کسب و کار ایرانیمجله عمومی

تعیین نوع دکل دوربین بر اساس پارامترهای مختلف

یکی دیگر از پارامتر های طراحی , طراحی ظاهر و نمای بیرونی وتوجه به دورنمای یک دکل به عنوان یک دکل دوربین می باشد . چرا که لازم است یک هماهنگی بین تمام اجزای سیستم حفاظت و موقعییت محل و فرهنگ بومی محلی منطقه مورد حفاظت برقرار باشد.یکی دیگر از پارامتر های طراحی  , طراحی ظاهر و نمای بیرونی وتوجه به دورنمای یک دکل به عنوان یک دکل دوربین می باشد . چرا که لازم است یک هماهنگی بین تمام اجزای سیستم حفاظت و موقعییت محل و فرهنگ بومی محلی منطقه مورد حفاظت برقرار باشد.

گاهی دکل دوربین در یک پالایشگاه و یا یک منطقه ترافیکی است و لازم است ظاهر پایه و دوربین یک ظاهر رعب آور و کاملا آشکار باشد و گاهی در یک منطقه نظامی ویا حراست فرودگاه لازم است دکل با ظاهری معمولی وحتی شبیه یک دکل روشنایی و به اصطلاح استتار باشد که همین موقعیت بومی و هدف کارفرما از نظارت بزرگترین پارامتر در طراحی ظاهر یک دکل به شمار میاید.

تعیین نوع پوشش دکل دوربین طراحی شده( گالوانیزه گرم , رنگ و … )گام بعدی تعیین پوشش دکل است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و اهداف کارفرما از بین پوشش های 1- گالوانیزه گرم ,2- رنگ اپوکسی و 3- رنگ معمولی را می توان انتخاب کرد.گالوانیزه گرم نوعی پوشش با ضخامت 120-80 میکرون است که از همه انواع پوششها دارای کیفیت , هزینه وعمر بیشتر است که درصورت استفاده از مواد مرغوب و دیگرشرایط مطلوب عمری با بیش از 30سال را خواهد داشت وبرای مناطق با رطوبت بالا بسیار مورد استفاده است.

در این پوشش دهی دکل را پس از ساخت و سیر مراحل مختلف چربی گیری و اسیدشویی و… به وان محتوی روی مذاب داخل می کنند و پس از چند دقیقه آن را خارج کرده و سرد می نمایند که برای یک کیفیت مطلوب تمامی مراحل می بایست زیر نظر یک کارشناس مجرب که دکل دوربین مداربسته اسپید دام میتواند به راحتی در کنار شما باشد و اینکار را انجام پذیرد.

Determining the type of camera rig based on different parameters

آشنایی با انواع دکل مهاری و وِِیژگی های آنها

دکل مهاری به نوعی از دکل مخابراتی گفته می شود که برای اتصال به زمین و یا هر مکان دیگری نیاز به سیم مهار دارد و در غیر این صورت قابل نصب نخواهد بود. دکل های مهاری انواع گوناگونی دارند که هر کدام از آنها برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. در همین راستا در این مقاله به بررسی و معرفی بیشتر انواع دکل های مهاری و اجزای تشکیل دهنده آنها پرداخته و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

دکل دوربین با پوشش رنگ

در پوشش نوع دوم از رنگ های ساده و یا رنگ  اپوکسی که یک نوع پوشش ضد اب و اتش است و از مشتقات مواد پلیمری می باشد استفاده می شود . در این پوشش دهی که معمولا بر روی سطوح بیرونی صورت میگیرد از یک دستگاه نیمه اتوماتیک رنگ پاش ویا قلم مو استفاده می شود. این پوشش دارای هزینه و عمر کمتر از گالوانیزه گرم بوده و برای مکان های رطوبتی کاربرد مطلوبی دارد.نوع سوم نیز استفاده از رنگ های معمولی بوده که معمولا برای مکان های گرم و خشک استفاده داشته و به دلیل ارزان بودن این پوشش معمولا در صدر توجهات اقتصادی می باشد که البته از نظر کیفی و فنی در مرتبه آخر قرار می گیرد.و کارفرما می بایست هر از گاهی بر روی پایه نصب شده تجدید پوشش نماید.

بررسی مکان نصب دکل دوربین چند وجهی مونوپل

مرحله بعد بررسی مکان نصب می باشد. این که دکل بر روی زمین و یا دیوار و یا پشت بام نصب می شود یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر طراحی آن و در نظر گرفتن زیر ساخت های نصب آن است. در صورتی که مکان نصب  بر روی زمین باشد می بایست فونداسیونی متناسب با شرایط سازه و نوع خاک منطقه طراحی و ساخته شود . که می تواند بسته به زمان پروژه در محل ویا به صورت پیش ساخته و دفنی ساخته شود.که همه این موارد در گروه صنعتی تابش گستران قابل طراحی و ساخت می باشد .

دکل مهاری G35

دکل های مهاری نوع G35، دکل مهاری G35 از انواع دکل های سبک و اقتصادی جهت نصب صاعقه گیر و ادوات مخابراتی و ارسال و دریافت دیتا در شبکه های محلی می باشد که توسط سیم های مهار توسط زمین و یا تکیه گاه مهار می گردد. دکل مهاری G35 بصورت سکشن های 3 متری و سه وجهی با قاعده هر وجه 35 سانتی متر نصب گردیده و نیاز به اجرای فونداسیون دارد. دکل مهاری G35 در هر 9 متر و یا هر 6 متر با زاویه 120 درجه توسط سیم مهار می شود.

هر سکشن از یک بدنه لوله ای و اتصالات میلگردی که از طریق جوش CO2 به هم متصل شده اند تشکیل شده است. سکشن ها (قطعات 3 متری) به صورت مثلثی شکل بوده و هر سکشن طبق استاندارد دارای 8 ردیف پله جهت افزایش مقاومت و ایستایی دکل و همچنین سهولت برای بالا رفتن از آن طراحی شده است . جهت جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدگی، دکل ها دارای پوشش گالوانیزه گرم هستند.

دکل مهاری چیست و چند نوع دارد؟

دکل های مهاری در واقع زیر مجموعه ای از دکل های مخابراتی می باشند که توجه به استانداردها و اصول مهندسی در زمان نصب آنها به منظور جلوگیری از خسارت های جانی و مالی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای نصب دکل های مهاری، مهمترین فاکتور، سیم مهار می باشد. چرا که این دکل ها مانند دکل های خودایستا نمی توانند به راحتی بر روی زمین نصب شوند و نیاز به مهار شدن دارند.

از این رو سیم های مهاری برای نصب دکل های مهاری به کار می روند. از مهمترین موارد کاربرد دکل های مهاری، می توان به استفاده از آنها در شبکه های تلفن همراه، نصب آنتن های رادیویی، شبکه های رایانه ای و نصب دیش های کوچک اشاره کرد.

دکل های مهاری مخابراتی به طور کلی به گروه های زیر دسته بندی می شوند:

· دکل های مهاری سری G که شامل؛ g25 ,g35 ,g45 ,g55 ,g65 ,g80 می شوند.

· دکل مخابراتی خود ایستا از نوع 3 پایه

· دکل مخابراتی خود ایستا از نوع 4 پایه

· دکل 3 وجهی مهاری

· دکل مهاری 4 وجهی

· دکل منوپل تک پایه

· دکل های مهاری وینچی

بررسی ویژگی دکل مهاری

یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی دکل مهاری که باعث شده است این دکل بیشتر از سایر دکل ها مورد استفاده قرار گیرد، داشتن وزن بسیار پایین می باشد. وزن پایین این دکل ها سبب شده است که از این دکل ها در ساخت انواع سازه های فلزی و بتنی استفاده شود. نصب دکل های مهاری به راحتی قابل انجام می باشد و می توان آنها را حتی در سقف ساختمان ها و آپارتمان ها نصب نمود.

ارتفاع بسیار زیاد این دکل ها، یکی دیگر از مهمترین ویژگی های آنها برای استفاده به منظور نصب آنتن های بی سیم و آنتن های مخابراتی می باشد. طراحان دکل های مهاری، برای طراحی یک دکل مهاری باید فاکتورهای زیر را مورد توجه قرار دهند:

· میزان وزش باد که بر روی دکل ها اثرگذار خواهد بود.

· ساخت دکل های مستحکم و با بهترین شکل که بتواند در بارهای ناشی از زلزله دوام داشته باشد.

اجزای تشکیل دهنده دکل های مهاری

یک دکل مهاری برای نصب شدن نیاز به تجهیزاتی دارد تا بتواند اجزای آنها را بر روی یکدیگر مستقر نمود. لوازم دکل مهاری عبارت اند از: سیم مهار، گوشواره، کرپی، سکشن، انکر راد، مهارکش، انکر بولت، تسمه کمربندی و صفحه تعادل

دکمه بازگشت به بالا