مجله علمی و سلامت

تشکیل کمیته مشترک وزارت بهداشت ایران و عراق برای برگزاری اربعین از راه دور

نامکی در مصاحبه با وزیر بهداشت عراق تأکید کرد:

دفتر:

سعید نمکی روز پنجشنبه در مصاحبه ای با حسن التمیمی وزیر بهداشت عراق افزود: من خوشحالم که وزیر بهداشت عراق از پتانسیل شیوع بیماری Covid 19 و لزوم رعایت پروتکل ها و کاهش خطرات آگاهی کامل دارد. من پیشنهاد مترقی و دلسوزانه وزیر بهداشت عراق ، دکتر حسن التمیمی ، در مورد سفر طولانی اربعین حسینی به مردم ایران و عراق در سال جاری.

به گفته وزارت بهداشت ، وزیر بهداشت ادامه داد: با همکاری دو کشور در تلاش هستیم تا با مبارزه جدی با کووید 19 تلاش کنیم تا هرچه سریعتر به مرحله کنترل بیماری برسیم و در آینده نزدیک بار دیگر به زیارت عتبات عالیات خواهیم رفت.

ایجاد کمیته مشترک وزارت بهداشت ایران و عراق برای حفظ 40 مسافت

نمکی گفت: “ما امیدواریم که دوستان ما در عراق توانسته باشند Qovid 19 را به خوبی کنترل کنند.” من با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین ، حضرت ابوالفضل (ع) و همرزمان وفادارش با مردم عراق ابراز همدردی می کنم. امسال بسیار ناراحت بودیم که نتوانستیم 19 زائر کربلا و بقاع متبرکه عالیات باشیم زیرا قوید فوران کرد. ما همیشه بعد از هر نماز در مقابل کربلا می ایستیم و به آن سرزمین پاک و مقدس درود می فرستیم و قلب ما به خاطر عشق به امام حسین (ع) همیشه با شماست.

ما به هر شکلی در خدمت عراق هستیم

وزیر بهداشت گفت: اگرچه ما با بیماری کووید 19 مشکل داریم اما همانطور که در سفر شما به ایران گفتم با همه امکانات در خدمت دولت عراق و مردم هستیم. ، دستگاه های پزشکی ، انتشار دانش مدیریت بیماری در واحدهای مراقبت های ویژه ، مبادلات علمی در مبادلات دانشجو و استاد ، و همچنین اکسیژن ، در هر گونه کمک احتمالی دریغ نکنید و من همیشه منتظر هستم اگر وزیر بهداشت عراق گره ای از ما باز کند در جمهوری اسلامی ایران ، بگویید پس بدون تردید و دریغ نکنید.

نمکی افزود: پس از سفر وزیر بهداشت عراق به ایران ، به دلیل عود بیماری از اوج دوم بیماری رنج بردیم و خوشبختانه امروز با برنامه ریزی و استفاده از تجربه مرحله اول بیماری در شرایط بهتری قرار گرفتیم. Covid 19 در ایران کاهش چشمگیری داشته است.

آخرین وضعیت تاج واکسن در ایران

وی گفت: اگرچه ما پیشنهاد خرید اولین واکسن مصوب در دنیا را برای Covid 19 نیز داده ایم ، اما خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران در موزه های مختلف و برخی از شرکت های دانش ، ما در حال انجام واکسن هستیم و تحقیقات حیوانات در مورد واکسن انجام شده است. و ما آماده ورود به مرحله واکسن انسانی هستیم و شک نداریم که هرچه به دست آوریم در خدمت خواهران و برادران عزیزمان در عراق خواهد بود.

ما بر اساس پروتکل از رازداری بالایی برخوردار بودیم

وزیر بهداشت گفت: “رابطه ما با مردم شریف و عراق تاریخی است و هرگز قطع نخواهد شد.” هر خانواده ای در ایران بخشی از عراق را به نام تربت کربلا دارد. امسال در ایران با حمایت رهبران معظم انقلاب ، علمای برجسته کشور و همه بناهای یادبود اهل بیت (ع) توانستیم محرم بسیار باشکوهی داشته باشیم اما بر اساس آیین نامه های رفتاری.

وی ادامه داد: روش برگزاری مراسم عزاداری در محرم امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و اختلافات فاحش بین سالهای گذشته موضوعات بسیار مهمی را نشان داد. مقام معظم رهبری ثابت کردند که حفظ سلامتی وظیفه ماست و ایمان و آسیب دیگران ممنوع است.

نمکی گفت: “ما توانستیم پروتکل بهداشتی را به روشی که کمترین آسیب رساننده ویروس کرونا است دنبال کنیم.” علی رغم علاقه زیاد همه زائران امام حسین (ع) به برگزاری مراسم اربعین ، امسال باید واکنش های مختلفی داشته باشیم مسافت

وزیر بهداشت افزود: تعداد تخت های مورد نیاز و مراقبت هایی که باید از زائران اربعین حسینی داشته باشیم ، با توانایی ها و اپیدمی موجود دو کشور ، مطمئناً می تواند تلاش های ایران و عراق را چندین برابر کند. “همانطور که در دنیا دوستانی دوست داریم آل -حسین ، ما دشمنانی نیز داریم که می خواهند چهره ای خشن و زشت به ما نشان دهند به عنوان افرادی که نسبت به سلامتی مردم بسیار بی تفاوت هستند و همه ما باید ثابت کنیم که شیعیان و عاشقان امام حسین (ع) آنها از مترقی ترین مردان روی زمین هستند.

نمکی گفت: در سال همه گیر کرونا ، شاید بهترین راه ابراز وفاداری به امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع) رویکرد جدیدی باشد که قبلاً تجربه نکرده ایم. رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و علما و شخصیت های فرهنگی در ایران و عراق باید گرد هم آیند و برنامه های بیشتری را برای روند عزاداری اربعین امسال برنامه ریزی کنند.

دستاورد چشمگیر ایران در مدیریت کرونا

وزیر بهداشت عراق حسن التمیمی نیز در این گفتگو اظهار داشت: “من بسیار خوشحالم که خبرهای خوبی درباره مدیریت Covid 19 و کاهش موارد و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری از ایران می شنوم.” ما دائماً اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مدیریت این بیماری را رصد می کنیم و نتایج باورنکردنی ایران را نیز رصد می کنیم و در این زمینه درسهایی آموخته ایم.

وی افزود: ما در ماه پنجم میلادی پروژه ویژه ای را در وزارت بهداشت عراق آغاز كردیم و برنامه ویژه ای برای اداره كرونا داشتیم. “ما در تهیه تخت های بیمارستانی بسیار موفق بوده ایم. ما همچنین 50 آزمایشگاه تشخیصی Quid 19 در عراق راه اندازی کردیم و 4000 دستگاه تهویه و همچنین داروهای ویژه مورد استفاده در Quid 19 در سراسر جهان فراهم کردیم.

روزانه 4000 نفر در عراق 19 کووید دریافت می کنند

التمیمی گفت: “با وجود همه چالش های بزرگی که در عراق با آن روبرو هستیم و همه موارد به غیر از بازگشایی عادی مدارس ، به طور متوسط ​​روزانه 4000 نفر در عراق به کویت 19 آلوده می شوند.” شیوع این بیماری در عراق 77 درصد است و میزان مرگ و میر در این کشور 10 درصد است و ما برنامه ویژه ای برای تأمین واکسن کرونا داریم که اگر واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی باشد ، قطعاً آن را در عراق تأمین خواهیم کرد.

وزیر بهداشت عراق گفت: نمایندگان وزارت بهداشت عراق روزانه با نمایندگان وزارت بهداشت در ایران در تماس هستند و من می خواهم از جمهوری اسلامی ایران ، وزیر و معاون وزیر بهداشت برای تأمین اکسیژن عراق تشکر کنم که این یک مشکل جدی بود. سران وزارت بهداشت و شرکت های دارویی در عراق اعلام کرده اند که برای تهیه داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز عراق باید با ایران تماس بگیرند و من از همدلی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم عراق در مبارزه با اپیدمی کرونا اطمینان دارم.

وی گفت: “در ماه محرم ، ما در وزارت بهداشت عراق با مشکلات زیادی روبرو شدیم. اگرچه مراسم عزاداری کاملاً مطابق با قوانین بهداشتی بود ، اما در روز عاشورا ، وقتی میلیون ها عراقی را در مراسم عزاداری شرکت می کردیم ، برای پیروی از قوانین بهداشتی تلاش کردیم.

التمیمی افزود: ما گام های خوبی را برای آگاه سازی شهروندان عراقی برای بازدید از مقدسات برداشته ایم. جهان در عراق در مراسم اربعین حسینی و این سنتی است که ما همیشه هر ساله منتظر آن هستیم ، اما به دلیل حساسیت ما 19 مشکل با بیماری کوید داریم و حتی با میلیون ها عراقی که برای زیارت به کربلا می روند ، مشکلات جدی داریم.

امسال غم و اندوه اربعین حفظ خواهد شد

وزیر بهداشت عراق گفت: یکی از مهمترین موارد در گفتگو ما برنامه ریزی برای آگاهی مردم ایران و عراق در مورد سفر طولانی اربعین حسینی است. “همه مردم عراق آماده آمدن به کربلا هستند و ما هم اکنون در تلاش هستیم تا ارتباط برقرار کنیم. شهروندان عراقی و ما از خداوند می خواهیم که این بیماری و اپیدمی را از کشورهای ما و کل جهان ریشه کن کند.

التمیمی افزود: ما در عراق با مبارزه با کرونا و افزایش تعداد بیماران مبتلا به کوید 19 مشکل جدی داریم. ما عشق حسینی و عشق زیارتی به بقاع متبرکه عالیات را کاملاً درک می کنیم و از خداوند می خواهیم که به زودی به این بیماری پایان دهد تا بتوانیم سال آینده به حالت عادی برگردیم.

تصمیم برای محدود کردن زیارت بسیار تلخ است

وی اظهار داشت: من اطمینان دارم كه وزیر بهداشت ایران كاملاً از خطر فعلی بیماری Covid 19 آگاه است و تصمیم برای محدود كردن سفر مستقیم و حضور فیزیكی در كربلا و حرم بسیار تلخ است ، اما برای محافظت از جان و سلامتی مسلمانان ضروری است. “با هم ، ما می توانیم برای جلوگیری از شیوع بیماری Covid 19 در دو کشور اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم. ما همیشه به همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم.

وزیر بهداشت عراق ضمن تشکر از حمایت های وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران از عراق ، گفت: من و مردم عراق از رهبران معظم انقلاب اسلامی ایران ، مردم ، دولت و وزارت بهداشت و وزارت بهداشت برای حمایت مداومشان تشکر می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا