مجله عمومی

تغییراتی که در کنکور اعمال می شود

به گزارش پایگاه خبری کندوج،

ثبت نام آزمون سراسری 1400-1401 از امروز 12 بهمن ماه آغاز شد و تا 15 بهمن ماه ادامه دارد.
آقای احسان جمالی معاون فنی سازمان سنجش کشور افزود: انتخاب داوطلبان مرحله اول کنکور سراسری 1401 اواخر دهه دوم مرداد ماه انجام می شود.
عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان رتبه بندی کشور نیز به تغییرات این آزمون اشاره کرد و گفت: اولین تغییر در سال جاری سه برابر شدن پرسشنامه خواهد بود یعنی. دو بروشور تخصصی به متقاضی تحویل داده می شود.
وی به افزایش سنجش داوطلبان آزمون سراسری در سال جاری اشاره کرد و افزود: سنجش از 30 درصد به 40 درصد افزایش می یابد و تأثیر مثبت نیز خواهد داشت.
آقای جمالی به افزایش 20 درصدی ظرفیت پزشکی اشاره کرد و گفت: ظرفیت کل گروه پزشکی 8000 نفر خواهد بود که در آزمون 1401 به 9600 نفر افزایش یافته است.
وی گفت: این بخشنامه هم اکنون در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال رسیدگی است و برای داوطلبان دانشگاه آزاد و داوطلبان آزمون سراسری اعمال می شود.
آقای. جمالی تاکید کرد: افزایش 20 درصدی ظرفیت درمانی برای داوطلبان مناطق فقیرنشین وجود دارد و نحوه توزیع نیز در آیین نامه اجرایی تدوین شده توسط وزارت بهداشت لحاظ می شود.
حال باید دید افزایش 20 درصدی ظرفیت دانشکده پزشکی در دفترچه انتخاب رشته کنکور تا چه حد منعکس شده است؟ و تاثیر آن در هر شهر و منطقه چیست؟ و این افزایش چقدر می تواند کمبود پزشک را در مناطق محروم کاهش دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا