مجله بانوان

تبعیض‌ها علیه زنان مسلمان و محجبه در آمریکا همچنان ادامه دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محسن بازرگان استاد و عضو هیئت مدیره دانشگاه علوم پزشکی چارلز است ر درو کالیفرنیا ، محقق اقلیت ایالات متحده در گفتگو با آنلاین گفت: “تبعیض علیه زنان مسلمان در کشورهای غیرمسلمان ، علی رغم قوانین بین المللی در مورد آزادی لباس ، جامعه ، آموزش و اشتغال”. مشکلات این گروه آشکار است. سوالی که پیش می آید این است که آیا ادامه این نابرابری ها ، از جمله رفتار خشونت آمیز ، تحقیر و عدم اشتغال و تحصیلات ، یک حادثه است یا ریشه در موارد دیگر دارد. برای مشاهده تبعیض علیه زنان مسلمان در ایالات متحده ، ابتدا باید ریشه های تبعیض در فرهنگ آمریکایی را بررسی کنیم. همانطور که می دانیم ایالات متحده یک کشور سرمایه است که از ابتدا با برده داری بنیان گذاشته شده است. حدود 300 سال پیش ، اروپایی ها به زور وارد ایالات متحده شدند و آفریقایی های سیاه را با کشتی هایی برای استفاده و کار به ایالات متحده وارد کردند و این کمتر از شش دهه است. برده داری در ایالات متحده متوقف شده است.

بازرگان گفت: “قاچاق زنان سیاه پوست برای هیبریدها مشکلی است.” آیا پیامدهای تجاوز به زنان سیاه پوست است که به زور به ایالات متحده آورده شده اند. زنان مجرد یا متاهلی که جز برده های سفیدی برده به حساب می آمدند و نمی توانستند با خیال راحت مورد حمله اربابان خود قرار بگیرند. حاکمان به هر طریقی جز در دین خود توسط استادشان اداره می شدند. از آنجا که خود اروپایی ها از اروپا به ایالات متحده نقل مکان کردند و به نوعی از دین سخت قرون وسطایی فرار کردند ، اما هنوز مذهبی بودند ، آنها درباره این سازمان سیاه گفتند ، ما از دین تحمیلی فرار کرده ایم.

تبعیض دولت علیه مسلمانان و حمله به زنان مسلمان

بازرگان گفت: “برای مثال ، تبعیض و خشونت علیه مسلمانان منجر به حمله به مسلمانان در جامعه شده است.” “” آنها او را محاکمه کردند ، اما در رسانه ها رفتار خشن او را توجیه کردند و آن را نوعی ترس طبیعی مردم آمریکا نسبت به مسلمانان نشان دادند.

وی گفت: “من فکر می کنم که دو جبهه علیه زنان مسلمان وجود دارد ، یکی در ایالات متحده و دیگری” تبلیغات رسانه های آن و دیگران رفتارهای افراطی و خشونت آمیز نسبت به زنان مسلمان در کشورهایی مانند عربستان سعودی و مانند آن دارند.

وی استاد دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم است اسکندر ر درو گفت: “رسانه های آمریکایی این خشونت را بسیار هوشمندانه و هدفمند توصیف می کنند. به عنوان مثال ، از یک طرف ، “به رفتار خشونت آمیز مردان مسلمان نسبت به همسران خود نگاه کنید” و از سوی دیگر به جای اینکه با یک زن مسلمان همدردی کنید. او تحقیر می کند و می گوید شما مانند یک مسلمان چنین رفتاری را نمی فهمید. به این ترتیب هم زن و مرد ، مسلمان و اسلام شکستن انجام می دهند.

مسلمانان بیشتر از مردان توهین می کنند

بازرگان افزود: “داشتن صورت ریش یا عرب ، پاکستانی یا جنوب غربی آسیا نشانه مسلمان بودن است. آنها ممکن است به دلیل قوانین به مردم حمله نکنند اما به آنها نگاه می شود و مورد احترام است.”

وی گفت: “زنان مسلمان به احتمال زیاد مورد آزار و اذیت قرار می گیرند ، زیرا آنها روسری و حجاب می پوشند. اگرچه قانون اساسی ایالات متحده اجازه می دهد آزادی مذهبی و لباس بپوشد ، اما جو که دولت در جامعه ایجاد می کند بسیار مهم است.” به جایی رسیده است که نسل دوم زنان مسلمان به دنبال حجاب و سرپرست باشگاه نیستند و مجبور به کنار گذاشتن این گزینه ها هستند ممکن است آنها در خانه نماز بخوانند و فعالیتهای مذهبی انجام دهند ، اما در خارج از خانه پنهان هستند.

شرمساری زنان در جامعه غربی به دلیل پوشیدن حجاب

وی استاد دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم است اسکندر ر درو گفت که اگر یک زن مسلمان در ایالات متحده نیز نام مسلمان داشته باشد ، کار وی دشوارتر خواهد بود. به عنوان مثال ، زنی به نام فاطمه در یک بانک استخدام می شود و حتی اگر مسلمان باشد ، بدون حجاب به سر کار می رود. در همین زمان ، زن دیگری به نام اسما با یک کابل در دانشگاه فعال است. این یک زن مبدل را تحقیر می کند زیرا جامعه به یک زن منزجر می گوید که چرا فاطمه فهمید اما شما نفهمیدید؟ بنابراین شما سزاوار پنهانی بودن هستید. البته این نوع رابطه جنسی برای آقایان کمتر جذاب است زیرا از نظر ظاهری جسمی کمتری نسبت به خانمها دارند. بنابراین ، تبعیض علیه زنان مسلمان ، همراه با تعصبات نژادی و نگرش منفی نسبت به سالمندان ، از جمله تبعیض در جامعه آمریکا است.

بازرگان توضیح داد که چگونه بعضی ها می توانند بگویند ، “چگونه یک زن مسلمان توقیف حجاب در ایالات متحده را توجیه می کنی؟” . اگر یک استاد دانشگاه در پشت تریبون بگوید که ترامپ احمق است ، آنها نمی توانند علیه او کاری انجام دهند ، اما وقتی او همین حرف را برای یک زن مسلمان در ایالات متحده می گوید ، به شدت مورد اعتراض نمایندگان مجلس سنا قرار می گیرد و رسانه ها به نقاط ضعف او سوار می شوند ، بنابراین هیچ کس جرات جلب رای نمی کند. به زن مسلمان ندهید.

وی گفت: “این سؤال از تبعیض نژاد سفید و برتری نسبت به بافت جامعه آمریکاست و بعضی اوقات این تعصبات نژادی برای آمریکایی ها جدی تر از اروپایی ها است.” اوضاع سیاهان در ایالات متحده از ابتدا بسیار دشوار بوده است ، بنابراین بسیاری از کار سخت ، معدن و کار روی شانه های سیاهان انجام شده است و آنها بدون داشتن امکانات معمول حقوق مدنی زندگی گروهی را پشت سر گذاشته اند. تمام جنبه های زندگی برده سیاه تحت کنترل پروردگار سفیدپوست بود و کاملاً کنترل می شد.

وی با بیان اینكه بسیاری از سیاهپوستان كه به آمریكا آورده می شدند مسلمان بودند ، گفت: “ایالات متحده سیستمی را ساخته است كه حتی برده ها عاری از دین هستند ، اما آنچه اتفاق می افتد این است كه آنها با اسلام مخالف هستند.” اما در آغاز حمله ایالات متحده به ویتنام ، جنبش اسلامی در ایالات متحده ، عمدتاً در سیاهپوستان صورت گرفت نجج این امر دستگیر شد و حتی جریان اصلی به دست آمریکایی های سیاه پوست بود. در این زمان مردم دوست دارند مالکم X و Kelly در جنگ ویتنام ظاهر شده و ایستاده اند. کلی می گوید که نمی خواهد به جنگ ویتنام بپیوندد و به پنج سال زندان محکوم خواهد شد. این افراد زندانی هستند و دیگران را در زندان به اسلام دعوت می کنند. در زندان همزمان ، دو جریان سیاه لیبرالیسم و ​​جنبش ضد جنگ مسلمان در هم تنیده شده اند ، به طوری که دولت آمریکا این موضوع را درک می کند و نسبت به آن بسیار حساس می شود ، زیرا یک جنبش وجود دارد که سیستم را زیر سوال می برد ، بنابراین آنها پیوستند. توطئه مالکم ایکس ترور شد و اختلافات بین سیاهان رخ داد و ایالات متحده با موفقیت جنبش سیاه مسلمان را متوقف کرد.

وی گفت: “اعراب ، پاکستانی ها ، ایرانیان و سایر مهاجران در ایالات متحده آمریکا ، مساجد ، کلیساها و سازمان های مذهبی را در ایالات متحده ، به ویژه در دیترویت ، شهر سیاه ایلینویز ساختند ، اما مساجد برخلاف کلیساها ، زیر نظر دولت مرکزی هستند.” آنها نصب شده و حتی دوربین هایی نیز در مساجد نصب شده بودند و این تبعیض سیستماتیک علیه مسلمانان در ایالات متحده آمریکا رشد کرد. مواردی از قبیل پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در سال 1978 همچنین باعث تقویت تبعیض سیستماتیک در ایالات متحده شد زیرا ایالات متحده معتقد بود این یکی است که منطقه را تغییر داده و آن را تهدید می داند ، اما مواردی که تبعیض علیه مسلمانان را محکوم می کند. 11 سپتامبر روز تخریب برج های دوقلوی بود زیرا همه تروریست ها به عنوان مسلمان شناخته شدند.

وی گفت: “بدترین حالت داعش است.” افراط گرای اسلامی ، که ما اصلاً آن را مسلمان نمی بینیم ، توسط رسانه های آمریکایی به عنوان نمادی از اسلام و مسلمان به تصویر کشیده شد. این مسائل منجر می شود جری تبدیل شدن به یک متعصب سفید به نوعی هراس و ترس افراد با مسلمانان بدل شد ، بنابراین ترکیب این موضوعات می تواند فضای گسترده ای را علیه اسلام در آمریکا ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا