مجله ورزشی

تیغه می دانستم استراماچیونی باید منتظر اتفاقات ناگهانی باشد / مشکل ترک استقلال مرا جدا کرد

طبق این گزارش شفافدو فصل به نام مربیان چک سپری شده است شمشیر: به کادر فنی تیم فوتبال “استقلال” و تحت عنوان دستیار شفر: وی با این باشگاه قراردادی منعقد کرده است که در مورد آن یکی از جالب ترین نکات است شمشیر: در ابتدای حضورش در این تیم ، وی مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفت و بدنه بزرگ این مربی با واکنش منفی هواداران فوتبال روبرو شد اما بعداً به او روی آورد. تورک آموزش استل و بعد از آن نفر اول کادر فنی شفر: این اتفاق افتاد

تاریخچه حضور شمشیر: در استقلال جالب است که تیم فوتبال استقلال در یک اردوی تمرینی در جزیره کیش حضور داشت ، بلوزها در زمین المپیک جزیره مشغول آموزش بودند و در طول اردوگاه تمرین به این تیم اطلاع داده شد که مربی چک وارد جزیره شده است. کیش تبدیل شده است شمشیر: البته او به جای رفتن به هتل ، او مستقیماً در یک چمدان به محل تمرین استقلال رفت ، اما هیچ کس تصور نمی کرد که فردی با همان اندازه ، همان دستیار در نظر گرفته شود. وینفرد شفر: او آلمانی بود اما دقایقی پس از ورود به زمین تمرین بازیکنان را معرفی کرد و کار خود را آغاز کرد.

سرانجام این مربی به دلیل مشکلات با او ناگهان استقلال را ترک کرد و حتی بسیاری از افراد دلایل افت آن روزها را بیان کردند. شمشیر: آنها می دانستند

*: بعدی: قطع ارتباط ناگهان ، هواداران استقلال هنوز نمی دانند هنگام ترک تیم چه اتفاقی افتاده است. ممکن است بخواهید این مسئله را برای خودتان روشن کنید.

بعد از تعطیلات و بقیه تعطیلات ، برای فصل جدید به تهران بازگشتم تا برای فصل جدید آماده شوم. فصل گذشته با خروج مالیات و ویزا مشکل داشتیم و وقتی به تهران برگشتم ، گذرنامه خود را در فرودگاه داشتم. بعداً فهمیدند که باشگاه ظاهراً مالیات من را پرداخت نمی کند و من ویزا ندارم که از کشور خارج شوم. حتی خانواده من را نگران کرده بود ، همه در آن روزها متوجه مشکل من شدند ، اما مهدی رحمتی و محمد زرندی خیلی به من کمک کردند و برای حل مشکلاتم تلاش کردند تا بتوانم دوباره گذرنامه ام را بگیرم اما هنوز مشکلات مالیاتی دارم. این حل نشد و من ویزا برای خروج از کشور ندارم. در آن روزها بود که مادرم تحت عمل جراحی بزرگی قرار گرفت و من مجبور شدم کشور را ترک کنم و در صدر او باشم. من بلافاصله این موارد را به سفارت جمهوری چک در ایران ارجاع دادم و آنها به من گفتند شما باید به خاطر بیماری مادرتان ، ایران را ترک کنید ، همانطور که او انجام داد تا مشکل مالیات برطرف شود. خانواده من نیز بسیار نگران بودند و هر روز با من تماس می گرفتند تا بپرسند چه اتفاقی افتاده است تا من برنگردم. من قبلاً هرگز آن را حس نکرده بودم و هر روز اضطراب بیشتری می گرفتم. در آن زمان اعتماد به نفس رهبران استقلال را از دست دادم و مشکلات زیادی داشتم ، خصوصاً در روز آخر که برای من بسیار سخت بود. سرانجام من ایران را ترک کردم و نتوانستم به تهران برگردم.

منظورت ، مثلاً ، نمکی و نوع آن است ، ها؟

در آن روزها ، من برای حل مشکلم خیلی تلاش کردم ، اما تلاش زیادی از طرف مدیریت باشگاه ندیدم. دلیل آن را نمی دانم ، همه ما در آن روزها خیلی سخت تلاش کردیم تا بهترین شرایط را داشته باشیم و تیم را آماده کنیم ، اما آنها خیلی از مسئولان باشگاه نگرفتند و این برای من غیرقابل قبول بود. همانطور که گفتم ، بیماری مادرم نیز برایم خیلی زحمت کشید و همه این مشکلات دست به دست هم داد تا اینکه نتوانم به استقلال برگردم.

*: در آن زمان از شما به عنوان استاد آموزش استقلال و مغز همه کاره یاد می شد و حتی بسیاری از افراد دلیل افت این تیم را بیان می کردند. شمشیر: اعلام شده است که پس از عزیمت به کشور خود با کادر فنی در تماس بوده اید.

این باعث می شود من وقتی به من می گویند افتخار و خوشحالم. من همیشه سعی کرده ام تمام تلاش خود را انجام دهم. وقتی به استقلال آمدم ، کادر فنی ، بازیکنان و هواداران را دیدم ، عاشق این جو و فضا شدم. در واقع ، کادر فنی بیشتر به شرایط و منافع مردم ما علاقه مند هستند موارد بیشتر: و البته انگیزه من بیشتر شد. بعد از قطع ارتباط شفر: و پسرش و همچنین سایر اعضای کادر فنی. من با بیژن طاهری ، اشخمی نامداری ، محمد زرندی و سایر اعضای کادر فنی در تماس هستم. من با بسیاری از بازیکنان استقلال نیز در ارتباط هستم. من با روزبه چشمی ، مهدی رحمتی ، پژمان منتظری ، داریوش شجاعیان ، محسن کریمی و دیگران در تماس هستم. من واقعاً خودم را عضو این تیم می دانم و خاطرات تیمم را نمی توانم فراموش کنم.

*: اخبار تیم استقلال را دنبال می کنید؟

بله آل که به نظر من کاملاً تلخ است ، بنظر می رسد BT هم برای من نیست. من حتی با برخی از هواداران تیم در تماس هستم زیرا روزهای خوبی را با آنها سپری کردم. هواداران استقلال همچنان در حال ارسال پیامک به من هستند که این یکی از دلایل بازی ها و پیگیری اخبار استل است. این سؤالات باعث شد احساس کنم روزی به استقلال برمی گردم.

*: بعد از ترک استقلال در کدام تیم کار کردید؟

جمهوری چک دو باشگاه بزرگ دارد ، یکی اسپارتاپراگ و دیگری اسلاویا پراگ من سرمربی اسپارتاپراگ بودم اما دو ماه پیش به دلیل تغییر سرمربی این باشگاه را ترک کردیم.

*: در مدت اقامت در ایران ، شما خیلی بی سر و صدا کار کردید ، اما ، در واقع ، نگرش کادر فنی باشگاه چندان مناسب نبود ، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه روزی شما در گرفتن پاسپورت در این باشگاه با مشکلات زیادی روبرو شدید …

من همیشه کارم را در استقلال انجام داده ام و این بخشی از شخصیت من است. ما شریک خوبی بودیم ، بازیکنان خوبی داشتیم و هواداران همیشه فضای خوبی را برای ما ایجاد می کردند. من همیشه وقتی این وضعیت کنار هم می آمد ، آرام و خوشحال بودم. برایم روشن است که بعضی اوقات حقوق و دستمزد من با تاخیر در چند هفته قابل پرداخت است ، اما تنها مشکل من و باشگاه مسئله ویزای خروج بود. وقتی برای کار در کشور دیگری می روم ، مسئولیت بیشتری نسبت به همسرم و 3 فرزند دارم پدرو من یک مادر مسن داشتم که نیاز به مراقبت داشت. به طور طبیعی ، اگر مشکلی برای سفر به کشور داشتم نگران این بودم که کشور را ترک کنم ، اگر می خواستم به دیدار خانواده ام بروم ، متأسفانه این مشکل برای من وجود داشت و ترک کردن من برای من بسیار دشوار بود. این تنها مشکل استقلال بود که مرا آزار داد. اما در موارد دیگر ، من مشکل زیادی نداشتم.

*: باید بدانید که سرمربی این تیم کیست و بعد از آن شفر: استقلال به چه مربی رسیده است؟

بله ، اخبار را در اینستاگرام دنبال می کنم. بعد از جدایی شفر:فرهاد مجید برای چند بازی سرمربی تیم شد و سپس آندره استراماچیونی سرمربی تیم استقلال شد ، او قبلاً در جمهوری چک و اسپارتاپراگ تمرین می کرد. دیدگاه جالب هنگام پذیرش استراماچیونی توسط این باشگاه ، روزنامه نگاران چک ایجاد شد ، زیرا آنها می دانستند که من در ایران کار کرده ام و در استقلال هستم ، از حضور استراماکونی در این تیم سؤال شدم و از آنها درباره آنها گفتم. مربی باید منتظر تعدادی از اتفاقات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی باشد. جالب است که همین اتفاق افتاد و آنچه من گفتم درست بیرون آمد ، زیرا این مربی مدتی بعد استقلال را ترک کرد. بعد از آن مجید سرمربی استقلال شد و در این مدت من سعی کردم بازی های تیم را تماشا کنم و به خصوص دربی را در پایتخت تماشا کردم و بازی ها را تماشا کردم.

*: چه چیزی شما را از بودن در ایران نگران می کند؟

خاطره تلخ من همان اتفاقاتی بود که هنگام خروج از کشور افتادم. آخرین روزهای اقامت من در ایران برای من دشوار بود اما خاطرات بسیار خوبی از استقلال دارم که وقتی به آن فکر می کنم از دست می دهم. روحیه تیم ما مثال: شما نتایج خوبی در آسیا دیده اید. از حضور در تهران و ایران بسیار خوشحال شدم و وقتی می خواستم به رستوران یا کافه بروم ، مردم با من خیلی خوب رفتار می کردند. وقتی به جمهوری چک برگشتم ، پنج مصاحبه با رسانه ها در کشور خودم انجام دادم که همگی در مورد جو خوبی که در استقلال ، هواداران آن و ورزشگاه ایجاد کردند ، به خبرنگاران گفتم. بعد از این مصاحبه ها ، من دو سمینار را در جمهوری چک انجام دادم و در مورد تمام تجربیاتم در ایران گفتم.

*: برای مثال ، شما هموطنان خود در آن سمینار چه سؤالاتی را مطرح کردید؟

در طول آن جلسه ، تعدادی فیلم و تصاویر را به مخاطبان نشان دادم که مربوط به حضور من در ورزشگاه آزادی ، جو مخاطب ایرانی ، جو بعد از پیروزی ها و بسیاری موارد دیگر است. فکر می کنم سفیر بسیار خوبی در کشورم بوده ام و از این بابت بسیار خوشحالم. من افتخار می کنم که در باشگاهی مثل استقلال کار کردم و خوشحالم که یک روز توانستم دوباره چنین احساسی داشته باشم.

*: بهترین خاطره شما از استر بود که هرگز فراموش نخواهید کرد؟

دو خاطره خوب از استقلال دارم که هرگز فراموش نخواهم شد. اول از همه ، آن جام حذفی بود که من همیشه تماشا می کنم. ما یک روز باورنکردنی در تهران مقابل ذوب آهن داشتیم که 100000 نفر در ورزشگاه حضور داشتند. واقعاً چه روزی بود. جشن و خوشبختی با آن کل جمعیت از هیچ جا فراموش نشدنی است.

*: مکالمه نهایی

برای استقلال ، بازیکنان و هواداران پرشور آن آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم روزی آنها عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کنند. من از راه دور آنها انرژی مثبت می فرستم و مطمئن هستم که هواداران این تیم مثل همیشه از تیم خود حمایت می کنند. تأکید می کنم که می خواهم یک بار دیگر فضایی را که در ورزشگاه آزادی برای ما ایجاد شده است ، حس کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا