مجله فرهنگ

جدال بر سر «زخم کاری» به بهانه «مخاطب»

قسمت جدید سریال “زخم کاری” جمعه 16 جولای پخش نشده است که حاشیه ها و اختلافات را در دنیای آنلاین دنبال می کند. نویسندگان و پخش کنندگان این برنامه سانسوری را که به روند تولید آسیب می رساند گزارش می دهند و دلیل آن را “احترام به مخاطب” عنوان می کنند. ردیابی این “اختلافات” تا “فناوری بازاریابی” نیز زیرمجموعه های رادیو و تلویزیون در جستجوی حقوق بینندگان هستند و اکنون سرنوشت مجموعه ای که شش قسمت را خریداری کرده و به خود زمان تماشا داده است ، در ابهام مبهمی است. . واقع شده است

به گزارش کندوج ، عصر روز پنجشنبه 15 تیر و در آستانه سریال “زخم کاری” ، محمد حسین مهدویان ، کارگردان سریال در اظهار نظری جدید از پخش نشدن قسمت هفتم این مجموعه خبر داد. در شبکه سینمای خانگی. در روزهای اخیر ، وی مقاله ای را در دنیای آنلاین منتشر کرده است ، به ویژه از شیوه های زیرمجموعه صدا و سیما – Satra – در مورد سانسور اعمال شده بر این مجموعه انتقاد می کند و تأکید می کند که اگر این روند ادامه یابد ، او معذور است از انتشار این مجموعه.

اکنون ، پس از آنکه مهدویان نتوانست در مورد نحوه پخش قسمت جدید سریال خود با سرویس رسانه جامع سمعی و بصری (ساترا) به توافق برسد ، وی مقاله جدیدی را منتشر کرد مبنی بر اینکه جالب است که ما 10 مورد از آنها را انجام دادیم و در دو مورد دیگر تصمیم گرفتیم صحنه ها را تغییر دهید تا از آسیب جدی به داستان جلوگیری شود. با این وجود ، سیستم سانسور Satra دو مورد تغییر یافته را نپذیرفت و خواستار لغو کامل آنها بدون دلیل قانع کننده است. بدین ترتیب آنها پروانه نمایش هفتمین قسمت از سریال زخم کاری را منتشر نکردند و این قسمت به دلیل نداشتن پروانه نمایش فردا پخش نمی شود. “اگرچه اکنون در روزهای سخت این پروژه احساس خستگی می کنیم ، اما در این بین من فقط به بینندگانی فکر می کنم که یک هفته منتظر تماشای نمایش جدید بوده اند و به سادگی از حقوق خود محروم شده اند.”

پس از انتشار این مقاله توسط کارگردان “زخم کاری” ، بستر رادیویی این مجموعه نیز در مقاله ویژه ای تأیید تصمیم مهدویان ، “به دلیل عدم تفاهم و توافق تیم تولید و تیم نظارت بر Satra” ، به دلیل احترام به بینندگان ، متأسفانه قسمت هفتم ارسال نمی شود.

اما نظرات کارگردان و تصمیم برای پخش نشدن قسمت های جدید صدا و سیما توسط علی سعد ، دستیار ساترا و تنظیم کننده اجتماعی ، “جنجالی” و “بازاریابی” برای “بقا” توصیف شد. رسانه های صوتی و تصویری گسترده مضر است. “

سعد ، که همیشه توییتر را به عنوان یک رسانه خوب برای اظهار نظر در مورد سیاست Satra در مورد پروژه های آنلاین نمایش خانگی می داند ، گفت: از اواسط هفته دستورالعمل هایی در زمین اعلام شده است که آنها وقت کافی برای عوامل داشته اند.

با تأکید بر شناسایی فرآیندها و غلبه بر رفتارها و معیارهای سلیقه به عنوان محور حرکات Satra ، معاون رئیس سازمان صدا و تنظیم کننده Satra (SATRA) تأکید کرد که “به دلیل سهل انگاری انجمن ، حقوق کاربران نقض شده است. در انجام اصلاحات. “” ما این را به موقع پیگیری خواهیم کرد و این هفته تصمیم خواهیم گرفت. “

به دنبال این نظرات ، بستر پخش “Work Wound” نیز پاسخ داده است:

“گفته می شود که Satra کار گرا است ، اما روند Satra یک طرفه است و آنها باید از بخش خصوصی مشاوره ، تجربه و مشاوره حرفه ای ارائه دهند.”
شما اعلام کرده اید که این انجمن حقوق کاربران را نقض کرده است! با این حال ، شما به جای جبران خسارت مالی به محل برگزاری و مخاطبان ، اقدامی انجام داده اید که مطمئناً منصفانه و اخلاقی نیست.
شما نوشتید که تکثیر تکنیک بازاریابی است. اما آیا شما نمی دانید که سریال “زخمها در محل کار” از محبوبیت کافی برخوردار است و قصد خواندن و طرح و محکومیت بازاریابی پس از دانستن تمام تلاش های این پلتفرم و تیم سازنده برای پخش تا پنجشنبه شب ، واقعیت را نادیده گرفته و دور است از انصاف

فیلیمو بیانیه ای کلی با خویشتنداری صادر کرد ، به دور از تشریح. “برای این اقدام مستقیم ، به منظور آگاهی دادن به افكار عمومی ، انتشار سانسور شده و دلیل هر كدام از آنها ، و همچنین اصلاح تیم تولیدی كه مجدداً رد كردید ، مستقیماً ماركینگ را ناسازگار و نام تجاری را تضعیف كنید ، تا همه بتوانند قضاوت كنند . “

به گزارش کندوج ، “زخم کاری” اولین تولید آزمایشی محمد حسین مهدویان برای شبکه سینمای خانگی است. کارگردانی که فیلم هایی مانند ایستادن در غبار ، داستان نیمروز و لاتاری را ساخته است. Work Wound یکی از نمایش هایی است که توسط سازمان تنظیم صدا Satra All Sound (SATRA) مجوز پخش در شبکه نمایش خانگی را گرفته است.

پیش از این ، مجموعه های دیگر شبکه سینمای خانگی مانند “می خواهم زنده بمانم” ، “قورباغه” ، “آقازاده” و “گناهکار” توسط ساترا در پی انتقادات و طراحی نویسندگان در دنیای آنلاین مورد بازنگری قرار گرفتند. ، توسط برخی به عنوان تبلیغاتی برای نگاه دقیق تر و دیگران به نظارت غیرحرفه ای از رادیو و تلویزیون ایران و تلاش برای همسویی با استانداردهای رسانه ملی تعبیر شده است.

آنچه مسلم است این است که در میان این درگیری و با هر حاشیه جدید ، اعتماد مخاطب است که بیشترین آسیب را می بیند. بینندگانی که این روزها مجبور می شوند برای فرار از ویروس مرگبار کرونا در خانه بمانند و با یک خروجی کمتر از تلویزیون ، شاید برای لحظه ای ، به دور از دنیای اطراف و مشکلات آن و به دور از اوقات تفریح ​​به پروژه های سینمای خانگی آنلاین متوسل شوند. اضطراب را تجربه می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا