مجله علمی و سلامت

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

کندوج/ خراسان رضوی وزیر بهداشت و درمان از توسعه «عدالت و نزاکت در نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در سفر هیئت دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای شهر بردسکن افزود: اجرای این طرح به دنبال افزایش خدمات در مناطق کم برخوردار متناسب با منابع موجود است.

وی افزود: از روسای دانشکده های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده تا در این راستا همکاری و مشارکت داشته باشند تا بخشی از مشکلات و کاستی ها برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پرورش حضور هیئت دولت در مناطق فقیرنشین و فقیرنشین را نشان از اهتمام دولت به رفع مشکلات نقاط مختلف کشور دانست و تصریح کرد: با زانو زدن وطن ما بود. تحت تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه متعدد قرار گرفته است و امروز دشمنان انقلاب اسلامی با تحریم ها و فشارهای بیشتر سعی در بیرون کشیدن مردم از انقلاب اسلامی دارند.

وی گفت: “جنگ اقتصادی می تواند بسیار دشوارتر از جنگ اجباری باشد و مانع از تامین غذا و دارو فشار فزاینده ای بر مردم وارد می کند.”

عین الهی گفت: این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی دولت به هدف اصلی خود که افزایش رفاه مردم است، در این راستا گام برداشته ایم.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم روزانه 50 هزار مورد بیماری عروق کرونا ویروس، 18 هزار بستری، 8 هزار بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری و بیش از 700 نفر جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پرورش همچنین در زمینه واکسیناسیون گفت: تا به امروز ۱۴۷ میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده است و در این برنامه اگر تنها از مهارت متخصصان بهداشت و درمان استفاده می شد، این تعداد واکسن واکسن دو سال طول می کشد. در حال حاضر کشور ما یکی از 10 کشور جهان در اجرای برنامه های واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه حضور جوانان روستایی یکی از مهمترین استعدادهای شهرستان بردسکن بود اظهار داشت: باید از امکانات موجود به نحو مطلوبی استفاده شود و از تله مدیسین برای گسترش خدمات استفاده شود.

عین اللهی گفت: تمرکز رئیس جمهور بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است. در حال حاضر 220 پروژه با بیش از 70 درصد پیشرفت در کشور وجود دارد و به همین دلیل امکان ساخت بیمارستان جدید در باراسکن وجود ندارد اما با توجه به نیاز شهرستان می توان از سازمان های مردم نهاد برای اجرای آن استفاده کرد. پروژه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست شهرستان بردسکن را اولین شهرستان از نظر تعداد متخصص توزیع شده در سال جاری دانست و گفت: امسال تعداد بیشتری متخصص به شهرهای دورتر از حرم مطهر اعزام شدند. شهر مشهد جلوگیری از انتقال بیماران به شهرهای دیگر همزمان با افزایش دسترسی و خدمات.

شاپور بدیعی با اشاره به تخصیص توموگرافی کامپیوتری و تجهیزات اکسیژن به بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: چهار تخت مصوب در بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی وجود دارد که پس از تایید اعتبار، دو تخت ویژه اضافی به آنها اختصاص می یابد.

بارداسکن از امکانات و تجهیزات لازم در زمینه بهداشت و درمان محروم است

رئیس کل بانک مرکزی بردسکن با اشاره به اینکه در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اینجا در این شهرستان طی سخنانی در جلسه شورای شهر کلیه مطالبات شهرستان طبقه بندی و کتباً تحویل داده شده است. شورای اداری به بازپرس رئیس جمهور متاسفانه تنها بیمارستان این شهرستان با قدمتی 40 ساله و فاقد امکانات و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان است.

علی دهقان زاده افزود: مجوز بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن اخذ شده و ساخت این بیمارستان ضروری است بنابراین می طلبد این پروژه جزو پروژه های کد ملی باشد.

وی وضعیت فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی بیمارستان و کمبود نیروی متخصص را از مهمترین مشکلات بهداشتی و درمانی برشمرد و گفت: مناسب نیستند و هر از چند گاهی شاهد حوادث فاجعه بار در سطح شهر هستیم. .

فرماندار بردسکن گفت: پروژه های باند دوم جاده بردسکن به خلیل آباد و پروژه بردسکن به اناباد و کنارگذر بردسکن که نزدیک به 20 سال از اجرای آن می گذرد به دلیل کمبود اعتبار و با وجود تمام پیگیری ها متوقف شده است. بالا ، هنوز به نتیجه نرسیده اند.

دهقان زاده گفت: کمبود عرض جاده بردسکن به سبزوار و جاده بردسکن به انابد و دارونه یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان بردسکن امنیت لازم و فاقد شانه را ندارد و تعریض و آسفالت اینها. محورها نیاز به بودجه دارد.

وی با بیان اینکه در Barðaskansborg حدود 50000 شهروند بیمه شده وجود دارد، گفت: با وجود اینکه مجوز ساخت مرکز بهداشت گرفته شده است، اما کار خاصی در این پروژه انجام نشده است، ساخت مرکز تامین اجتماعی یکی از نیازهای اصلی است. از منطقه

وی تصمیم به بستن چاه ماشین آلات کشاورزی، ساخت فرودگاه اضطراری، احداث منطقه صنعتی در منطقه انابد و احداث انبار نجات در روستای درونه به دلیل خرابی معروف درونه و درخواست تسهیلات مسکن و کشاورزی بلاعوض و رایگان گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا