کسب و کار ایرانی

بهترین شوینده برای شورت زنانه کدام است؟

شورت و سوتین را با چه چیزی بشوییم؟

صابون و پودر صابون بهترین مواد شوینده برای لباس زیر هستند. آنها به دلیل حلالیت بالاتر بهترین انتخاب هستند.

اگرچه می توان از پودر ماشین لباسشویی نیز استفاده کرد، اما به دلیل باقی ماندن مواد شوینده در پارچه، باعث خارش و علائم التهابی در ناحیه تناسلی می شود. بنابراین بهتر است از آن استفاده نکنید.

بهترین شوینده لباس زیر چیست؟

شستن شورت از سوتین مهمتر است. از آنجایی که ناحیه تناسلی زنان به دلیل تغییرات هورمونی و همچنین ساختار این ناحیه از بدن حساسیت خاص خود را دارد، استفاده از شوینده مناسب برای شلوار ضروری است. استفاده از مواد شوینده صنعتی مانند پودرهای لباسشویی به دلیل استحکام بالا و خاصیت قلیایی بالا باعث آسیب به بافت پارچه می شود. به همین دلیل شستن شورت با شامپو بچه یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید.

مواد قلیایی شامپو بچه به دلیل حساسیت کودکان کمتر است و همین امر باعث شده است که این شامپو کاربرد بیشتری داشته باشد که از آن جمله می توان به شستشوی لباس های زیر مانند شورت و سوتین با شامپو بچه اشاره کرد. توصیه می کنیم تا جایی که می توانید از این شوینده استفاده کنید.

برای خرید و اطلاع از لیست قیمت انواع شامپو بچه میتوانید به وبسایت ایمالز مراجعه نمایید.

تاثیر نوع شورت زنانه در شستن آنها

همانطور که بسیاری از خانم ها می دانند، بهترین مواد برای خرید شلوارک نخی و نخی است. زیرا این نوع پارچه برای سلامت بانوان مناسب است و نسبت به سایر الیاف از کیفیت بالاتری برخوردار است.

یکی دیگر از ویژگی های شلوارک نخی این است که شستن آن راحت تر است.

الیاف و بافت پارچه های نخی به گونه ای است که لکه ها و انواع باکتری ها به راحتی از سطح آنها پاک می شود. از آنجایی که پارچه های نخی بافت فشرده ای ندارند، به همین دلیل تمیز کردن این گونه پارچه ها با سرعت بیشتری انجام می شود و از اطمینان بیشتری برخوردار است.

اما شورت هایی که با الیاف مصنوعی تهیه و تولید می شوند بافت متراکم و فشرده ای دارند و شستشوی آن ها زمان بیشتری می برد و لکه روی سطح این شورت به سختی پاک می شود و این نشان می دهد که شورت نخی راحت تر است. برای شستن نسبت به سایر شورت ها.

آیا شستن لباس زیر در لباسشویی اشکال دارد؟

بر اساس تحقیقات، در مورد هر گونه لباس زیر یا شورت توضیح دادیم. حدود 0.1 گرم مدفوع وجود دارد که منبع باکتری است. لباس زیر به طور کلی؛ منبع باکتری و قارچ است که می تواند باعث بسیاری از بیماری ها شود. به همین دلیل شستن آنها با ماشین لباسشویی می تواند محیط مرطوب ماشین لباسشویی را آلوده کند.

اگر لباس زیر؛ اگر با لباس های دیگر مانند شلوار و پیراهن شسته شود، امکان انتقال باکتری و در نتیجه بروز بیماری افزایش می یابد. حتی اگر به تنهایی در ماشین شسته شوند، احتمال باقی ماندن این میکروب ها در داخل دستگاه وجود دارد که در شستشوهای بعدی به لباس های دیگر منتقل شده و افراد را به عفونت های مختلف مبتلا می کند.

لکه را از شورت پاک کنید

لکه روی شورت را با سرکه اشباع کنید. سپس با خمیری که از ترکیب سرکه و جوش شیرین تهیه شده است، ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید تا لکه ها کاملا از بین بروند.

می توانید چند قاشق غذاخوری سرکه و مواد شوینده را به یک سطل آب اضافه کنید و شورت را در آن قرار دهید. اگر لکه باقی ماند، آنها را یک شب خیس کنید، سپس بشویید، آبکشی کنید و در هوا خشک کنید تا رطوبت از بین برود.

مواد شوینده ای مانند صابون لباس زیر در بازار موجود است که می توانید آنها را روی لکه ها بمالید و به آرامی با دست ماساژ دهید تا پاک شوند. بسته به نوع لکه، می توانید از آب سرد یا گرم استفاده کنید. به عنوان مثال برای از بین بردن لکه خون باید از آب سرد و صابون لباسشویی برای شستن آن استفاده کنید تا سریعتر پاک شود.

برای شستن لباس زیر و نگهداری از آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • قبل از هر چیز باید بدانید که شستن لباس زیر با آب داغ کار درستی نیست و اگر می خواهید شستشوی مناسبی داشته باشید، قبل از شستن آن ها را در آب سرد خیس کنید و مقداری نرم کننده به همراه پودر روی لباس ها بریزید.
  • استفاده از مواد سفید کننده مانند وایتکس برای شستن لباس زیر توصیه نمی شود.
  • مراقب باشید لباس های سیاه و سفید را با هم نشویید، زیرا رنگ آن برمی گردد.
  • شستن لباس های زیر در ماشین لباسشویی باعث از بین رفتن الیاف لباس می شود و اگر لباس ها را زیر نور آفتاب آویزان کنید، مطمئن باشید که هر گونه آلودگی روی لباس شما برطرف می شود.
  • قبل از گذاشتن لباس‌ها در کشو یا کمد لباس‌هایتان را تا کنید، مچاله کردن آن‌ها باعث می‌شود لباس زیر سریع‌تر خراب شود.
  • اگر شستشو و تمیز کردن لباس زیر به درستی انجام نشود، خطرات زیادی از جمله عفونت وجود دارد.
  • بهتر است لباس های هر گروه سنی و جنسیتی را جداگانه بشویید و در صورت امکان پس از خشک شدن لباس های میانی، دوباره با اتو خشک کنید.

آیا لباس زیر باید جداگانه شسته شود؟

معمولاً برای شستن لباس زیر قوانین سخت و سریعی وجود ندارد. اما باید بدانید که اگر لباس زیر کثیف و آلوده است، بهتر است آن را جداگانه بشویید. در غیر این صورت می توانید این لباس ها را همراه با لباس های دیگر بشویید.

چند وقت یکبار باید لباس های زیر خود را بشویید؟

گفته می شود که لباس زیر خود را روزانه عوض کنید. اما بهترین زمان برای شستن لباس زیر هر 3 تا 4 روز یک بار است. اگر به هر دلیلی لباس زیرتان کثیف است یا ورزش کرده اید و بدنتان عرق کرده است، بهتر است لباس زیرتان را عوض کنید و بلافاصله بشویید.

حرف پایانی

به طور کلی، لباس زیر منبع باکتری و قارچ است که می تواند باعث بسیاری از بیماری ها شود. به همین دلیل برای سلامتی و پیشگیری از بیماری های احتمالی لازم است شورت ها به درستی شسته و ضدعفونی شوند.

توجه داشته باشید زمانی که لباس زیر با لباس های دیگر مانند شلوار و پیراهن شسته می شود، امکان انتقال باکتری و بیماری افزایش می یابد. حتی استفاده از ماشین لباسشویی برای لباس زیر هم همینطور است. به همین دلیل شستشوی شورت با دست توصیه می شود.

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات لازم برای مراقبت و ضدعفونی شورت را به بهترین نحو بیان کنیم و به این سوال که شورت و سوتین را با چه چیزی بشوییم پاسخ دهیم. شما میتوانید برای خرید ست شورت سوتین با بهترین کیفیت و تنوع به فروشگاه اینترنتی لباس زیر زنانه دادلی استور مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت کنید. با در نظر گرفتن این موارد می توانید عمر لباس زیر خود را افزایش دهید و همچنین به سلامت خود کمک کنید.

دکمه بازگشت به بالا