مجله عمومی

ترفندهای جدید برای فروش محصولات تقلبی!

تا همین اواخر ، جعل پول کاغذی شاید متداول ترین محصول تقلبی در کشور بود که به راحتی جعل پول با سنسور پول شناخته می شد. اما خائنان بیکار ننشستند و شروع به ساخت محصولات تقلبی با مارک های معروف از کشورهای مختلف کردند ، از لوازم خانگی گرفته تا مواد غذایی و آرایشی!

به گزارش کندوج ، روزنامه “خراسان” نیز نوشت: اخیراً ما گزارش های مختلفی درباره ترفندهای این کلاهبرداران که کالاهای تقلبی به نام مواد اصلی به مشتریان می فروشند ، منتشر کرده ایم ، به عنوان مثال می توان به خرید جعبه های خالی کالا اشاره کرد. .رد با این کار آنها با آنلاین زدن روی کارتن های خالی که به نام کالای اصلی خریداری و فروخته شده اند محصولات غیر مارک دار و تقلبی را در کارتن می گذارند. البته هر منطقه سود بیشتری دارد ، استودیوهای گام به گام به آن می روند و نمونه های جعلی از آن را می سازند و برای جلب اعتماد مشتریان گام برمی دارند. امروز ، همزمان با رونمایی از برخی از ترفندهای این افراد ناپسند که مشتریان آنها را به روشی مدرن فریب می دهد ، با روش هایی برای تمیز محصولات اصلی از تقلبی روبرو شده ایم که خالی از لطف نیست

تبلیغات اینستاگرام

محصولات تولید شده زیر نردبان در بسیاری از موارد در تبلیغات اینستاگرام و تلگرام فروخته می شود زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و شما پس از خرید به فروشنده دسترسی ندارید ، بنابراین خدای نکرده در صورت بروز مشکل ، خسارت را دنبال کنید . وارد شدن. در این روش تبلیغات با فیلم های جذاب و خواسته های غیرواقعی ، قربانی ترغیب می شود تا كدی را به شماره مشخص ارسال كند. کلاهبرداران اکنون با قربانی تماس گرفته و یک محصول تقلبی برای او ارسال می کنند. در کل فرآیند ، مشخص نیست که شرکت متعلق به کجاست و به چه کسانی صاحب آن تعلق نمی گیرد. در این روش فروشنده با بسیاری از مشکلات که باید دنبال کند راحت است و در عین حال مشخص نیست که فروشنده کیست و روشهای دنبال کردن بسیار دشوار و وقت گیر خواهد بود.

وب سایت های ساختگی

معمولاً این کلاهبرداران باید بگویند که ما نمایندگی یک شرکت معتبر خارجی را برای ارائه محصولات تقلبی تولید می کنیم ، به غیر از اظهارات عجیب و غریب که در مورد محصول خود ارائه می دهند ، بنابراین یک وب سایت طراحی می کنند. و در حالی که آنها خود را به عنوان نماینده یک مارک خارجی اشتباه معرفی می کنند ، آنها محصولات تقلبی خود را می فروشند. متأسفانه در بین این محصولات دارویی مشاهده می شود که خدای ناکرده می تواند زندگی افراد را به خطر بیندازد. به این ترتیب ، شما فقط یک صفحه طراحی شده دارید که هیچ ارتباطی با مارک اصلی ندارد و کلاهبرداران فقط با استفاده از وب سایتی که مشابه وب سایت اصلی ساخته شده است ، شما را فریب داده اند.

محصول زیر پله ها و سلامت مردم را به خطر بیندازد

معمولاً مهمترین خطر محصولات زیر پله ها به خطر انداختن سلامت افراد است. غذاها و محصولات بهداشتی نه تنها سلامت افراد را به خطر می اندازد ، بلکه لوازم خانگی نیز به دلایلی مانند احتمال آتش سوزی و غیره می توانند سلامتی افراد را به خطر بیندازند. . با این حال ، مصرف کننده از این خطر بالقوه آگاهی ندارد.

تولید ، بسته بندی ، نگهداری و حمل و نقل این محصولات هرگز در شرایط عادی نبوده و نیست ، بنابراین می تواند تهدیدی بسیار بسیار خطرناک و جدی برای سلامتی مصرف کنندگان باشد.

2- در بیشتر موارد ، به ویژه در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند لاک ، رژ لب ، ریمل ، پنکیک و غیره ، زیرا بسیار ارزان تر است ، رنگ های صنعتی مورد استفاده به فلزات سنگین مانند جیوه ، سرب و آرسنیک آلوده می شوند که سرطان زایی می کنند. و سلامت مصرف کنندگان را به ویژه در آینده به خطر می اندازد.

3- در بسیاری از موارد خصوصاً در محصولات رنگی به دلیل ارزان بودن از حلال های بسیار خطرناکی استفاده می شود که تهدیدی جدی برای سلامتی مصرف کنندگان فریب خورده است.

4- به دلیل عدم رعایت استانداردهای ذکر شده در پاراگراف اول ، کلاهبرداران مجبور می شوند برای جلوگیری از آلودگی احتمالی از مقدار زیادی مواد نگهدارنده یا گونه های ممنوعه استفاده کنند که در هر دو مورد بسیار خطرناک است.

روشهای شناسایی محصولات زیر نردبان

متأسفانه ، پیشرفت در فن آوری به قاچاقچیان و جعل کنندگان اجازه داده است محصولات بسیار پیچیده ای بسازند که شباهت زیادی به محصولات اصلی دارند. جعل کنندگان به انواع چاپخانه ها ، بسته بندی ها ، طراحان ماهر ، روغنهای اساسی مشابه و غیره دسترسی دارند. و در برخی موارد شناسایی یک محصول تقلبی ، حتی در نگاه اول برای تولید کننده اصلی محصول امکان پذیر نیست و با بررسی کارشناسان و کارشناسان می توان تفاوت را درک کرد. با این حال ، روشهایی برای تمیز کردن محصولات اصلی از محصولات تقلبی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. مطمئناً شما همیشه به اختلاف قیمت زیاد بین دو نمونه مشابه شک دارید.

محصولات سلامت محور:

1 – برای پیگیری محصولات بهداشتی مانند داروها ، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی تولید داخل ، کافی است کد دو رقمی را که برای پروانه تولید روی محصول قرار داده شده است دنبال کنید. این کد مختص دانشگاه علوم پزشکی هرشهر است. به عنوان مثال کد 40 مربوط به کاشان و کد 39 مخصوص قم است. اگر کد محصول با آدرس فیلد روی برچسب مطابقت نداشته باشد ، ممکن است مجوز آن زیر سوال برود.

2- برای محصولات وارداتی ، باید شماره پیگیری 16 رقمی ذکر شده در برچسب سلامت را که در تمام محصولات وارد شده با هدف سلامت به شماره 20008822 ذکر شده است ، ارسال کنید و منتظر پاسخ باشید. در صورت تأیید ، می توانید از آنها استفاده کنید. در صورت عدم پاسخ به پیامک شما بهتر است برای تعیین قابلیت اطمینان محصول به 6185-021 یا www.ttac.ir مراجعه فرمایید.

لوازم خانگی:

1- حتما در محصولات لوازم خانگی شماره سریال محصول را با شماره سریال موجود در جعبه مطابقت دهید. اگر مغایرتی وجود دارد ، مطمئن شوید که کالای تقلبی را خریداری می کنید.

2- مواردی که عکس پرچم کشور تولید کننده روی آنها چاپ یا علامت گذاری شده قطعاً تقلبی محسوب می شود زیرا هیچ مارک معتبری عکس پرچم را بر روی کالای خود قرار نمی دهد.

3 – قرار دادن علامت های اضافی و بیش از حد و ریز بر روی بدنه دستگاه تقلبی بودن محصول را نشان می دهد.

4- اگر متوجه شدید که کیفیت چاپ متن دستگاه پایین است و می توان آن را با ناخن تمیز کرد ، تقلبی است زیرا محصولات اصلی با بهترین کیفیت در هر مارک چاپ می شوند.

نظارت را افزایش دهید

از آنجایی که کلاهبرداران روز به روز برای فروش کالای تقلبی خود کارهای جدیدی را انجام می دهند و یافتن افراد و شرکت هایی که پشت این کار هستند کار آسانی نیست ، به نظر می رسد باید کمیته ویژه ای در این زمینه تشکیل شود. . در عین حال ، با استفاده از توانایی های اتحادیه های صنفی و نظارت بر تبلیغات انجام شده در دنیای آنلاین ، می توان قبل از اتفاق ناگوار ، اقداماتی برای کاهش محصولات تقلبی انجام داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا