مجله عمومی

تحریم‌های یک طرفه سایبری، راهکار جدید اتحادیه اروپا

حتی ادامه این توسعه منجر به تکرار مشکل هرج و مرج شبکه شده است. آنارشی شبکه به طور کلی به این ایده اشاره دارد که مدیریت شبکه یک هدف غیرممکن است.

علاوه بر این، در غیاب چنین چارچوب توافقی، نقش اقدام ملی برای مقابله با حملات و حملات سایبری افزایش یافته است. به عبارت دیگر، با توجه به گسترش حملات سایبری، کشورهای مختلف سعی کرده اند با استفاده از ابتکارات و ابزارهای مختلف، از مقیاس و اثربخشی حملات سایبری بکاهند. در این میان جریمه های آنلاین یکی از اقداماتی است که در سال های اخیر مورد استفاده طرف های مختلف قرار گرفته است. جریمه های اینترنتی به اقدامات سنتی (مانند ممنوعیت سفر، مسدود کردن دارایی ها و غیره) اشاره دارد که برای پاسخ به فعالیت های مخرب آنلاین استفاده می شود.

اعمال جریمه های آنلاین مشابه مجازات های استاندارد است. مبادله و روابط تجاری با افراد و طرف های مسئول حملات سایبری یا فعالیت های مخرب ممنوع است. البته معرفی جرایم سایبری شامل فرآیند تخصیص نیز می شود که در آن تحریم کنندگان به دنبال تعیین مسئولیت حمله هستند. فرآیند تعیین حملات سایبری نیز پیچیده است. به عبارت دیگر، از آنجایی که آنها با حفظ حریم خصوصی، ناشناس بودن و امکان شناسایی هویت های مرتبط با جرایم سایبری مبارزه می کنند، به مقادیر زیادی شواهد فنی مانند کدورت، آدرس های IP نیاز دارند. و به داده های دیگر نگاه کنید. از سوی دیگر، جریمه های اینترنتی، استفاده از فناوری را مورد بحث قرار می دهد که در قالب جریمه های شبکه پیشرفته ارائه شده است. تحریم های آنلاین دقیق به استفاده از فناوری آنلاین برای حمایت از دستورالعمل های دولت در مورد تحریم های اقتصادی اشاره دارد. ایالات متحده و اتحادیه اروپا از موفق ترین واحدهای سیاست گذاری در این زمینه هستند.

از یک سو، گسترش تهدیدات و حملات سایبری و فقدان ساختارها یا حاکمیت بین المللی برای مقابله با این تهدیدات و آسیب های ناشی از آن، اتحادیه اروپا و همچنین ایالات متحده را به اقدام و ابتکار سوق داده است. از طریق تحریم های ملی برای مقابله با این تهدیدات. در مورد ایالات متحده، این تحریم ها عمدتاً از طریق جرایم سایبری و در مورد اتحادیه اروپا از طریق چارچوب ابزارهای دیپلماسی سایبری است.

البته لازم به ذکر است که بین دو مجازات از نظر شدت، ضعف و اثربخشی تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال، در حالی که چارچوب تحریم‌های سایبری ایالات متحده در تصمیمات آن کامل‌تر و بدون تغییر است، تصمیمات تحریم‌های اتحادیه اروپا همچنان مشمول اتفاق آرا بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. همچنین استدلال هایی وجود دارد که چارچوب فعلی تحریم های آنلاین اتحادیه اروپا برای بررسی جامع قضایی بسیار ضعیف است. به عنوان مثال، لغو احتمالی اقدامات محدودکننده به دلیل “مراحل قانونی” خطر قابل توجهی برای اعتبار اتحادیه اروپا به همراه دارد و می تواند اعتبار، مشروعیت و اثربخشی انتخاب اتحادیه اروپا در سیاست خارجی را تضعیف کند. بنابراین برای اتحادیه اروپا مهم است که بین سیاست خارجی و اهداف امنیت سایبری و نیاز به محافظت از افراد در برابر نامگذاری های خودسرانه تعادل ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا