مجله عمومی

تماس‌های خود را با همه طرف‌ها در افغانستان دنبال می‌کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کندوج،

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک گفت: ما تحولات افغانستان را از نزدیک دنبال می کنیم و معتقدیم که تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان مهمترین راه حل سیاسی پیش روی همه ما است. با همتای پاکستانی خود شاه محمود قریشی. .

وی افزود: ما روابط خود را با همه طرف ها در افغانستان دنبال می کنیم و رایزنی های ارتباطی و امنیتی با دولت یا دولت موقت افغانستان در حال انجام است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در عین حال برای کمک به افغانستان برای برون رفت از شرایط کنونی، از همه ظرفیت های گذرگاه های مرزی ایران چه برای تجارت فرامرزی و چه برای ارسال کمک های بشردوستانه و تسهیل این کمک های انسان دوستانه استفاده خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان گفت: همکاری های تجاری و اقتصادی را با بخش های مختلف در افغانستان ادامه خواهیم داد و با پدیده پناهجویان به مرزهای همسایه افغانستان مواجه خواهیم شد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: همکاری های ما در زمینه های مرزی، اقتصادی و تجاری در تمامی سطوح ادامه خواهد داشت و از دولت افغانستان می خواهیم که به تعهدات خود برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در این کشور عمل کند که این یک نگرانی جدی است. . خطاب به جمهوری اسلامی «آنجا ایران است.

وی گفت: با جمهوری اسلامی دوست و برادر پاکستان توافق کردیم که در نشست وزیران خارجه افغانستان که فردا در تهران برگزار می شود، یک پیام برای مردم افغانستان برای جهان داشته باشیم. جام و هیئت موقت و هیئت موقت.»

امیرعبداللهیان افزود: تلاش می کنیم با ادبیات و عقل سلیم به تلاش های مشترک خود برای برون رفت از شرایط پیچیده کنونی منطقه ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا