مجله عمومی

توسعه فعالیت‌های شیلاتی در بوشهر/ تولید افزایش می‌یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

عقیل امینی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: با تلاش و زحمات همکاران در مجموعه شیلات، امسال اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف آبزی پروری و صید و صیادی شیلات استان بوشهر انجام شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه احداث زیستگاه‌های مصنوعی، کاشت درختان حرا در شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر با همکاری اداره منابع طبیعی و جامعه شیلاتی از این خدمات است.

وی از تصویب بیش از ۲ برابری اعتبارات نسبت به سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: ارتقای رتبه شیلات استان در جشنواره شهید رجایی از رتبه ۳۷ به ۱۳ از مهمترین دستاوردها بوده است.

امینی بیان کرد: شرکت در نمایشگاه صنایع شیلاتی تهران برای اولین بار، برپایی دومین نمایشگاه صنایع شیلاتی استان بوشهر همراه با جشنواره طبخ میگوی پرورشی، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مختلف شیلاتی و … از جمله اقدامات شاخص شیلات استان بوشهر در سال جاری بود.

توسعه اقتصاد دریا محور

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به نقش شیلات در اقتصاد دریا محور گفت: در این راستا استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی در توسعه فعالیت‌های شیلاتی دارد.

وی ادامه داد: شیلات استان بوشهر به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه اقتصاد استان مطرح است و ما وظیفه داریم با انجام درست مسئولیتمان در پیشبرد اهداف سازمان تمام تلاش خودمان را به کار گیریم.

امینی تولید جلبک، صدف خوراکی، کرم نرئیس، زالو و ماهی‌های زینتی را از دیگر ظرفیت‌های استان عنوان کرد و گفت: برای تقویت این ظرفیت‌ها در استان باید تلاش شود.

کمبود بچه ماهی

مدیرکل شیلات استان بوشهر، کمبود بچه ماهی را یکی از مشکلات مهم در پرورش ماهی در قفس نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت بسیار خوب قفس‌های راه اندازی شده در استان مشکلاتی در تأمین بچه ماهی وجود دارد که نیاز است ویژه پیگیری و این مشکل برطرف شود.

امینی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته ۲ مرکز تکثیر و نرسری ماهیان دریایی کلنگ زنی شده‌اند و امید است با حمایت‌های استانداری بوشهر و سازمان شیلات ایران در هفته دولت چند پروژه دیگر از تکثیر و نرسری ماهیان دریایی کلنگ زنی شوند تا به زودی شاهد افتتاح این مراکز و مرتفع شدن افزایش در تولیدات پرورش ماهی در قفس باشیم.

دکمه بازگشت به بالا