مجله علمی و سلامت

به دلیل تحریم‌ها در ماه‌های زیادی واکسن نداشتیم/ به کشورهای درحال توسعه کمک می‌کنیم

وزیر بهداشت ضمن اجتناب از فرایند واکسیناسیون علیه بیماری بیماری کرونا قلب در کشور و همچنین وضعیت واکسن های ایرانی ، به تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: این برخلاف همه استانداردهای بین المللی بود و در آن سال ها آنها را رها نکردند. هر گونه سیاست خصمانه برای تشدید تحریم ها.

به گزارش کندوجدکتر بهرام عین اللهی ، وزیر بهداشت ، درمان و پزشکی ، در نشست سفیران واکسن کووید -19 سفیر و تعدادی از مدیران وزارت امور خارجه که در این وزارتخانه برگزار شد ، گفت که همه مردم جهان تحت تأثیر کرونا قرار دارند. وی گفت: متأسفانه امروز شاهد رفتارهای غیر انسانی قدرت های استکباری علیه کشورمان هستیم. به دلیل تحریم های ناجوانمردانه ، ما ماه ها واکسینه نشدیم. در دو ماه گذشته ، ما واکسیناسیون را بسیار سریع انجام دادیم زیرا تحریم ها را تحت تأثیر قرار داد.

او توضیح داد: به دلیل عدم وجود واکسن به ایران ، ما شاهد مرگ بسیاری در کشورمان بودیم که برخلاف تمام استانداردهای بین المللی بود. آنها با استفاده از تحریم ها مردم ما را از دسترسی به مواد مخدر و تجهیزات محروم کردند و در آن سال ها هیچ سیاست خصمانه ای برای تشدید تحریم ها دنبال نکردند.؛ در ظاهر ، آنها درباره ممنوعیت داروها و وسایل پزشکی صحبت می کنند ، اما می دانید که به دلیل پول و بانک ، عملاً از دسترسی به بسیاری از داروها و تجهیزات پزشکی محروم هستیم و واکسن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طیف وسیعی از درک ها در تاریخ همکاری های بهداشتی بین ایران و کشورهای دوست وجود دارد

عین اللهی با اشاره به اینکه در تاریخ همکاری های بهداشتی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست تفاهم زیادی وجود دارد ، گفت: ما می توانیم قابلیت های بزرگی ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به آمار تعداد دانشجویان ، دانشکده های پزشکی و مراکز تحقیقاتی کشور تصریح کرد: حدود 20 هزار معلم در دانشگاه ها ، 225 هزار دانشجو ، 53 دانشکده پزشکی و 15 دانشکده پزشکی در کشور داریم.

وی افزود: در کشور ما بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در یک وزارتخانه ادغام شده است که بسیار خوب است و امروزه سازمان های بین المللی به این امر به عنوان یک عمل خوب در جهان نگاه می کنند.

عین اللهی با اشاره به فعالیت 460 هزار پرسنل ، تعداد کل تخت ها را 155 هزار تخت عنوان کرد و گفت: ما 16713 تخت ویژه در بخش های مراقبت ویژه داریم که این امر به ما در مقابله با ویروس بیماری کرونا کمک زیادی کرد و وجود این تعداد تخت منجر به بیمار ما بدون تخت رها نشده بود و ما می توانستیم از همه بیماران پذیرایی کنیم. همه پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی هماهنگ کار می کردند.

آمار واکسیناسیون به دلیل میزان تزریق هر هفته تغییر می کند

وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه ما 309 دوره در زمینه علوم پزشکی داریم ، از وجود 950 مرکز تحقیقاتی در کشور خبر داد و گفت: این مراکز در زمینه های مختلف فعالیت می کنند که همکاری ملی می تواند در این پروژه های تحقیقاتی موفق باشد. ؛ دکتر نیکنام در گسترش و تعمیق ارتباطات کمک خواهد کرد و در جلسات جداگانه ای در این زمینه کار خواهد کرد.

وی گفت: “آمار واکسن هر هفته به دلیل نحوه تزریق آنها تغییر می کند.” این تنها به دلیل کمک مردم اتفاق افتاده است ، مردم ما خود را از دولت می دانند و در واکسیناسیون شرکت کردند. جنبش مردمی به وجود آمد و بسیاری از مراکز ما به مراکز واکسیناسیون تبدیل شد. در دو هفته گذشته ، 8 میلیون و 200 هزار دوز واکسن در هفته گذشته تزریق شده است.

عین اللهی گفت: این یک اقدام بی نظیر بود که مردم به دلیل سلامتی همسفران خود به این منطقه آمدند و این حمایت را ایجاد کردند. امیدواریم با این مقدار واکسن بتوان این بیماری را کنترل کرد.

روند تولید واکسن تاج در کشور

وزیر بهداشت با تشکر از همه کشورهایی که در زمینه واکسیناسیون به ایران کمک کردند ، به روند تولید واکسن تاج در کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه تولید واکسن ، ما اقداماتی را انجام داده ایم که امیدواریم به کشورهای در حال توسعه با تولید انبوه کمک کرده و این حرکت را ادامه دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نظام مراقبت های بهداشتی در جمهوری اسلامی دارای استحکام و قدرت استثنایی است ، گفت: همانطور که گفتم ، بخش آموزش و پرورش در وزارت بهداشت ادغام شده است و این امر توانسته بسیاری از انسان های ما را حل کند. مشکلات آموزش منابع “.

عین اللهی با اعلام اینکه هم اکنون دانشکده پزشکی در هرستان برای خدمات رسانی به مردم وجود دارد افزود: حوزه کاری وزارت بهداشت بسیار گسترده است و قدرت تربیت نیروی انسانی ما بسیار زیاد است. ما تجربیات ارزشمندی را کسب کرده ایم و امیدواریم بتوانیم تجربه خود و شما را به اشتراک بگذاریم و از آن استفاده کنیم.

نمی توان به دستاوردها و تجربیات علمی منحصر بفرد بشری پرداخت

وزیر بهداشت همچنین به ایجاد شبکه های بهداشتی برای مراقبت های بهداشتی در کشور اشاره کرد و گفت: شبکه ای بسیار بزرگ که مشکلات سلامت مردم را زیر نظر دارد. اگر علاقه دارید ، از شما می خواهیم که از این شبکه هایی که به مناطق دور افتاده دسترسی دارند و خدمات اولیه بهداشتی ارائه می دهند ، دیدن کنید.

وی با تأکید بر اینکه به تنهایی نمی توان به موفقیت علمی و تجربیات منحصر به فرد بشری پرداخت ، گفت: ما باید اطلاعات خود را با یکدیگر مبادله کنیم تا بتوانیم پروژه های تحقیقاتی مشترک داشته باشیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، عین اللهی در پایان تاکید کرد: این دیدار نقطه عطفی بین روابط کشورها است و لازم است جلسات مفصلی در زمینه های مختلف برگزار شود.

لازم به ذکر است که در پایان به سفیران کشورها و روسای وزارت امور خارجه که در این نشست حضور داشتند هدایایی اهدا شد.

به گزارش وبدا ، دکتر. محمد حسین نیکنام ، مدیر همکاری های بین المللی وزارت بهداشت همچنین در حاشیه نشست سفرای کشورهای واکسن کووید -19 و تعدادی از مقامات وزارت خارجه که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد و با بیان اینکه تعدادی از کشورها واکسن را به جمهوری اسلامی ایران اهدا کردند ، باید این موضوع را ارزیابی کنیم. اقدام ارزشمند. ، گفت: در این مطالب ، جلسه ای طراحی شد و عملیات های بشردوستانه سفرای ژاپن ، چین ، اتریش ، یونان ، لهستان ، صربستان ، آلمان ، ایتالیا ، قطر ، امارات متحده عربی و کوبا که در این رویداد شرکت کردند ، مورد ارزیابی و ارزیابی قرار گرفت.به

وی ادامه داد: در این شرایط دشوار که همه نیاز به واکسن دارند و برخی از کشورها نیازهای خود را به روش های مختلف تعریف کرده اند ، کشورهای دوست برخی از واکسن های خود را در مقادیر مختلف به ایران دادند. نکته این است که کشورها در زمینه همکاری با یکدیگر این شرایط سخت

سیستم مراقبت های بهداشتی ما بسیار قوی است

نیکنام با بیان اینکه وزارت خارجه نیز نقش خوبی در این زمینه ایفا کرد و دوستان زحمت زیادی کشیدند ، افزود: امروز فرصتی پیش آمد تا از مسئولان دخیل در واکسن تشکر کنم. البته این بهانه ای است برای تعیین اهداف مشترک کشورها در زمینه سلامت.

مدیرکل وزارت بهداشت بین الملل با تأکید بر اینکه سیستم مراقبت های بهداشتی ما فوق العاده قوی است ، گفت: البته مردم ما کم و بیش از این نقاط قوت آگاه هستند ، اما در مقایسه با سایر کشورها می توانیم این موضوع را درک کنیم. ما تجربیات منحصر به فردی داریم ، از جمله ادغام آموزش پزشکی در وزارت بهداشت ، که نمونه ای بی سابقه در جهان است.

گسترش و تعمیق مراقبت های بهداشتی اولیه در کشور

وی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای بسیار مهم که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم ، گسترش و تعمیق خدمات اولیه بهداشتی در سایه شبکه است. بسیاری از کشورهای غربی این دستاورد را یک الگو می دانند. ایالات متحده مدتهاست مدل phc ما را برای مناطق کشور خود یافته است ، که نشان می دهد ایران در جهان حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

دکتر نیکنام گفت: “ما تجربیات خوبی در همه زمینه های پزشکی مانند درمان ، پیشگیری ، تحقیقات ، داروها و واکسن ها داریم که می توانیم آن را با جهان به اشتراک بگذاریم. البته چنین دستاوردهایی منحصر به فرد نیست و کشورها باید دستاوردهای خود را در این زمینه. “بیایید.

در پایان ، مدیرکل همکاری های بین المللی در وزارت بهداشت با بیان اینکه این جلسه بهانه ای برای افزایش همکاری بین کشورها در آینده است ، گفت: بر اساس منافع دو طرف و شاهد گسترش ارتباطات است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا