مجله علمی و سلامت

توزیع ۶۰۰هزار انسولین قلمی در داروخانه‌ها؛ از فردا

مدیرکل داروها و مواد تحت نظارت سازمان غذا از توزیع 600000 انسولین قلم در داروخانه ها از فردا – شنبه خبر داد.

در مصاحبه ای با کندوج ، دکتر حیدر محمدی درباره وضعیت واردات انسولین قلم: “تعداد زیادی انسولین قلم ، یعنی حدود 600000 ، از گمرک ترخیص شده و از روز شنبه در داروخانه ها توزیع می شود.”

وی افزود: شرکتی که این انسولین را تأمین می کرد مقادیر زیادی انسولین در داخل کشور تولید می کرد اما متأسفانه به تعهدات خود عمل نکرد و ما مجبور به واردات شدیم.

وی گفت: “بنابراین اکنون واردات انسولین قلم را آغاز کرده ایم تا بتوانیم وارد کنیم تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند بازار را تولید و تأمین کنند.”

محمدی با بیان اینکه تا زمانی که مردم به انسولین نیاز داشته باشند ، مطمئناً آن را به نوعی از جمله واردات و تولید داخل تأمین خواهیم کرد ، ادامه داد: در حال حاضر شرکتی که قرار بود قلم های انسولین را شروع کند ، هنوز هم این کار را شروع نکرده و هنوز تولید نشده است و در مرحله مونتاژ است. هر زمان که به تولید برسد ، می تواند نیازهای بازار را برآورده کند.

وی تأکید کرد: بر این اساس از شنبه این هفته 600 هزار انسولین قلمی در داروخانه ها توزیع می شود.

محمدی گفت: این انسولین های قلم با قیمت ارزان تری نسبت به قبل در داروخانه های منتخب موجود است. در عین حال افراد می توانند نوع انسولین مورد نیاز خود را از طریق برنامه یا سیستم Titek جستجو کنند و نزدیکترین داروخانه ای را که آن را تأمین می کند پیدا کنند.

وی تأکید کرد: بیماران با ارائه نقشه می توانند انسولین قلم لازم را از داروخانه دریافت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا