مجله علمی و سلامت

توصیه هایی برای سلامت چشم ها

معاینات منظم چشم حتی در کودکی مهم هستند زیرا به حفظ بینایی و جلوگیری از ضعیف شدن این اندام حساس و حیاتی کمک می کنند.

به گزارش کندوج ، معاینه منظم چشم با عوارضی مانند گلوکوم (گلوکوم) که به موقع علائمی ندارند قابل تشخیص است ، زیرا تشخیص به موقع در درمان سریعتر و آسان بیماری م effectiveثر است.

در مقاله ای درباره نحوه حفظ سلامت چشم ، webmd به مردم توصیه می کند که علاوه بر معاینات منظم ، از نکات زیر غافل نشوند.

مصرف غذاهای مفید: روند حفظ سلامت چشم با نوع غذای مصرفی آغاز می شود. مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، روی و ویتامین های C و E می توانند از بیماری های مرتبط با چشم مانند آب مروارید و تحلیل رفتن پوست سر جلوگیری کنند. به گفته متخصصان ، مصرف سبزیجات برگ دار ، گوشت ماهی ، تخم مرغ ، حبوبات و مرکبات از جمله غذاهای توصیه شده است.

– ترک سیگار: سیگار کشیدن خطر آب مروارید ، آسیب عصب بینایی و تحلیل رفتن ماکولا را از دیگر مشکلات افزایش می دهد.

از عینک آفتابی استفاده کنید: استفاده از عینک آفتابی مناسب به محافظت از چشم در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید کمک می کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور ماوراio بنفش ، خطر آب مروارید و تحلیل رفتن فوندوس را افزایش می دهد.

از عینک های ایمنی استفاده کنید: اگر در محل کار یا خانه با مواد خطرناک سر و کار دارید از عینک ایمنی استفاده کنید.

از کار طولانی مدت با رایانه و تلفن های هوشمند خودداری کنید: کار طولانی مدت با رایانه و تلفن های هوشمند باعث خستگی چشم ، تاری دید ، خشکی چشم ، سردرد و گردن درد می شود.

برای معاینات چشمی به پزشک مراجعه کنید: معاینات منظم چشم حتی در کودکی مهم هستند زیرا به حفظ بینایی و جلوگیری از ضعف چشم کمک می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا