزرگ‌ترین شهر این کشور است که موقعیتی عالی در دهانه رودخانه تاگوس دارد. این مکان مملو از جاذبه‌های سرگرم‌کننده است، از یک قلعه تاریخی گرفته تا یک آکواریوم پیشرفته، تا میدان‌های زیبای شهر تا یک پارک بالای تپه با چشم‌اندازی چشم‌گیر.
آژانس پیله‌های عصر پرواز، با ارائه‌ی تور اقساطی اروپا برای سفر به پرتغال می‌تواند یک تعطیلات فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند.

جمهوری چک

یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای بازدید، جمهوری کوچک چک مملو از بناهای تاریخی پیچیده، موسیقی زنده و غذاهای خوشمزه است. این کشور افسانه‌ای، یکی از زیباترین کشورهای اروپاست.

کرواسی

کرواسی یک شاهکار مدیترانه‌ای است که مناظری شگفت‌انگیز برای تسکین روح و غذای سنتی فوق‌العاده برای عاشقان غذا در سفر ارائه می‌دهد. با مردم محلی که بسیار دوستانه برخورد می‌کنند، قلعه‌های بالای تپه، آثار و بناهای رومی حفظ‌شده و دریایی به رنگ یاقوت کبود، سفر به این مجمع‌الجزایر دوست‌داشتنی تجربه‌ای تکرار نشدنی است. با سفر به کرواسی در مسیرهای پرپیچ و خم دیوارهای شهر قدیمی در دوبرونیک پرسه بزنید یا با تله کابین به سمت تپه اس آر دی (Srd) بروید و تماشایی‌ترین منظره‌ها در این شهر زیبا را ببینید که «مروارید آدریاتیک» نامیده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا