کسب و کار ایرانیمجله عمومی

بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان

ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که تقریبا همه‌ی افراد حداقل یک بار در طول زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. این عارضه در مردان شایع‌تر است و معمولا به‌دلیل ژنتیک، تغییرات هورمونی، مشکلات پزشکی یا حتی به‌عنوان بخشی از روند پیری رخ می‌دهد. خوشبختانه، با خرید شامپو کافئین دکتر بیز تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کنید. چون این محصولات سلامت پوست سر را بهبود می‌بخشند، جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهند و باعث تحریک رشد فولیکول‌های مو می‌شوند. البته نتیجه‌ی استفاده از آن‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به علت ریزش مو بستگی دارد. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ با ما همراه باشید تا با خصوصیات بهترین شامپو ضد ریزش مو خانم ها و آقایان و نحوه‌ی تاثیر آن روی مو آشنا شوید.

چه چیزی باعث ریزش مو می‌شود؟

ریزش ۱۰۰ تا ۲۰۰ عدد تار مو در روز طبیعی است. اما اگر متوجه شدید که تعداد موهایی که از دست می‌دهید بیشتر از این مقدار است، با پزشک تماس بگیرید. شایع‌ترین علت ریزش مو آلوپسی آندروژنیک است که اغلب از آن به‌عنوان ریزش مو یا طاسی با الگوی مردانه یاد می‌شود. این عارضه توسط هورمونی به نام دی‌هیدروتستوسترون (DHT) ایجاد می‌شود. DHT یک هورمون جنسی طبیعی است، اما وقتی سطح آن بیش از حد بالا می‌رود، روی فولیکول‌های مو تاثیر می‌گذارد و چرخه‌ی زندگی مو را کوتاه‌تر می‌کند. این اتفاق در نهایت باعث ریزش مو و کم‌پشت شدن آن می‌شود.

سایر دلایل احتمالی ریزش مو عبارتند از:

  • افزایش سن
  • ابتلا به بعضی از بیماری‌ها، مانند بیماری تیروئید
  • ژنتیک
  • عوارض جانبی داروها، از جمله داروهای کاهش وزن تزریقی
  • کاهش وزن شدید در مدت زمان کوتاه

آیا استفاده از بهترین شامپو ضد ریزش باعث پرپشت شدن مو می‌شود؟

تحقیقات درباره‌ی نشان می‌دهد که هیچ شامپویی علت ریزش مو را درمان نمی‌کند، اما انتخاب محصول مناسب می‌تواند از شدید شدن این مشکل جلوگیری کند. استفاده از نرم کننده مورینگا برای باز شدن راحت تر گره های مو بی تاثیر نیست. شامپوی نامناسب قطعا روی پوست سر تاثیر منفی دارد و ریزش مو را بدتر می‌کند. اگر شامپو انتخابی شما به تحریک پوست سر، پوسته پوسته شدن، قرمزی، خارش یا افزایش ریزش مو منجر شد، باید استفاده از آن را قطع کنید.

شامپو ضدریزش مو حاوی چه موادی است؟

بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان و خانم‌ها شامپویی است که با تمیز کردن پوست سر از رشد مو حمایت می‌کند، بدون اینکه آن را بیش از حد خشک کند یا به آن‌ آسیب برساند. بسیاری از این محصولات حاوی موادی هستند که به‌طور موضعی فعالیت هورمون دی‌هیدروتستوسترون را کاهش می‌دهند یا فاز آناژن (رشد) فولیکول مو را طولانی‌تر می‌کنند.

استفاده از مواد مغذی از جمله ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و کلاژن می‌تواند به ترمیم موها و پرپشت‌تر به نظر رسیدن آن‌ها کمک کند. شامپو مورینگا برای موهای چرب  حاوی مواد مغذی و ویتامین های لازم برای مو است. علاوه بر این، کارشناسان توصیه می‌کنند که از مصرف شامپوهای حاوی سولفات، پارابن و الکل اجتناب کنید و در عوض به‌دنبال مواد طبیعی مانند کافئین، عصاره‌ی چای سبز، روغن درخت چای، رزماری و نعناع باشید. در نهایت شامپو مرطوب‌کننده و شامپ کتوکونازول هم می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشد.

شامپو مرطوب‌کننده

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ریزش مو دارند، در حالی که موی آن‌ها می‌شکند و این شکنندگی اغلب به روتین مراقبت از مو مربوط می‌شود. به همین دلیل، باید موهای خود را با یک شامپو مرطوب‌کننده بشویید و استفاده از ابزارهای حرارتی مثل اتوی مو را متوقف کنید. برای خرید چنین محصولی نیاز نیست بودجه‌ی زیادی در نظر بگیرید. خوشبختانه، انتخاب‌های مقرون به‌صرفه‌ی زیادی وجود دارد. فقط به‌دنبال یک برند معتبر باشید که حاوی مواد مرطوب‌کننده و از جمله گلیسیرین، روغن آرگان و روغن جوجوبا باشد.

شامپو کتوکونازول

بعضی از شامپوهای ضدشوره حاوی موادی مانند کتوکونازول، زینک پیریتیون و پیروکتون اولامین هستند. پزشکان اغلب این محصولات را برای درمان شوره‌ی سر و پسوریازیس پوست سر توصیه می‌کنند، اما آن‌ها فواید دیگری هم برای مو دارند.

به گفته‌ی متخصصان، کتوکونازول ممکن است از ریزش مو جلوگیری نکند، اما شواهد نشان می‌دهد که استفاده از آن مو را بهبود می‌بخشد و به درمان التهاب یا پیشگیری از آن کمک می‌کند. همچنین باعث از بین رفتن یکی از مخمرهای ایجاد‌کننده‌ی شوره‌ی سر به نام پیتروسپوروم (مالاسزیا) می‌شود که روی پوست سر زندگی می‌کند.

چگونه از بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی یا ایرانی استفاده کنیم؟

اگر با شست‌وشوی روزانه‌ی مو مشکل دارید، به‌سراغ و شامپوهایی بروید که هر چند روز یک‌بار استفاده می‌شوند. شما می‌توانید شامپو معمولی خود را با یک شامپو ضدریزش مو جایگزین کنید و از آن به همان دفعاتی که موهایتان را به‌طور معمول می‌شویید یا طبق دستور روی بطری استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اثربخشی شامپو ضدریزش مو به‌مدت زمان تماس آن با پوست سر بستگی دارد. بنابراین، قبل از شستن موها باید چند دقیقه اجازه دهید شامپو روی سر بماند تا مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن به داخل پوست نفوذ کند. به‌علاوه، بهتر است هر سه ما یک‌بار شامپوی خود را عوض کنید؛ چون استفاده از یک محصول ثابت ممکن است احتمال انباشته شدن آلودگی را روی سر افزایش دهد.

۵ شامپوی ضدریزش موی پرفروش

در این بخش تعدادی از پرفروش‌ترین شامپوهای ضدریزش مو در بازار ایران را معرفی خواهیم کرد.

شامپو پرژک مدل سیر حجم ۴۵۰ میلی‌لیتر

شامپو سیر پرژک به‌دلیل داشتن عصاره‌ی سیر خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی دارد، از سلامت پوست سر محافظت می‌کند و باعث تقویت پیاز مو می‌شود. این محصول برای انواع مو، به‌خصوص موهای شکننده و آسیب‌دیده، مناسب است. برای اینکه بیشترین سود را از شامپو سیر پرژک ببرید، توصیه می‌شود از آن ۲ تا سه بار در هفته استفاده کنید.

شامپو تقویت‌کننده و ضدریزش مو فولیکا حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر

فولیکا یکی از برندهای تخصصی مو و پوست است که محصولات خود را با استفاده از فرمولاسیون پیشرفته تولید و روانه‌ی بازار می‌کند. شامپو ضدریزش مو فولیکا حاوی کافئین، عصاره‌ی آرنیکا، زینک سولفات و ویتامین B6 است. این محصول با افزایش جریان خون مویرگی در کف سر و تقویت پیاز مو باعث افزایش حجم و ضخامت ساقه‌ی مو می‌شود و به کاهش ریزش مو در زنان و مردان کمک می‌کند.

شامپو تقویت‌کننده و ضدریزش سریتا مدل کافئین مناسب برای انواع مو حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر

کافئین ۳ درصد به‌کار رفته در این محصول از طریق تقویت ریشه‌ی مو و تتظیم چربی پوست کف سر می‌تواند ریزش مو را مهار کند. علاوه بر این، شامپو ضدریزش مو سریتا حاوی ماده‌ای به نام سابال است که به‌عنوان مکمل کافئین عمل می‌کند و باعث افزایش تاثیر آن در جلوگیری از ریزش مو می‌شود. از سوی دیگر، رزماری موجود در این محصول گردش خون را در پوست کف سر افزایش می‌دهد و درنتیجه ریشه‌ی مو را تقویت می‌کند.

شامپو پرژک مدل رزماری حجم ۴۵۰ میلی‌لیتر

عصاره‌ی رزماری یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که خاصیت ضدقارچی دارد و با جلوگیری از رشد مخمرها به رفع شوره‌ی سر کمک می‌کند. علاوه بر این، از اتصال دی‌هیدروتستوسترون به گیرنده‌های هورمونی جلوگیری می‌کند و احتمال طاسی زودرس را کاهش می‌دهد. این محصول برای انواع مو، به‌خصوص موهای نازک و دارای شوره، گزینه‌ی مناسبی است.

شامپو ضدریزش مو نئودرم مدل نوتریسل حجم ۳۰۰ میلی‌لیتر

شامپو ضدریزش مو نئودرم از ترکیبات مختلف مانند کافئین، گلیسیرین و PQ10 تشکیل شده است. کافئین با نفوذ به پوست سر و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد باعث افزایش گردش خون در کف سر می‌شود و فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند. از سوی دیگر، گلیسیرین و PQ10 موجود در آن ضمن جلوگیری از ریزش مو باعث حفظ رطوبت موها می‌شود الکتریسیته‌ی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

انواع شامپو ضد ریزش مو خارجی

تقویت کننده و ضد ریزش موهای خارجی در انواع مختلف و برای رفع نیاز های گوناگون مو همچون چرب، خشک، نرمال، دارای شوره و .. تولید و روانه بازار شده اند و با محتویات ویژه به افزایش حجم و قدرت مو ها کمک می کنند. بسیاری از این مدل شامپوها حاوی بیوتین، روی، کراتین و نیاسین هستند که تاثیر به سزایی در رشد و تقویت موها خواهند داشت.

با استفاده از این مواد زیر ساخت کراتین ساختمان مو و گردش خون و اکسیژن رسانی به فولیکول های مو بهبود یافته و سبب قطع ریزش آن می شود. همچنین استفاده منظم از این شوینده ها به صورت موضعی کمبود کراتین، ویتامین و سایر مواد مغذی را جبران کرده و به ضخیم و سالم تر شدن حالت تارهای مو کمک می کند.

مزایای استفاده از شامپو برای ریزش مو

ریزش ناگهانی موها می تواند باعث از دست رفتن ظاهر زیبا شود؛ درست است که با استفاده و خرید شامپو برای ریزش مو قرار نیست معجزه ای در درمان ریزش رخ دهد ولی این شوینده ها سلامت پوست سر و موها را در دراز مدت بهبود می بخشد و کمکی در راستای تقویت و کاهش ریزش مو خواهند بود. از فواید استفاده از این محصولات می توان به چندین موارد اشاره کرد.

  • مناسب برای تغذیه و احیای پوست سر

در مرحله اول راز داشتن موهای سالم سلامت پوست سر است؛ لذا برای تشویق رشد مو مراقبت مداوم از پوست سر ضروری می باشد. استفاده از یک شوینده ضد ریزش، پوست سر را ضمن اینکه تغدیه و احیا میکند یک بستری مناسب برای رشد مو محیا میسازد.

  • ترکیبات عالی برای مبارزه با ریزش مو

چیزی که شامپوهای ضد ریزش مو را منحصر بفرد کرده است ترکیبات ویژه آنهاست؛ که اکثرا حاوی مواد انرژی دهنده مانند قهوه و تائورین به پوست سر است که در کنار هم بتوانند روند ریزش مو را کم کنند و با تقویت مو کمکی در رشد مو داشته باشند.

  • کمک به پرپشت و حجیم تر دیده شدن مو

افرادی که دچار ریزش مو هستند دارای موهای نازک تر و صد البته کم پشت تر می باشند؛ بنابراین یک از ویژگی های خوب که این شوینده های مو دارند؛ منجر به پرپشت تر و حجیم تر دیده شدن مو می شوند و این باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتر و داشتن استایل روزانه بهتر خوهد شد.

دکمه بازگشت به بالا