کسب و کار ایرانیمجله اجتماعیمجله عمومی

جاهای دیدنی تبریز کندوان

جاذبه های گردشگری کندوان در میان صخره های زیبای نزدیک تبریز پنهان شده است. نام آن جمع کلمه «موچچه» و به معنای کندو است. روستای کندوان یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری ایران است. اما هنوز در مقایسه با رقیب ترکیه ای خود، کاپادوکیه، نسبتا ناشناخته باقی مانده است.

منطقه کندوان دارای خانه های سنگی و همچنین خانه های سنگی است که از قدیم الایام در میان کوه ساخته شده اند. آیا تا به حال آرزو کرده اید که ای کاش غار خود را داشته باشید؟ از این رو به شما پیشنهاد می کنیم با تور ارزان داخلی به روستای کندوان بروید و تجربه شگفت انگیز غار رفتن را امتحان کنید.

در مطلب بعدی شما را با روستای عجیب و شگفت انگیز کندوان و دیدنی های تبریز آشنا می کنیم.

روستای کندوان کجاست؟

این روستای شگفت انگیز در میانه دره رودخانه کندوان در 65 کیلومتری شهر تبریز و 18 کیلومتری شهر اسکو در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. آب و هوای سرد و کوهستانی دارد و به روستای صخره ای ایران و سومین دهکده صخره ای جهان معروف است. اما جالب است بدانید که مانند دو روستای صخره‌ای یکی در کاپادوکیه در ترکیه و دیگری در روستای داکوتا در آمریکا، مردمی در آن زندگی می‌کنند.

آب و هوای کمپینگ

از آنجایی که این روستا در ارتفاع 2200 متری قرار دارد و روستایی ییلاقی، تپه ماهور و سردسیر است، حتی در فصل تابستان نیز دارای آب و هوای خنک و مطبوع است. بنابراین بهترین زمان سفر به کندوان فصل تابستان است تا بتوانید از بهترین آب و هوا لذت ببرید. اما روستای کندوان در پاییز و زمستان هوای بسیار سردی را تجربه می کند. پس می توان گفت اهالی روستای کندوان 6 ماه از سال را در سرما زندگی می کنند.

جاذبه های گردشگری روستای کندوان

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندوان، بنای صخره‌ای شگفت‌انگیز است که با دیدنش هر گردشگری را متحیر می‌کند. علاوه بر معماری شگفت انگیز، طبیعت سرسبز، اقامتگاه های تابستانی اطراف شهر، باغ های سرسبز و شگفت انگیز با چشم اندازهای زیبا نیز بسیار چشمگیر است. هوای مطبوع و خنک کوهستانی در اواخر بهار و تابستان و همچنین وجود رودخانه های پرآب از دیگر جاذبه های این شهر ییلاقی است.

یکی از دلایل مهمی که افراد زیادی به روستای کنداوون مراجعه می کنند، منبع آب معدنی کندوان است که خواص درمانی دارد و برای بیماری های کلیوی بسیار مفید است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روستای کنداون به سایت گردشی تاپ مراجعه نمایید.

اگر زمان کافی برای بازدید از روستاهای اطراف کندوان را دارید به شما توصیه می کنیم از روستاهای اطراف از جمله موارد زیر دیدن کنید.

دهکده ای تاریخی و مدفون از شر

هر دو

روستای قدیمی

خاستگاه سرای کندو (محسنی)

راه های رفتن به روستای کندوان

برای رسیدن به روستای کندوان ابتدا باید به شهر تبریز و از آنجا به شهر اسکو رفته و به سمت جنوب حرکت کنید. پس از این باید از شهر اسپوسافان و روستای کنمو عبور کنید تا به روستای کندوان برسید.

تبریز 30 کیلومتر با شهر اسکو فاصله دارد

فاصله اسکو تا کندوان حدود 18 کیلومتر است.

هتل های نزدیک روستای کندوان

هتل صخره ای هما کندوان

هتل نظری

هتل استون پالاس

پله بام کندوان கார்க்கு

Ambiente گونش کندوان

هتل راک تورال

هتل سنگ لاله کندوان

دکمه بازگشت به بالا