کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

تونیک مو چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

با وجود بسیاری از محصولات رشد مو در بازار، توصیه استفاده از محصولات دیگر مانند تونیک رویش مجدد مو بیز یا تونیک هیر فرند ممکن است کمی تعجب آور باشد. شامپوها، نرم کننده ها، سرم ها و ماسک های مو می توانند در تقویت مو بسیار مفید باشند، اما به خاطر داشته باشید که استفاده از داروهای تقویت کننده رشد مو به صورت روزانه نیز بسیار مهم است. استفاده از مواد تشکیل دهنده تونیک های طبیعی برای رشد مو آسان است و زمان کمی برای آماده سازی آن صرف می شود. برای اطلاع از قیمت تونیک ضد ریزش مو بیز به سایت بیزپلاس مراجعه نمایید. در این مقاله با طریقه مصرف تونیک برای مو آشنا خواهید شد.

نحوه استفاده از تونیک های تقویت کننده رشد مو

مواد تقویت کننده رشد مو بسیار مهم هستند. اما نحوه استفاده از تونیک روی پوست سر نیز به همان اندازه مهم است. هیچ روشی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد. بنابراین توصیه می کنیم از روشی که از آن لذت می برید پیروی کنید. برای استفاده از محصولات رشد مو مناسب می توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. مقدار کمی از تونیک مو را در کف دست خود بریزید. نوک انگشتان دست مقابل را به تونیک آغشته کنید و سپس به آرامی آن را به پوست سر خود بمالید.
  2. تونیک را به صورت دایره های کوچک روی سر خود ماساژ دهید. از فولیکول مو شروع کنید و به تدریج به کل پوست سر بمالید.
  3. وقتی همه مواد را روی پوست سرتان زدید، از نوک انگشتان دو دستتان استفاده کنید و پوست سرتان را ماساژ دهید. دوباره از فولیکول مو شروع کنید و به آرامی به سمت پوست سر حرکت کنید.
  4. پشت سر خود را فراموش نکنید، تونیک باید با همان حرکات دایره ای به تمام قسمت های پوست سر برسد.

ماساژ پوست سر به صورت دایره ای باعث افزایش توزیع و جذب محصول می شود. همچنین به کاهش التهاب و تنش مزمن روی پوست سر کمک می کند. برای بهترین نتیجه، تونیک باید چندین ساعت روی پوست سر بماند، اما بهتر است این کار را شب انجام دهید و صبح سر خود را با آب ولرم بشویید.

زمان مناسب برای استفاده از تونیک چه موقعی است ؟

وجود تونیک مو مناسب برای فصول خاص و یا کاربردهای خاص باعث شده تا در انتخاب و خرید به نوع و کارایی تونیک مو توجه بیشتری شود. تونیک موی مناسب برای ریزش مو می تواند به افرادی که دچار ریزش مو هستند در ترمیم و جایگزینی و رویش مجدد مو کمک کند. این تونیک مو با استفاده از سلول های بنیادی می تواند تاثیر مستقیمی بر روی فولیکول مو داشته باشد و با عصاره و مواد مغذی موجود در آن تقویت می شود. ریشه و ساقه مو. برای جلوگیری از ریزش و رویش مجدد مو و جبران ریزش مو و حفظ و ترمیم موهای آسیب دیده و ضعیف و تقویت ساقه و ریشه آنها استفاده کنید. این تونیک ها می توانند با افزایش گردش خون در پوست سر، ارزش زیادی برای شما ایجاد کنند.

نحوه‌ی استفاده از انواع تونیک

مقداری تونیک مو را روی نواحی مورد نظر اسپری کنید. این نواحی قسمت های آسیب دیده و ضعیف مو و ابرو هستند. بعد از اسپری تونیک مو با ماساژ ملایم به جذب بهتر و بیشتر تونیک کمک کنید. وجود تونیک مو مناسب فصل خاص یا کاربردهای خاص باعث شده است که در انتخاب و خرید به نوع و کارایی تونیک مو توجه بیشتری شود. تونیک ریزش مو مناسب برای ریزش مو می تواند به افراد مبتلا به ریزش مو کمک کند تا موها را ترمیم، جایگزین و دوباره رشد دهند. این تونیک مو با استفاده از سلول های بنیادی می تواند تاثیر مستقیمی بر روی فولیکول مو داشته باشد و با عصاره و مواد مغذی موجود در آن تقویت می شود.

با استفاده مداوم از نوعی تونیک مو می توان از فواید مختلف آن مانند جلوگیری از ریزش و رویش مجدد مو و جبران موهای ریزش شده، حفظ و ترمیم موهای آسیب دیده و ضعیف شده و تقویت ساقه و ریشه آنها استفاده کرد. این تونیک ها می توانند با افزایش گردش خون در پوست سر، ارزش زیادی برای شما ایجاد کنند. ریزش مو یک امر طبیعی است، بسیاری از افراد روزانه تعدادی از موها را از دست می دهند و تا زمانی که این ریزش از حد طبیعی و طبیعی خود خارج نشود، جای نگرانی نیست.

این ریزش مو زمانی سخت و نگران کننده است که خارج از حالت عادی باشد و در مدت زمان کوتاهی کاهش حجم مو و افزایش ریزش مو را احساس کنید. این مشکل می تواند دلایل مختلفی از جمله کمبود ویتامین و اختلالات هورمونی و همچنین دلایلی برای زنان مانند بارداری داشته باشد. حتی عدم رعایت بهداشت نیز می تواند ریزش مو را افزایش دهد. چربی اضافی روی پوست سر و بسته شدن منافذ آن می تواند از جذب اکسیژن جلوگیری کرده و منجر به ضعیف شدن فولیکول های مو شود..

فواید استفاده از تونیک برای مو چیست ؟

وضعیت مو

قبل از اینکه سرم ها و روغن های مو رواج پیدا کنند، اکثر مردم اغلب از تونیک های مو برای حالت دادن و براق کردن موهای خود استفاده می کردند. اگرچه امروزه تونیک های مو از مخلوط روغنی ساخته می شوند، اما باعث می شوند موها کمتر چرب شوند و ظاهری براق و براق به مو می بخشند.

طراوت و شادابی مو

تقریبا تمام تونیک های مو به هیدراته نگه داشتن پوست سر کمک می کنند. رطوبت کافی در پوست سر به معنی شوره و خارش کمتر است. این رطوبت همچنین به رساندن مقدار زیادی مواد مغذی به فولیکول های مو کمک می کند که برای تولید کلاژن و رشد مو بسیار مفید است. این محصول برای ماه‌های تابستانی که احتمالا بیرون از خانه هستید و عرق می‌کنید عالی است. تونیک مو چیزی شبیه شامپو برای موهای خشک و نرم کننده است. این محصولات مراقبت از مو برای تحریک پوست سر و حجم دادن به مو استفاده می شود.

بهبود سلامت پوست سر

ماساژ پوست سر اغلب یک گام مهم در بهبود سلامت مو با یک تونیک است که گردش خون را تحریک می کند و همچنین رشد مو را افزایش می دهد. در واقع ماساژ منظم سلامت پوست سر را بهبود می بخشد و به نوبه خود در بهبود سلامت فولیکول های مو موثر است.

با خشکی پوست سر مبارزه کنید

خشکی پوست سر ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، به خصوص افرادی که در آب و هوای خشک زندگی می کنند. از آنجایی که تونیک های مو به راحتی روی مو و پوست سر می نشینند، می توانند گزینه مناسبی برای آبرسانی پوست سر باشند. پوست سر خشک ممکن است به خودی خود باعث ایجاد شوره سر و سایر مشکلات پوستی نشود، اما باعث آسیب پذیری بیشتر پوست سر در برابر باکتری ها می شود و حتی گردش خون در پوست سر را مختل می کند. هر کدام از اینها می تواند منجر به شوره سر، خارش، شکنندگی و شود.

نرم کننده

آخرین مزیت کلیدی تونیک مو این است که می تواند به عنوان حالت دهنده عمل کند. به خصوص تونیک هایی که حاوی روغن های گیاهی طبیعی هستند می توانند فواید زیادی برای سلامت و بافت مو داشته باشند. چند قطره تونیک مو می تواند به ترمیم موها پس از به هم ریختگی موهای شما به دلیل حالت دادن بیش از حد کمک کند. اگرچه بیشتر تونیک‌ها باید قبل از خواب شسته شوند، اما برخی از آنها به عنوان یک شفابخش عمل می‌کنند و باید در طول شب باقی بمانند. اگر موهای شما مستعد شکنندگی و خشکی هستند، یک تونیک تونیک از روغن های طبیعی می تواند تا حد زیادی به کیفیت و سلامت کلی موهای شما کمک کند.

معرفی برند وچه در تونیک های مو

تونیک تونیک Veche حاوی سیستئین B6 و روی منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی برای حفظ سلامت و شادابی موهای شماست. وجود موادی مانند اسید فولیک که فولیکول های مو را تقویت می کند و مواد معدنی مانند روی یا انواع ویتامین ها، اثربخشی تونیک مو برای حفظ سلامت و زیبایی موهای شما را تضمین می داشتن موهایی زیبا، سالم و شاداب برای بسیاری از خانم ها و آقایان دارای اهمیت است. هیچ کسی نمی تواند میزان تاثیر موی سالم، لطیف و مرتب را در زیبایی تکذیب کند. بسیار پیش آمده که افراد مختلف به قصد داشتن موهایی پرپشت و تقویت موهای خود از انواع ماسک، شامپو، تقویت کننده، و … استفاده می‌کنند. بسیاری از انواع ماسک یا تونیک گیاهی مو نیز توسط افراد مختلف برای تقویت انواع موها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته باید توجه داشته باشید که استفاده از هر محصول مراقبت از مو بدون درنظر گرفتن نوع و شرایط پوست و موی خود نه تنها نتیجه‌ای مثبت و مناسب ندارد بلکه می‌تواند اثر نامناسبی نیز با خود به همراه داشته باشد. بسیار اتفاق افتاده است که بعضی از افراد زمانی که دچار مشکلات پوستی می‌شوند یا به دلایل مختلف موهای آنها ضعیف، نازک و شکننده می‌شود و یا دچار ریزش مو می‌شوند بلافاصله به توصیه افراد مختلف که الزاما متخصص هم نیستند، از انواع محصولات مراقبت از پوست خانگی و ماسک‌های دست‌ساز و یا انواع محصولات قابل تهیه از بازار استفاده می‌کنند.

عدم توجه به دلیل ایجاد مشکل و نوع و شرایط پوست و مو باعث می‌شود که این درمان‌ها فایده ای نداشته باشند و حتی باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. شاید بتوان گفت محصولات گیاهی و ساخته شده از انواع مواد طبیعی تاثیرات منفی کمتری دارند و درمقابل اگر از محصولات شیمیایی بدون بررسی کافی و درست استفاده کنید می‌تواند باعث ضعف شدید موها و ریزش آن‌ها شود.

نکات مهم در حفظ و نگهداری از موها

– موهای خود را تمیز نگه دارید.

– کثیفی مو و پوست سر باعث می‌شود تا منافذ پوست بسته شود و جذب اکسیژن به خوبی انجام نشود و موهای چرب و کثیف مستعد ریزش هستند.

– با چکاپ‌های دوره‌ای سطح ویتامین‌های بدن را بررسی کنید.

– کمبود ویتامین می‌تواند یکی از دلایل عمده ریزش مو و ضعف ساقه و ریشه مو به حساب آید. اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید و یا به جهت حساسیت یا دیگر دلایل خاص بعضی مواد غذایی را مصرف نمی‌کنید دقت داشته باشید که جایگزین‌های آن را وارد رژیم غذایی خود کنید و یا از مکمل‌های غذایی و دارویی با مشورت و تجویز پزشک استفاده کنید.

– از محصولات مراقبت از موی مناسب استفاده کنید.

– استفاده از محصولات مراقبت از موی مناسب شرایط پوست و موی شما و همچنین انتخاب انواع شامپوهای مناسب، بخشی از ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم را به مو می‌رساند و از ایجاد حساسیت‌های احتمالی جلوگیری کرده، پاکیزگی و طراوت پوست و مو را به همراه دارد.

– به موهای خود آسیب نزنید. بعضی روش‌ها در نگهداری و آرایش مو می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند. کشیدن بیش از حد موها، استفاده از اتو و سشوار به کررات و بدون استفاده از لوسیون‌های محافظ، شانه کردن موی خیس، خشک کردن مداوم مو به وسیله باد گرم و شدید سشوار و موارد مشابه می‌توانند تاثیرات نامطلوبی در سلامت موهای شما داشته باشند.

– بعضی وقت‌ها خشک شدن مو در معرض هوای آزاد و باد ملایم سشوار می‌تواند کمک کند تا آسیب کمتری به موها برسد، دقت داشته باشید قبل و بعد از استفاده از سشوار یا اتوی مو از محصولات محافظت از مو مناسب و تخصصی استفاده کنید تا آسیب کمتری به مو وارد شود.

دکمه بازگشت به بالا