مجله عمومی

تحلیل حسن بشیر، مقاله برتر فراخوان «فلسفه و بحران کرونا»

به گفته Khabaronline ، در پی فراخوان فلسفه تحت عنوان “فلسفه و بحران کرونا” با عنوان “فلسفه و بحران کرونا” ، از جمله مقالات ارائه شده است: حسن بشیر. دانشگاه بین المللی امام صادق (ع) به عنوان بهترین مقاله انتخاب شده است.

براساس این گزارش ، حسن بشیر ، رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران ، اساس این فلسفه را زیر سوال برد. “بحران کرونا از زوایای مختلف به یک فلسفه تمام عیار تبدیل می شود.”

این عضو دانشکده دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه فلسفه فقط درمورد موضوعات ذهنی و انتزاعی بحث نمی کند ، گفت: “اتفاقاً در شرایط فعلی ، دنیای فلسفه باید بیشتر به مباحث عینی و واقعی توجه کند تا بحثهای انتزاعی.” مردم انتظار دارند که فلسفه به نفع زندگی آنها باشد. ما به دلیل فلسفه ، فلسفه را نخوانده ایم ، فقط به دنبال وجود ، ماهیت و پیوند علت و معلول هستیم. اگرچه این موضوعات برای درک جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، اما در شرایط کنونی جهان ، درک مشکلات جهان و ارائه راه حل های منطقی برای آنها مهمتر است.

مدیر سابق آموزش عالی آکادمی آکسفورد خط بین “فلسفه” ، “فلسفه” و “فلسفه” را روشن کرد و افزود: “فلسفه یک ایده روشمند و هدفمند است ، در حالی که فلسفه رویکردی است که نه روشمند و نه هدفمند است.” به عبارت دیگر ، مانند مکالمه است که در این حالت نه نتیجه و نه روش منطقی و قابل قبول حاصل نمی شود.

بشیر با اشاره به لزوم مطالعه کورونا به عنوان یک “کار فلسفی” ، خاطرنشان کرد. “بدیهی است ، از این دیدگاه ، فلسفه روشمند و هدفمند ضروری و مفید است و می تواند ما را به نتایج واقعی سوق دهد.” به نظر من ، ما باید از چهار دیدگاه فلسفی به کرونا نگاه کنیم: اوئولوژی ، معرفت شناسی ، روش شناسی و انسان شناسی (طبیعت انسانی). این چهار دیدگاه در اینجا بسیار مهم هستند و ما باید از آنها در ارزیابی فلسفی کرونا یا تاجگذاری استفاده کنیم.

رئیس سومین کنفرانس ملی سواد رسانه ای و اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: “در حال حاضر ، مسئله” بحران کره “ممکن است یکی دیگر از موضوعات فلسفی – ارتباطی باشد. این به خودی خود می تواند منجر به یک رویکرد واضح تر در آینده در حوزه فلسفی شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: برای درک هرچه بیشتر فلسفه ارتباطات ، این فلسفه باید از چهار دیدگاه اصلی مورد مطالعه قرار گیرد. در حقیقت می توان گفت که این دیدگاه یکی از مهمترین دیدگاه های فلسفی در حوزه ارتباطات است. دیدگاه هستی شناختی که به ذات وجودی ارتباطات انسانی ، ارتباطات بین فرهنگی و گروهی و حتی وجود وسیله ارتباطی انتقاد می کند ، می تواند نوعی جهان بینی اگزیستانسیالیستی از ارتباط تلقی شود.

بشیر گفت که دیدگاه بعدی دیدگاه ارزش را توصیف می کند. “از این منظر نوعی ارزیابی برای اصلی ترین مشکلات ارتباطات در سطح جمعی و انسانی انجام می شود و دارای یک جهت عملی است.” چشم انداز اولتیماتوم چشم انداز دیگری است که مثلاً نتیجه شخص یا یک رابطه جمعی و نتیجه آن را بررسی می کند. چقدر می تواند موثر باشد و چگونه می توان ارزیابی کرد؟ . این دیدگاه ، مانند اولین ، یکی از فلسفی ترین دیدگاه های ارتباطات است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکردهای فلسفی در ارتباطات ، رویکرد هرمتیکی و تفسیری است. در حقیقت ، هر پیام ارتباطی از یک سو با معنا ارتباط دارد و تفسیر از سوی دیگر ، و این دو مفهوم مهم فلسفی هستند. آزمایش ارتباطات همیشه با عینک های هرمتیک انجام می شود. مکتب فرانکفورت به تعدادی از موضوعات مربوط به معنا ، واقعیت ، واقعیت تیز ، صنعت فرهنگی و غیره پرداخته است که همه آنها را می توان به معنای فلسفی در نظر گرفت.

بشیر گسترش فلسفه را یک گفتگوی اجتماعی در مورد موضوعات مهم مانند بحران کرونا به عنوان یکی از بهترین رویکردهای گفتگوی جمعی نامید. با کارهای دیگر استفاده کنید.

/ 6262:

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا