کسب و کار ایرانیمجله بانوان

تاپ و شلوارک زنانه شیک چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های تاپ شلوارک خوب چیست؟

همیشه یکی معضلات این بوده که چگونه یک لباس راحتی را ست کنیم و اگر این کار را انجام می دهیم چگونه باید لباس مناسب ست کردن را کنار هم قرار بدهیم. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که نمیدانید به چه صورت لباسها را به چه صورت برای خودتان ست نمایید، تاپ و شلوارک زنانه برای خانم ها یکی از بهترین گزینه های خرید است. این ست ها با طراحی و استفاده از رنگ های بسیار زیبا تولید شده اند تا جذابیت و راحتی را به اندام بانوان هریه دهند البته باید به این موضوع توجه داشت که بالا بودن کیفیت یک محصول به صروت مستقیم با برند تولید کننده آن مربوط است و لزوما هر نوع تاپ و شلواری مناسب این کار نیست. این ست از یک تاپ و شلوارک تهیه شده است. راحتی بدن در تاپ و آزادی پایین تنه در زمان استفاده از این مدل ها کمک میدهد تا بانوان اندام سالمی داشته باشند و بدون نیاز به استفاده از سوتین، اجازه بدهند تا اندام ها در بهترین حالت ممکن قرار بگیرند. همچنین این مدل سبب می شود تا بانوان و دختران جوان به دلیل در مجاورت بودن پوست بدن با هوای تازه، پوست زیبای تری داشته باشند و همواره حس خنکی در فصل گرما نمایند. دقت داشته باشید که غیر از لباس راحتی رو بالشتی ساتن و تشک مناسب برای یک خواب راحت مهم است.

تاپ شلوارک مردانه را بشناسید

معمولا آقایان از صبح تا بعد از ظهر خارج از خانه و مشغول به فعالیت های کاری و شغلی هستند و برای ساعاتی که در خانه استراحت می کنند بهترین لباس راحتی تاپ شلوارک مردانه با سایز مناسب و راحت می باشد.

معمولا تاپ شلوارکهای مردانه را در سایزهای بسیار راحت و گشاد تولید می کنند تا بدن در لباس کاملا راحت باشد.

انواع این لباس با استفاده از پارچه  بسیار نرم و لطیف و عرق ویر تولید می شود تا بدن در لباس کاملا راحت باشد.

نمونه های تاپ شلوارک مردانه را می توان در رنگهای بسیار خاص و ویژه و بسیار زیبا و دوست داشتنی به صورت تک رنگ و یا با استفاده از دو یا چند رنگ نزدیک به هم و یا در رنگهای ضد و نقیض پیدا کرد.

بنابر این تمام آقایان می توانند با توجه به میل و سلیقه خاص خود از انواع رنگ و مدلهای این لباس بسیار شیک و راحت با قیمت بسیار مناسب برای مدتهای طولانی استفاده نمایند. برند لوتوس را که همگی با آن آشنا هستند. می توانید برای خرید بلوز شلوارک لوتوس به فروشگاه های آنلاین یا سایت مراجعه کنید.

تاپ شلوارک زنانه را بشناسید

با توجه به حساس بودن و لطافتی که پوست زنان دارد، لازم است تا از لباس هایی استفاده کننده که مواد اولیه آن ها از مواد طبیعی و بهترین نوع آن باشد. البته باید به این موضوع هم توجه کنیم که این نوع لباس ها جزو لباس ها راحتی حساب می شوند و زمان بیشتری در تن خانم ها وجود دارند. برای همین لازم هست زمانی که قصد خرید دارید، به نوع و جنس تاپ و شلوارک توجه ویژه ای داشته باشید. همچنین از دیگر مزایای این نوع لباس ها، مناسب بودن آن ها برای ورزش های خانگی و رابطه های زناشویی است که به دلیل باز بودن این مدل، حس خوبی را بین زوج ها منتقل می کند. زمانی که قصد انتخاب این لباس ها را دارید، با توجه به رنگ پوست و اندام خود، می توانید ست های شلوارک و تاپ را انتخاب کنید و زیبایی، آرامش و راحتی را برای خودتان به وجود بیارید. باید به این نکته توجه کنیم که نداشتن آستین و کوتاهی شلوار این ست ها، کمک می کند تا گرما تاثیری بر بانوان نداشته باشد و علاوه بر جلوه کردن زیبایی های اندام، آسایش را برای آن ها به وجود آورد.

تاپ شلوارک بچه گانه را بشناسید

امروزه در سراسر کشور تولید کننده تاپ شلوارک بچه گانه را در دو بخش مخصوص کودکان دختر و خاصه مدلهای پسرانه تولید نموده است.

بنابر این با ورود به بازار خرید و فروش لباسهای بچه گانه می توان با طیفی وسیع از انواع لباسهای رنگا رنگ و بسیار شیک و زیبایی که برای کودکان تولید شده است مواجه شد.

بنابر این دست تمام مشتریان برای خرید کاملا باز است و می توانند بین مدلها، فرمها و رنگهای ارائه شده بسیاری از تاپ شلوارک را که مخصوص به کودکان تولید شده است را مشاهده نمایند.

کار کردن در تولید لباس برای کودکان دارای ویژگی و خصوصیات خاص خود است.

مدل تاپ و شلوارک بچگانه دخترانه چگونه است!

مدل تاپ و شلوارک، بچگانه دخترانه در انواع طرح های اسپرت و مجلسی موجود است و بهتر است طرح و رنگ این مدل لباس بچه گانه دخترانه را با توجه به مکانی که قرار کودک تان آن را بپوشد انتخاب کنید.
تاپ و شلوارک اسپرت دخترانه بچگانه طرح های فانتزی و رنگ های متنوعی دارند و اگر شما تمایل دارید کودک تان شیک پوش و زیباتر به نظر برسد بهتر است مدل و رنگ تاپ شلوارک را با توجه به ویژگی های ظاهری او انتخاب نمایید.

مدل تاپ و شلوارک بچگانه پسرانه

تاپ و شلوارک از انواع مدل لباس بچه گانه پسرانه تابستانی است و بهتر است شما برای جلوگیری از عرق کردن فرزند خود در روزهای گرم تابستان از این مدل لباس استفاده کنید. پارچه تاپ و شلوارک بچه گانه پسرانه مجلسی و اسپرت را بهتر است از بین پارچه های غیر حساسیت زا و خنک انتخاب کنید.
تاپ شلوارک بچگانه پسرانه طرح و رنگ های متنوعی دارد و اگر فرزند شما به سنی رسیده است که قدرت تصمیم گیری دارد بهتر است در هنگام انتخاب طرح و رنگ تاپ شلوارکش از نظر و سلیقه فرزندتان نیز استفاده کنید.

راهنمای خرید شلوارک زنانه

راحت‌ترین پوشش برای خانم‌های خوش سلیقه و شیک پوش ایرانی برای نیم تنه پایینی می‌تواند یک زنانه باشد که هم از جنس نرم و خنکی برخوردار و هم اندازه آن به گونه‌ای باشد که استفاده کننده بتواند به راحتی آن را در منزل و یا در محیط‌های زنانه نظیر باشگاه‌های ورزشی و مهمانی‌های خودمانی و دورهمی‌های دوستانه مخصوص بانوان بپوشد.

گرچه برای خرید شلوارک کار چندان دشواری پیش روی شما بانوان خوش ذوق وجود ندارد، ولی با این حال بد نیست که به نکاتی چند در مورد گزینش این پوشش زنانه آشنا شوید.

کافی است در ادامه این مطلب که به وسیله دوستان شما در مجله اینترنتی مینینیم تهیه و تنظیم شده است، همراه شوید تا مواردی کاربردی در خصوص نحوه انتخاب و خرید شلوارک زنانه را تقدیم حضورتان کنیم.

شلوارک یا کوتاه یک نوع شلوار است که هم در بین مردان و هم زنان رواج دارد.شلوارک برای پوشاندن پایین بدن انسان به کار می رود.شلوارک زنانه از نظر قیمت گاه گران تر از شلوار معمولی است چون متراز پارچه ای که برای دوخت آن استفاده می شود کم است.با توجه به اندازه قد آن مدل های مختلفی دارد.برخی بالای زانو را می پوشاند.برخی دیگر بین زانو تا مچ پا را پوشش می دهند.جنس شلوارک زنانه تنوع بالایی دارد؛شامل جنس نخی،کتان،پلی استر،ریون، ساتن و …است.در واقع هر جنس پارچه ای که برای دوخت و تولید سایر لباس ها استفاده می شود در اینجا نیز کاربرد دارد.

انواع شلوارک زنانه

همانطور که قبلا هم مطرح شد تنوع مدل های شلوارک زنانه زیاد است.برای خرید آن هم به استایل خود باید توجه کنید و هم هدفی که از خرید آن دارید؛یعنی در چه موقعیتی می خواهید از آن استفاده کنید.باید در نظر بگیرید که شلوارک زنانه مجلسی می خواهید یا ورزشی.اسپرت می خواهید یا رسمی.

نوع کمر شلوارک هم باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد.اینکه کمر کشی میخواهید یا شلوارک کمر خور باشد؛ باز به راحتی و سلیقه شما بستگی دارد.مسلما شلوارک با کمر کشی راحت تر است.در مورد سایز شلوارک هم معمولا شلوارک های راحتی و ورزشی را بزرگتر از شلوارک مجلسی باید تهیه کنید.

در ایران برای تولید شلوارک زنانه از پارچه هایی با جنس ملانج و ویسکوز استفاده می شود.در مورد پیشینه نوعی شلوارک به نام برمودا باید ذکر شود که در طول جنگ جهانی دوم طراحی آن صورت گرفت.علت این طراحی به خاطر کمبود پارچه بود.بلندی این نوع شلوارک تا زانو است.درارتش انگلیس این شلوارک در بین سربازان رایج بود.

شلوارک زنانه بر اساس جنس

نخی ؛ معمولا برای تولید شلوار خانگی از جنس نخی استفاده می شود.جنس نخ معمولا برای پوست ضرری ندارد ولی دوام آن کمتر است.برای دوام بالاتر می توان از جنس نخ و پلی استر با هم استفاده کرد.

شلوارک با جنس ملانج و دورس؛ برای تولید شلوارک اسپرت از این جنس استفاده می شود.شلوارک های اسپرت هم معمولا پرطرفدار است.چون معمولا کمر کشی دارد راحت و قابل استفاده در باشگاه و منزل است.

شلوارک جنس پلی استر؛ این جنس شلوارک زنانه یا مردانه معمولا برای ورزش استفاده می شود.این جنس معمولا انعطاف زیادی دارد و برای انجام حرکات ورزشی مناسب است.

شلوارک جین؛ افرادی که علاقه زیادی به شلوار جین دارند،احتمالا از طرفداران شلوارک جین هم هستند.معمولا شیک تر و مجلسی تر است.

می‌خواهید از شلوارک خود در کجا استفاده کنید؟

نخستین نکته در خصوص خرید شلوارک توجه به نوع آن و زمینه مصرف شما از این لباس است. شلوارک می‌تواند ورزشی، راحتی یا رسمی باشد.

همان‌گونه که می‌دانید شلوارک‌های مخصوص ورزش علاوه بر داشتنِ ویژگی‌های ظاهری جذاب، باید در ساختار الیافی خود از پلی‌استر نیز برخوردار باشند؛ این در حالی است که این موضوع برای مدل های‌راحتی و رسمی اصلاً حائز اهمیت نیست.

اگر هدفتان از خرید شلوارک به کارگیری آن در مهمانی‌ها و مجالس رسمی و زنانه است‌، حتما باید شلوارکی تا زیر زانو با ظاهری غیر فانتزی و تک رنگ انتخاب نمایید.

بد نیست بدانید هنگام خرید شلوارک زنانه از نوع راحتی، دست شما کاملاً باز است و هر مدلی را که اراده کنید، می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیتی انتخاب نمایید.

سایز شلوارک زنانه

نکته دوم برای انتخاب شلوارک زنانه توجه به مناسب بودن سایز شلوارک با اندازه دور کمر و هم‌چنین دور باسن شما بانوان خوش سر و لباس می‌باشد. در کنار این مورد بایستی به اندازه طولی یا همان قد و بلندی شلوارک مورد نظرتان نیز نیم‌نگاهی داشته باشید.

اگر شلوارک مورد علاقه شما از قدی تا زیر زانو برخوردار باشد، انتخابی عالی برای پوشش شما در مهمانی‌های رسمی و نیمه رسمی محسوب می‌گردد.

چنان‌چه بلندی و قد شلوارک تنها تا زیر باسن باشد، پیشنهاد ما این است که از آن در محافل خودمانی و نشست‌های زنانه و به صورت شخصی در منزلتان استفاده نمایید.

چیزی که در بحث اندازه شلوارک حائز اهمیت است و نباید فراموش شود، دقت و توجه به کوتاهی یا بلندی فاق لباس است.

شلوارک هنگام پوشیدن باید حس کاملاً راحت و خوشایندی به ویژه در قسمت فاق و خشتک برای شما ایجاد نماید.

جنس و کیفیت دوخت شلوارک

فاکتور مهم بعدی در مورد انتخاب و خرید شلوارک زنانه توجه به جنس و همین‌طور کیفیت دوخت آن است. نحوه و مرغوبیت دوخت شلوارک را باید در قسمت درزها و اتصال تکه‌های محصول به هم بررسی و کنترل کنید.

اگر قرار است از شلوارک انتخابی‌تان در فعالیت‌های بدنی و ورزشی استفاده نمایید، توصیه مینینیم به شما این است که خرید مدل‌هایی را در برنامه خود قرار دهید که در ساختارشان از مواد پلی‌استری و دوختی خوب و محکم استفاده شده است.

امروزه شلوارک‌های زنانه از جنس‌های مختلف تولید و به بازار فروش روانه می‌شوند، قطعاً اولین چیزی که انتخاب شما را زمینه شکل می‌دهد، سلیقه و نظر خودتان است.

با این حال توصیه می‌کنیم به تناسب جنس لباس با فصلی که قرار است از آن استفاده کنید و هم‌چنین عدم ایجاد حساسیت آن بر روی پوست خود حتماً توجه لازم را معطوف نمایید.

رنگ و طرح لباس

اینکه شلوارک منتخب شما دارای چه رنگ و طرحی باشد، موضوعی است که تابع تصمیم شماست. با این حال نوع و زمینه استفاده نقش موثری در انتخاب طرح و رنگ آن ایفا می‌کند.

اگر می‌خواهید از شلوارک‌ها برای ورزش و فعالیت‌های بدنی استفاده کنید بهتر است خرید مدل‌های برخوردار از طرح های فانتزی و جذاب را در اولویت قرار دهید.

شلوارک‌های تک‌رنگ با طرحی کاملاً ساده را می‌توانید در محیط‌ها و مکان‌های رسمی مورد استفاده قرار دهید.

برای انتخاب رنگ و طرح مدل‌های راحتی هرجور خودتان دوست دارید، می‌توانید عمل کنید. با همه این‌ها یک نکته مهم را به خاطر داشته باشید که اگر دارای پوستی روشن هستید شلوارک‌هایی با تم تیره بپوشید، اگر هم پوست‌تان تیره است، توصیه ما به شما استفاده از مدل‌هایی با تم رنگی روشن است.

انواع مختلف شلوارک‌های زنانه براساس بلندی آنها

زیر باسن: این مدل از شلوارک‌ها معمولا تا زیر باسن را پوشش می‌دهند و خرید آن برای خانم‌هایی که در خانه فرزند کوچک یا بزرگ ندارند، گزینه‌ی مناسبی است. پوشیدن این مدل از شلوارک‌ها زیبایی فوق‌العاده‌ای به ظاهر شما می‌بخشند و تیپ و استایل شما را جذاب خواهد کرد.
زیر زانو: به راحتی می‌توانید این شلوارک را در خانه بپوشید و از پوشیدن آن لذت ببرید. هیچ ‌گونه محدودیتی در استفاده از این لباس نخواهید داشت. شلوارک زنانه تا زیر باسن برای مجالس رسمی اصلا گزینه‌ی مناسبی نیست اما این مدل به دلیل اندازه‌ی مناسبش به راحتی برای مجالس رسمی و غیررسمی کاربرد دارد.

نحوه بسته شدن شلوارک

یک اصولاً یا به صورت کش‌دار تولید می‌شود و برای بستن آن لازم نیست که شما هیچ کاری انجام دهید، همین‌که کش آن را بر روی کمرتان قرار دهید، کافی است.

مدل‌هایی نیز تولید و وارد بازار می‌شوند که نحوه بستن آن‌ها به صورت زیپی یا دکمه‌ای است. باید دید که شما به عنوان یک زن تمایل بیشتری به استفاده از چه نوع شلوارکی با چه مدل بسته شدنی پیدا خواهید کرد.

جذب، راسته یا گشاد

در کنار تمام نکات احصا شده به عنوان ویژگی‌‌های یک شلوارک خوب و ایده‌آل، باید به فرم این پوشیدنی زنانه نیز بی التفات نباشید.

یعنی مشخص کنید که علاقه‌مند به خرید یک شلوارک جذب هستید و یا می‌خواهید که فرم آن راسته و یا اصلاً گشاد باشد.

پیشنهاد ما این است که اگر از نیم تنه پایینی و ران‌های شکیل و مناسبی برخوردار هستید، حتما به سمت و سوی خرید شلوارک‌های جذب بروید.

اگر غیر از این است و شما اعتماد به نفس لازم برای پوشیدن شلوارک در میان دیگر دوستان را ندارید، بهتر است خرید شلوارک‌های آزاد و گشاد را در اولویت خود قرار دهید.

جیب و نحوه شستشوی شلوارک

مورد بعدی در هنگام خرید شلوارک توجه به جیب‌دار بودن یا نبودن آن است که این موضوع نیز همچون موارد قبلی بستگی به سلیقه و نظر شخصی شما بانوان گرامی دارد.

اگر به این تنیجه رسیدید که نیازمند شلوارکی دارای جیب هستید، در پی خرید مدل‌هایی باشید که هم در قسمت پشت و هم در قسمت جلوی خود از چند جیب‌ کوچک برخوردارند.

قیمت شلوارک

قیمت شلوارک‌های زنانه با در نظر گرفتن آنچه که ما در این مطلب به شرح آن پرداختیم، مشخص می‌شود و خیلی هم زیاد نیست که شما را از خرید پشیمان کند.

با این حال شلوارک انتخابی شما باید درست به اندازه زیبایی و حس خوشایندی که از پوشیدن آن پیدا می‌کنید از قابلیت شستشوی آسانی نیز برخوردار باشد.

البته این را هم نباید فراموش کنید که نوع زمینه مصرفی شلوارکتان بر روی قیمت آن موثر می باشد.

ویژگی تاپ شلوارک خوب

همیشه یکی معضلات این بوده که چگونه یک لباس راحتی را ست کنیم و اگر این کار را انجام می دهیم چگونه باید لباس مناسب ست کردن را کنار هم قرار بدهیم. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که نمیدانید به چه صورت لباسها را به چه صورت برای خودتان ست نمایید، تاپ و شلوارک یکی از بهترین گزینه های خرید است.

این ست ها با طراحی و استفاده از رنگ های بسیار زیبا تولید شده اند تا جذابیت و راحتی را به اندام بانوان هریه دهند .البته باید به این موضوع توجه داشت که بالا بودن کیفیت یک محصول به صروت مستقیم با برند تولید کننده آن مربوط است.لزوما هر نوع تاپ و شلواری مناسب این کار نیست.

این ست از یک تاپ و شلوارک تهیه شده است. راحتی بدن در تاپ و آزادی پایین تنه در زمان استفاده از این مدل ها کمک میدهد. تا بانوان اندام سالمی داشته باشند و بدون نیاز به استفاده از سوتین، اجازه بدهند تا اندام ها در بهترین حالت ممکن قرار بگیرند. همچنین این مدل سبب می شود تا بانوان و دختران جوان به دلیل در مجاورت بودن پوست بدن با هوای تازه، پوست زیبای تری داشته باشند و همواره حس خنکی در فصل گرما نمایند.

نکاتی در مورد ست کردن شلوارک زنانه

گاه ترکیب لباس هایی که در کمد خود دارید کمی برایتان دشوار است.به چند نکته در این رابطه توجه کنید.

برای ترکیب شلوارک جین که در دوخت آن از تور یا دانتل سفید استفاده شده است، می توانید از شومیز به رنگ سفید یا تاپ های سفید رنگ استفاده کنید.برای رفتن به ساحل یا دورهمی این سبک مناسب است.

برخی شلوارک ها طرح های شلوغی روی خود دارند یا ازسنگ های ریز برای تزیین شلوارک استفاده شده است.برای ست کردن این شلوارک زنانه از تاپ ساده و معمولا رنگ های خنثی کمک بگیرید.

برای استایل بهار وتابستان می توانید از ترکیب شلوارک های زنانه جین رنگی به همراه تاپ یا شومیز ساده استفاده کنید.

نکات خرید شلوارک

اولین و مهم ترین موضوع هنگام خرید شلوارک زنانه مشخص کردن نوع کاربری آن هست که بر اساس آن بتوانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب و خریداری کنید ، در بالا راجب جنس های مختلف شلوارک های زنانه گفتیم که هر جنس نیز برای کار مشخصی کارایی دارد .

اگر به دنبال خرید شلوارک برای محیط های رسمی و مهمونی هستید معمولا جنس های کتون مناسب هستند یا خرید شلوارک جین زنانه بسیار محبوب و پر طرفدار هست که در مدل ها و شکل های مختلفی تولید می شوند و مناسب مجالس هستند ، ولی اگر به دنبال خرید شلوارک زنانه برای ورزش هستید جنس های نخی یا … را باید خرید کنید.

موضوع دیگر هنگام خرید شلوارک اندازه ی آن هست که باید دقت کنید و متناسب با دور کمر و باسن تان انتخاب کنید و حتما قد آن را نیز مدنظر بگیرید که دوست دارید بالا یا پایین زانوی تان باشد .

مدل های شلوارک زنانه بسیار متنوع هستند ولی به طور کلی می‌توان به سه مدل راسته ، دمپا و جذب دسته بندی کرد انتخاب آن ها بستگی به نیدر این مقاله گروه نگارش در باره ی لباس راحتی زنانه چیست؟ ویژگی های لباس راحتی زنانه، و اینکه خانم ها در خانه چه لباس هایی بپوشند و لباس هایی که در خانه می پوشند باید چه ویژگی هایی داشته باشید  و سوالاتی ازین دست که به زنان و دختران کمک می کند تا برای خرید لباس راحتی از جمله و دخترانه، تاپ و شلوارک و شورتک بهترین انتخاب را کنند. تا  پایان این مقاله با ما همراه باشید.

درباره مهمترین ویژگی های لباس های راحتی

یک لباس راحتی زنانه چه ویژگی هایی دارد؟ و برای به چه نکاتی باید توجه نمود؟ یک روش اشتباهی که اکثر افراد دارند این گونه است زمانی که برای خرید یک لباس مناسب مهمونی و دورهمی به بازار می روند همیشه به دنبال بهترین جنس ها و شیک ترین مدل ها می گردند اما اگر بخواهند لباس تو خونگی پیدا کنند اهمیتی به کیفیت و زیبایی نمی دهند. در صورتی که لباس های راحتی خانگی به اندازه لباس های مجلسی  بلکم بیشتر اهمیت دارد که با کیفیت و مناسب باشد زیرا افراد مدت زمانی بیشتری را در خانه می گذراند و یا حتی افرادی که زمان بیشتر خود را در بیرون می گذرانند برای استراحت به منزل می روند شرط اول داشتن استراحت و آرامش در خانه پوشیدن لباس های خانگی با کیفیت و شیک و راحت است. از طرفی از دیگر مزایای پوشیدن لباس راحتی نخی برای زنان پوشیدن به همرا یک شلوار راحتی مناسب و با کیفیت و راحت در خانه سبب می شود تا اعتماد به نفس شما بالا برود و راحت تر و با انگیزه بیشتر به کارهای خانه خود برسید. اعتماد به نفس یک احساسی است که می تواند به راحتی به دیگران هم منتقل شود. همچنین پوشیدن لباس های راحت و با کیفیت در خانه باعث می شود تا علاوه بر تاثیر مثبت بر حال شما برای اطرافیانتان که در منزل هستند هم موثر باشد.

لباس ها تحت تاثیر نیازها و خواسته های مختلف افراد تغییرات زیادی کرده است امروزه برای خرید لباس به جنبه های راحتی زیبایی و کیفیت پارچه و دوخت می پردازند که با پیشرفت علم و تکنولوژی در سطح کیفیت زندگی ها توقع افراد از کیفیت لباس های مختلف برای کارها و فعالیت های متفاوت بالا رفته است. همین امر باعث شده است تا تولید کنندگان و برندهای مختلف تحقیقات گسترده تری را در جهت ارتقا سطح کیفیتی لباس ها که برای مخاطبان مختلف مناسب باشد را انجام دهند. اگر در تهیه لباس های راحتی تو خونگی خود از رنگ های شاد و زنده استفاده کنید باعث می شود علاوه بر سلامت جسم باعث بالا رفتن روحیه افراد هم می شود.

درچه جاهایی می توان از لباس های راحتی استفاده کرد

چه لباس راحتی را در کجا بپوشیم؟ آیا می توان لباس راحتی را در مهمانی هم پوشید؟ برای پوشیدن لباس راحتی در مهمونی لباس باید چه ویژگی هایی داسته باشد؟

معمولا وقتی صحبت از لباس های راحتی می شود اغلب افراد آن را برای استفاده کردن در منزل خود تصور می کنند اما امروزه که برای اکثر افراد راحت بودن در لباس مثل شلوار و تی شرت های راحتی الویت قرار داده شده است. در خیلی از محیط ها از مدل های متنوع ست های راحتی استفاده می کنند. البته نا گفته نماند که لباس های راحتی با لباس های تو خونگی متفاوت است. مثلا برای یک جلسه کاری پیژامه با تی شرت مناسب نیست اما هنگامی که برای تفریح به جنگل و دریا و جاهای مختلف می روید می توانید از مدل های لباس های راحتی شیک و مرتب خود استفاده کنید زیرا در اینجور مواقع که به پیکنیک می روید فعالیت های شما زیاد می شود و پوشیدن لباس راحتی بخصوی اگر از ست های راحتی استفاده کنید. می تواند برای شما مناسب باشد تا ب آزادانه  به فعالیت های خود برسید و در چنین شرایطی اصلا اشکالی ندارد اگر رییس شما و یا هر فرد دیگری که می شناسید شما را با تی شرت و شلوار راحتی موقع تفریح ببیند زیرا در هنگام تفریح تنها چیزی که مهم است راحتی و آرامش شماست و اینکه خوش بگذرد.

البته برخی افراد هم هستند که برایشان پوشیدن لباس های راحتی و حتی ست های راحتی که مناسب استایل های بیرونی است را برای هر محیطی به غیر از منزل دوست ندارند و برایشان سخت است و ترجیج می دهند پوشیدن این سبک لباس ها را فقط محدود به خانه خود کنند.

عوامل اصلی و ویژگی های تعیین کننده راحتی لباس ها

چه لباس هایی را می توان لباس های راحتی گفت؟ ملاک انتخاب لاس ها به عنوان لباس راحتی چیست؟ توجه داشته باشید لباسی که می خواهید تهیه کنید از نظر راحتی به دو عامل داخلی و خارجی بستگی دارد که قبل از خرید حتما آن را بررسی کنید. از عوامل خارجی شامل این می شود محیطی که می خواهید از آن لباس استفاده کنید از لحاظ رطوبت و دما و وزش باد و همچنین تاثیرات فرهنگی و اجتماعی آن جا چگونه است. از طرفی بررسی عوامل داخلی هم از اهمیت بالایی برخوردار است که شامل بررسی متابولیسم بدن افراد، سطح فعالیت ها، موقعیت اقتصادی و بهداشتی است.

مهمترین عوامل موثر در انتخاب لباس راحتی

ویژگی های انتخاب لباس راحتی چیست؟ نکات مهم در انتخاب لباس راحتی چیست؟ به غیر از بررسی عوامل خارجی و داخلی لباس برخی موارد هستند که دانستن و رعایت آن ها به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. مواردی که بیشتر افراد برای خرید لباس خونگی راحتی به آن اهمیت نمی دهند و بی تفاوت از کنار آن ها رد می شوند در صورتی که باید برای انتخاب لباس های تو خونگی و راحتی وقت و حساسیت بیشتری گذاشته شود.

در انتخاب و خرید لباس راحتی و خانگی به چه عواملی باید توجه کرد؟

چه لباس های خانگی را نباید پوشید؟ برای داشتن انتخاب خوب لباس راحتی باید چه کرد؟ یکی از موارد موثر برای انتخاب لباس راحتی شناختن سایز و فرم بدن است. این موضوع به شما کمک می کند تا ضمن راحتی با لباس باعث آرامش و زیبایی بیشتر لباس هاست زیرا با شناختن این دو عامل باعث می شود تا نکات مهم استایل و فرم بدن خود را بشناسید و طبق اصول لباس متناسب بدن خود را بپوشید که سبب می شود تا راحتی و آرامش مضاعفی را حس کنید.

البته این نکته هم در نظر داشته باشید که فرم بدن با سایز دو تا موضوع جدا هستند به این منظور که گاهی ممکن است شما و دوستتان هم قد و هم سایز باشید و هردو یک مدل لباس را بپوشید ممکن است در این هنگام مشاهده کنید که لباس به تن یک از شماها بهتر نشسته در صورتی که هم سایز و هم قد هستید در اینجا شما متوجه می شوید چیزی که باعث تفاوت در لباس توی تنتان شده است استایل و یا فرم بدنی شما دوتاست که باهم فرق دارند.

انواع فرم های بدن مثل ساعت شنی، مثلث وارونه، گلابی، سیب و مستطیلی هستند مثلا:

فرم بدن گلابی :

افرادی هستند که متوجه می شوند فرم بدن آن ها مدل گلابی است این افراد معمولا پایین تنه درشت تری دارند اگر بخواهند تمرکز را از قسمت پایین تنه خود کم کنند استفاده ازشلوار و دامن های چسبان مناسب نیست و بهتر است به جای آن از دامن و یا شلوار هایی با طرح و خط های عمودی استفاده کنند تا در ظاهر عرض پایین تنه آن ها جمع تر شود

فرم بدن مثلثی :

در مقابل افرادی هستند که فرم بدن آن ها مثلثی است و برای همین بهتر است از شلوار های روشن و یا دم پا گشاد استفاده کنند زیرا این افراد بالا تنه درشت تری دارند و معمولا سعی دارند تا تمرکز را از قسمت بالا تنه خود کم کنند و متعادلتر به نظر برسند.

فرم بدن مستطیلی :

برای افردی که فرم بدنی آن ها به شکل مستطیل است پوشیدن لباس هایی توصیه می شود که یقه باز دارند زیرا باعث می شود تا قوس و منحنی در استایل و ظاهر این افراد بوجود بیاید.

فرم بدن سیب :

گروهی دیگر از افراد هستند که فرم بدن آن ها سیب است این افراد بهتر است از لباس های یقه هفت استفاده کنند تا تناسب در استایل آن ها هم رعایت شود.
و در آخر گروهی از افراد هستند که فرم بدن آن ها فرم ساعت شنی دارد برای این افراد لباس هایی مناسب است که چسبان باشد و باید از پوشیدن لباس های گشاد خود داری کنند زیرا لباس های گشاد باعث می شود تا هیکل آن ها درشت تر به نظر بیایند در صورتی که اینطور نیست زیرا این افراد کمر باریک دارند ولی بالا تنه و پایینه تنه پری دارند.

ویژگی های مهمی که برای انتخاب لباس راحتی باید رعایت شود.

1- به کیفیت لباس ها توجه کنید

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که هنگام خرید لباس های خونگی راحتی باید به آن توجه کنید کیفیت مناسب برای تیشرت و شلوار راحتی تو خونگی است.دفت کنید لباسی انتخاب کنید که جنس  آن مرغوب و همچنین دارای انعطاف باشد. از طرفی استفاده کردن از ست های راحتی و یا شلوار و تیشرت های راحتی خونگی که از جنس الیاف مصنوعی مثل پلی استر و نایلون و .. هستند اصلا مناسب نیسیت زیرا هوا از آن ها عبور نمی کند و همین موضوع باعث رطوبت و تعریق می شود که حس خوشایندی برای افراد ندارد البته از این جنس پارچه ها برای لباس های مجلسی استفاده می کنند زیرا چروک نمی شوند.

2- لباس تنگ نپوسید

سعی کنید از لباس های تنگ به عنوان لباس های راحتی توخونه استفاده نکنید زیرا این لباس ها آزار دهنده هستند و در طولانی مدت استفاده از آن ها باعث بسیاری از مشکلات جسمانی می شود و سبب می شود تا حتی آرامش روحی شما هم بهم بریزد.

3- کنترل دمای بدن

از موارد دیگری که کیفیت لباس را مشخص می کند درجه حرارتی بدن را تنظیم کند یعنی باعث حس سرما و گرما نشود زیرا انتخاب لباس معمولا به آب هوا و فصل بستگی دارد مثلا در فصل تابستان از تاب و تی شرت های زنانه استفاده می کنیم که خنک هستند و از طرفی برای فصول سرد سال به دنبال لباس های پشمی و گرم و همچنین شلوار های راحتی هستیم تا بدن ما را در این فصل گرم نگه دارد.

تاثیر تنوع پذیدری در انتخاب لباس های راحتی زنانه

اهمیت دادن به تنوع لباس :

از نکات مهم برای انتخاب لباس های راحتی اهمیت دادن به طرح و رنگ هاست فکر نکنید چون در خونه هستید و به دلیل ارتباط نزدیک با افراد منزلتون هرچی دم دست بود را می توانید بپوشید این طرز فکر کاملا غلط است زیرا رنگ هایی که به برای لباس های راحتی خودتون انتخاب می کنید در روحیه شما بسیار تاثیر دارد.

  1. رنگ

به خصوص رنگ های روشن که باعث سرزندگی و شادابی می شوند به علاوه این انرژی ها و روحیه شاد را به اطرافیان خود در منزل هم انتقال میابد که این امر موجب آرامش سلامت و روان افراد می شود دیدن رنگ های شاد و متنوع باعث می شود به مغز انسان پیام شادی برسد که بسیار تاثیر مثبت و رضایت بخش در انجام فعالیت های آن ها دارد. می توانید رنگ های ست تاپ و شلوارک، بلوز و شلوار، تی شرت های رنگی، پیراهن و شلوار های راحتی خود را طوری انتخاب کنید که به تناژ پوستتان نزدیک باشد از طرفی انتخاب رنگ های خنثی باعث می شود تا خواب راحتی هم داشته باشید همچنین خانم ها باید توجه داشته باشند که لباس های زیر آن ها از جمله مدل های اسپرت و فانتزی و نخی جزو لباس های راحتی است که باید در انتخاب رنگ بندی آن ها هم حساسیت داشته باشند.

  1. طرح ها

ضمن انتخاب رنگ های شاد و متنوع باید به طرح لباس های نو خونگی که می خواهید خریداری کنید هم توجه کنید زیرا طرح های شاد و بامزه و فانتزی در روحیه و انرژی شما بسیار موثر است. در کنار انتخاب رنگ و طرح های شاد به خاطر داشته باشید که هر دفعه از رنگ و طرح های جدید خریداری کنید و یک لباس رنگ شاد با طرح مناسب را تکراری خریداری نکنید منظور از این جمله این است که هنگام خرید تنوع در رنگ بندی لباس ها و طرح ها را چاشنی اولویت های خود در انتخاب تی شرت های راحتی و همچنین شلوار و شلوارک های راحتی کنید.

  1. بهره مندی از اکسسوری ها

اگر از افرادی هستید که برای لباس های تو خونگی خود هم پارچه تهیه می کنید تا خیاط آن را برای شما بدوزد پیشنهاد می کنیم که کمی بیشتر پارچه تهیه کنید تا همزمان برای شما هد بند و یا تل هم با همان پارچه درست کند به این دلیل که به کار بردن اکسسوری هایی همسان با لباس های راحتی شما در منزل جذابیتتان را بیشتر می کند. دقت کردن به این نکات باعث می شود تا همیشه در خانه  هم شیک بگردید امروزه اکثر افراد همچنین خانم ها بیشتر به سمت خریدهای اینترنتی رفته اند زیرا در این صورت به راحتی می توانند همه جنبه های لباس را در نظر بگیرند و بعد سفارش دهند.

قیمت لباس لباس راحتی زنانه

لباس های راحتی جز لباس های پر کاربردی هستند که همه ما به آن نیاز داریم توجه به طرح و رنگ و کیفیت آن ها از نکات ضروری هستند که باید موقع خرید به این موارد توجه شود. معمولا افراد برای تهیه لباس های راحتی تو خونگی به تنها چیزی که اهمیت می دهند قیمت است و تصور می کنند که اگر چند مدل ارزان تر تهیه کنند به صرفه تر است تا خرید لباس راحتی که قیمت بالایی دارد که البته این طرز فکر کاملا اشتباه است زیرا اگر شما یک لباس تو خونگی با کیفیت را با قیمت بالا خریداری کنید در مدت زمان طولانی تری می توانید از آن استفاده کنید به همین دلیل این کار مقرون به صرفه تر است
از طرفی موقع خرید حتما به یاد داشته باشید که هرچیزی که گرون باشد با کیفیت نیست اما اگر با کیفیت باشد به دلیل هزینه متریال های اصلی برای تولید و ساخت محصول، مسلما قیمت بالایی خواهند داشت.

مهمترین ویژگی های یک لباس راحتی زنانه خوب و با کیفیت

افرادی هستند که هنگام خرید کردن لباس و تی شرت راحتی  وقتی به یک بوتیک می رسند که دکور و لباس شیکی و زیبایی دارد بی تفاوت از کنار بسیاری از نکات دیگر می گذرند و تنها دلیل آن ها برای انتخاب زیبایی است. البته ممکن است شما یه لباس با کیفیتی را ارزان تر و از فروشگاهایی که حراجی گذاشته اند خریداری کنید و در مقابل یک لباس دیگر را با قیمت بالا از یک مغازه دیگر بخرید و بعد از شستشو متوجه شوید ظاهر آن بهم ریخته خراب شده است یعنی لباس را به شما انداخته اند. به همین دلیل می گویند گران بودن محصولی تضمین کیفیت آن نیست.

خریدن لباس های راحتی و ست های تو خونگی که از کیفت آن مطمئن هستید مثل تی شرت و بولیز و شلوارک و شلوار راحتی  که گران تر باشند یک جور سرمایه گذاری حساب می شود چون تهیه لباس های کمتر اما با کیفیت بالا معقول تر است از خرید لباس هایی زیاد با کیفیت پایین تنها به این دلیل که ارزان تر هستند از موارد مهم کیفیت لباس که با بررسی آن ها می توانید یک لباس راحتی خوب تهیه کنید می توانید به جزئیات زیر دقت کنید:

1- پارچه طبیعی

گاهی افرادی ترجیح می دهند برای تهیه لباس های تو خونگی خود پارچه تهیه کرده و آن را به خیاط بدهند تا برایشان بدوزند و گروهی دیگر هم هستند که به خرید می روند اما نمی دانند چه جنس پارچه ای برای خرید لباس های تو خونگی آنها مناسب است
در این جور مواقع بهتر است به دنبال پارچه های الیاف طبیعی مثل نخ، پشم، کشمیر، ابریشم و پشم  بگردید زیرا در صورت شستشوی مداوم از عمر آن ها کم نمی شود و به راحتی می توانید تا مدت ها از این لباس های خود استفاده کنید به راحتی می توانید در این لباس ها تخرک داشته باشید. یک آزمایش دیگر هم برای پارچه با کیفیت لباس ها می توانید انجام دهید این است که گوشه ای از پارچه را در دست خود مچاله کنید و چند ثانیه نگه دارید بعد از اینکه دست خود را بار کردید اگر پارچه حالت اولیه خود را از دست داده بود پس لباس مد نظر شما کیفیتی ندارد ولی اگر حالت اولیه آن ثابت ماند یعنی جنس آن پارچه از الیاف طبیعی است و کیفیت مناسب دارد. از طرفی می توانید برای لبلس هایی که 100 درصد پنبه هستند زود چروک می شوند از نمونه هایی ضد چروک استفاده کنید.

2- برش و دوخت لباس ها

برایتان پیش آمده است هنگامی که یم تی شرت راحتی و یا لباس دیگر را پرو می کنید آستین های کوتاه یا سرشونه  و درز لباس تنگ باشند که معمولا برخی برندهای ارزان قیمت برای صرفه جویی در مصرف پارچه و هزینه ها اینکار را انجام می دهند به همین دلیل حتما هنگام پرو لباس ها تمام جزئیات قسمت برش لباس را نسبت به اندازه خود در نظر بگیرید و بررسی کنید همچمین میتوانید با ایده آل های خود درباره لباس مقایسه کنید و بعد آن را تهیه کنید همچنین الگوهای دوخت برای لباس های طرح دار دقت کنید که در یک راستا باشند و نقش های اصلی لباس مشخص بوده و بهم ریختگی نداشته باشد زیرا ممکن است بعد از مدت کوتاهی از خرید خود پشیمان شوید از طرفی قبل از خرید حتما به دوخت های لباس هم توجه کنید تا نخ دوخت ناقص و ناصاف و گره خورده نباشند همچنین مدل دوخت آن منظم باشد برای اینکار می توانید دو طرف درز لباس را با دست خود بکشید تا متوجه دوخت آن شوید بعد از آن لباس را  پشت رو کنید و ببینید که دوخت لبه درز ها حتما تا اخر انجام شده باشد اگر نصفه بود از خرید آن ها صرف نظر کنید چرا که شما هیچوقت با پوشیدن چنین لباس هایی راحت نخواهید بود.

3- زیپ فلزی

یکی از قسمت های لباس که اکثرا دغدغه خرید ها بوده است مدل هایی است که در طراحی آن ها از زیپ استفاده کرده اند زیرا معمولا زیپ ها بعد از مدت کوتاهی خراب می شوند و یا همان ابتدا موقع پرو هنگام باز و بسته کردن زیپ به سختی صورت می گیرد که این هم از همان نکاتی است که کیفیت لباس را به شما نشان می دهد اما تعداد اندکی از جنس ها و لباس ها را می بینید که زیپ های روان و با کیفیتی دارند این زیپ ها مدل های مختلفی دارند بیشترین جنس های آن ها زیپ ها فلزی و پلاستکی است اما بهتر است شما ترجیح دهید لباس هایی انتخاب کنید که زیپ فلزی دارند زیرا باز و بسته کردن زیپ های پلاستیکی به ستختی صورت می گیرد و خرابی های آن بیشتر است.

4- دکمه ها و جادکمه های یک لباس

از ویژگی های دیگری که می توان برای شناخت کیفیت لباس تشخیص داد قسمت دکمه ها و جا دکمه ای های یک لباس است زیرا در لباس هایی که توجه زیادی به کیفیت آن نمی شود ممکن است اندازه ی جا دکمه ها و یا جای دوخت دکمه ها نظم مرتبی نداشته باشد. اگر لباسی را انتخاب کردید که دکمه دار بود ابندا حتما یک بار دکمه ها آن را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که اندازه ها مناسب است اگر هرمشکلی وجود داشت از خریدن آن صرف نظر کنید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا