مجله ورزشی

به رئیس فدراسیون گفتم بازیکنان را به مسابقات جهانی نفرست!

نایب رئیس انجمن تنیس روی میز اعلام کرد

به رئیس فدراسیون گفتم بازیکنان را به جام جهانی نفرستند!

فاطمه کیوانی نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز مسائلی را از عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی تا حضور در فدراسیون آسیایی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری کودک؛ فاطمه کیوانی نایب رئیس انجمن تنیس روی میز درباره چیدمان بازیکنان در مسابقات جهانی چنگدو چین گفت.: واقعا نمی توانیم در آن لحظه جای مربی باشیم و چیدمان را تعیین کنیم. همه بازیکنان آنجا بسیار قوی هستند. ما در ترکیب خود با دو سبک بازی روبرو بودیم. مانند سنگاپور، تایلند و کره جنوبی که سریع هستند و سبک هایی مانند لوکزامبورگ که کاملاً پیچ خورده اند. ما در ابتدای هر دو سبک هستیم. ما تلاش زیادی کرده ایم و موقعیت های خوبی را در بازی هجومی به دست آورده ایم و شرایط را برای رسیدن به حریفان و آمادگی لازم ایجاد کرده ایم، اما هنوز موارد زیادی وجود دارد که باعث می شود این نتایج حاصل شود. امیدوارم بتوانیم این تابو را بشکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که به دلیل تغییر قوانین در بازی های قهرمانی، آیا نمی توان هزینه های این بازی ها را در جای دیگری هزینه کرد تا به روحیه بازیکنان آسیب نرسد؟ اضافه: مسابقات جهانی و بازی های المپیک آرزوی هر بازیکنی است که در این مسابقات شرکت می کند. هزینه آن به حدی است که هنوز برای این پروژه ها تحت فشار هستیم. چنین کاری وظیفه اتحادیه است. من یکی از افرادی بودم که به رئیس فدراسیون گفتم بازیکنان را اعزام نکن چون از قبل نتایج را می دانستم. اما به هر حال این قولی بود که رئیس اتحادیه باید به آن عمل می کرد. ما یکی از 5 تیمی بودیم که با تیم کامل به مسابقات رفتیم و همین موضوع به ما فشار آورد.

نایب رئیس انجمن تنیس روی میز تاکید کرد: باید خودمان را در خط حمله نشان دهیم تا بازیکنان اعتماد به نفس پیدا کنند. نمی گویم بازیکنان تجربه کمی دارند. بسیاری از آنها در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و کشورهای عربی فرمانده نظامی شدند و دارند بازی می کنند و نمی گویم بی تجربه هستند. اما چند جنبه کوچک از رقابت وجود دارد که ما هنوز به آنها نپرداخته ایم.

فاطمه کیوانی در واکنش به حضور ندا شهسواری و داستان بزرگ او در المپیک و عملکردش در این مسابقات گفت: فقط این نیست که ندا شهسویری یک المپیکی بود یا باید برنده می شد یا در بازی بهتر عمل می کرد. نقطه ها بسیار کوچک هستند. ممکن است بازیکن وضعیت روحی خوبی نداشته باشد یا سبک بازی او با حریفش سازگار نباشد. من نمی گویم این نتایج مطلوب است، اما این وضعیت تیم ملی ما است که باید همچنان شاهد بهبود آن باشیم. از عملکرد آنها در بخش بانوان راضی نیستم.

وی درباره تمرینات تیم ملی و تغییرات در تیم فنی خاطرنشان کرد: به گفته رئیس اتحادیه بهترین گزینه کار در تیم ملی است. من به عنوان نایب رئیس باید او را همراهی کنم و از کارکنان حمایت کنم. آقای قارداشی معتقد است عملکرد تیم فنی در مسابقات کشورهای اسلامی خوب است و باید از آنها حمایت کنیم زیرا بازیکنان مصدوم هستند. نتایج ما در جام جهانی می توانست بهتر و امتیاز بیشتری باشد. اما در لیگ پسران آنطور که انتظار داشتیم به موفقیتی دست پیدا نکردیم. البته یکی دو بازیکن هم مصدوم شدند.

کیوانی درباره برنامه اتحادیه برای تغییر سبک بازیکنان گفت: وقتی در حالت مقایسه هستیم، شاهد حضور ابرقدرت های تنیس روی میز در آسیا هستیم و این کار ما را سخت می کند. سبک بدنی و عوامل آمادگی و استعداد آنها می تواند فاصله ما و آنها را افزایش دهد. تمام تلاش خود را می کنیم که برنامه ها و اردوهای متفاوتی داشته باشیم. مسائلی در مورد مربیگری حریف و اعزام فرزند وجود دارد که در اینجا قابل بحث نیست. در حال حاضر فدراسیون جهانی پیشنهاد داده است که بازیکنان باید در طول سال در 6 تورنمنت شرکت کنند. ائتلاف نمی تواند همه این وظایف را انجام دهد. حضور در این انجمن ها امتیاز بازیکن را نیز افزایش می دهد و در رتبه بندی بسیار موثر است. سالی 6 تورنمنت برگزار می شود که اگر هر بازیکن در یکی از آنها شرکت کند باید چیزی حدود 30-40 میلیون خرج کند. معلوم نیست که به نتایج دلخواه برسد. در حال حاضر فرستادن بازیکنان نزد این بازرسان برای ما یک رویا است.

او ادامه داد: در زمینه تنیس روی میز، چین پشت درهای بسته فعالیت می کند و کمونیستی عمل می کند و چیزی از آنها دیده نمی شود. تجهیزات آنها به هیچ وجه قابل فروش نیست. اگر بتوانیم از اطلاعات و داده های آنها استفاده کنیم بسیار مفید خواهد بود. ما باید افکار تخصصی داشته باشیم. در حال حاضر از نظر تجهیزات و کمپین از بسیاری از کشورهای آسیایی عقب هستیم. خیلی وقت ها کشورهای دیگر را در مسابقات دیدم که تمرین بدنسازی می کنند و وسایلشان را می آورند و دوباره کنار هم می گذارند و می برند و این واقعاً تخصص آنهاست. دانشگاه امیرکبیر می تواند در این زمینه به ما کمک کند و باید طرحی بنویسیم و به آنها ارائه دهیم. متاسفانه هنوز به مرحله اجرا نرسیده ایم.

کیوانی گفت: وزارت ورزش در زمان وزیر قبلی نامه ای را تحت عنوان حمایت از افرادی که در سطح بین المللی مستقر هستند به فدراسیون ها ارسال کرد. متأسفانه از آن زمان تاکنون هیچ حمایتی صورت نگرفته است. من عملاً در این مجالس حضور دارم و نمی توانم با آنها ارتباط حضوری داشته باشم. آنها درخواست هایی را که من به کنفدراسیون فرستادم رد می کنند. اگر حضوری در این جلسات باشم، می توانم خیلی از مسائل را حل کنم. من رئیس کمیسیون برابری در اتحادیه آسیا هستم و همه برنامه هایم به دلیل غیبت من رد می شود. اونا اصلا منو نمیشناسن امیدوارم وزارت ورزش و کمیته المپیک و مسئولان از کرسی های بین المللی بیشتری حمایت کنند. واقعا هیچ هزینه ای برای آنها وجود ندارد. این حمایت قطعا به نفع زنان کشورمان خواهد بود.

انتهای پیام





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا