مجله علمی و سلامت

تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها

جلسه کمیته های تخصصی کرونا امشب (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش کندوج، محمد مخبر در این نشست با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: لازم است تمامی دستورالعمل های ابلاغی و آئین نامه های رفتاری مصوب با رعایت اصول بهداشتی و بهداشتی در مدارس اجرایی شود. عزم و اقدامات لازم را برای حفظ سلامت و جان دانشجویان و دانش آموزان به طور جدی انجام دهد.

این گوینده خاطرنشان کرد: با توجه به تامین کافی واکسن در کشور، باید مراحل واکسیناسیون دانش آموزان و کادر آموزشی در سراسر کشور تکمیل شود.

وزیر بهداشت در این جلسه که با حضور وزرای بهداشت، درمان و پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، دفتر رئیس جمهور و رئیس هلال احمر برگزار شد، گفت: خوشبختانه کشوری ناگهانی ندیده ایم. واکسیناسیون در ماه های اخیر افزایش و جهش بیماری های عروق بیماری کرونا در کشور را افزایش داده است.

وزارت بهداشت همچنین گزارشی از آخرین وضعیت راه رفتن، بستری، مرگ و میر بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا، آخرین وضعیت کوید 19 در ایران و جهان و همچنین میزان واکسیناسیون در کشور ارائه کرد که دو دوز و حدود 26 میلیون . مردم ایران نوبت سوم واکسن کرونری را دریافت کرده اند.

همچنین در این جلسه تاکید شد با وجود امواج مقطعی و سویه‌های جدید ویروس کرونا و با وجود کاهش ایمنی در گروه‌های واکسینه‌شده، آمادگی‌ها و اقدامات لازم برای تزریق دوزهای بعدی ویروس کرونا به‌ویژه در گروه‌ها انجام شود. آسیب پذیری را فراهم کند.

وزارت آموزش و پرورش، علم و فرهنگ همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و میزان حضور و استقبال دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و همچنین اقدامات انجام شده برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در کلاس‌ها ارائه کرد و تاکید کرد: گزارشی گرفته نشد تاکنون هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در بین دانش آموزان و مدارس گزارش نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا