مجله فرهنگ

تلاش برای یافتن نوار مکالمه ای مخفی درباره ۱۱ سپتامبر

تلاش خانواده های قربانیان در 11 سپتامبر برای کشف حقایق پشت این حادثه ، انتخابات در آلمان و استعفای نخست وزیر ژاپن از مهمترین عناوین خبری امروز جهان است.

به گزارش کندوج ، آلبرت کوچویی ، خبرنگار سابق رادیو ، درباره مهمترین اخبار روزنامه های امروز نوشت: روزنامه های جهان از 11 سپتامبر مشغول نوشتن هستند. بیست سال پس از حمله به برج های دوقلو در نیویورک و ساختمان پنتاگون در واشنگتن ، ایالات متحده در سالگرد 11 سپتامبر عزاداری کرد و 2977 نفر را که در ترورهای القاعده کشته شدند ، کشت.

او مهمترین عناوین روزنامه های امروز – 12 سپتامبر را شرح می دهد:

اسرار 11 سپتامبر

گاردین نوشت: خروج بایدن از افغانستان سرانجام در شامگاه 11 سپتامبر پایان یافت. با شرم و این واقعیت که هیچ پیروزی در جنگ علیه تروریسم وجود نخواهد داشت.
لوئیجیگارو نوشت: “خانواده های قربانیان حادثه 11 سپتامبر اکنون برای حقیقت می جنگند.” به گفته آنها ، FBI یک نوار مکالمه بین عربستان سعودی و لس آنجلس را مخفی کرده است. سایه های زیادی در این قتل باقی مانده است. خانواده قربانیان در 11 سپتامبر به دنبال دسترسی به آخرین اسرار هستند.

انتخابات آلمان
“دشمنان با چنین دوستانی چه می خواهند؟” »؛ تحت این عنوان ، روزنامه اکونومیست ، هفته نامه انگلیسی ، درباره انتخابات در آلمان می نویسد. دو حزب در خانواده ، دموکرات مسیحی و دموکرات مسیحی ، یک نامزد برای نخست وزیری معرفی کرده اند و داشتن دو نامزد را رد کرده اند. آنها “آرمین لشت” را انتخاب کردند. بنابراین ، آنها مارکوس شودر محبوب را آزاد کردند و جنگی در پشت صحنه رخ داد.

ژاپن در رکود اقتصادی

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: “سوگا ، نخست وزیر ژاپن به دلیل ناتوانی در اداره تاج در این کشور استعفا داد.” ژاپن امیدوار است که به جای عزاداری ، کسی بحران سیاسی ژاپن را حل کند. تحلیل سیاسی می گوید: چنین نخواهد بود. حزب حاکم محبوبیتی ندارد و البته مسلم نیست و ژاپن همچنان در رکود است.

فایننشال تایمز ، یکی دیگر از روزنامه های انگلیسی ، دیدگاه متفاوتی درباره رهبری حزب کارگر انگلیس دارد: بسیار واضح است که رهبری حزب قدرت پیروزی در جنگ سیاسی را ندارد.

ربات گشتی
USA Today نوشت سنگاپور در حال آماده شدن برای شلیک دو روبات هوشمند به خیابان است. روبات ها در خیابان ها قدم می زنند و رفتار اجتماعی شهروندان را زیر نظر دارند. مانند سیگار کشیدن در مناطق محدود یا عدم رعایت محدودیت های کرونری. ربات های خاویر مجهز به دوربین های 360 درجه و سنسورهای چرخشی هستند که بر جوامع نظارت می کند. خاویر پس از مشاهده خرابی و پیش فرض موارد را به پلیس گزارش داد. پلیس اقدامات لازم را برای به دست آوردن اطلاعات انجام می دهد. معرفی ربات های هوشمند به شهرها می تواند به کاهش تعداد پلیس در خیابان های سنگاپور کمک کند. این اولین ربات هوشمند است که ناهنجاری های اجتماعی را در سنگاپور گزارش کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا