مجله فرهنگ

جشنواره تاتر شهر و شهروند برگزیدگانش را شناخت

در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر “شهر و شهروند” ، برندگان نهایی این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش کندوج ، با مراجعه به بخش ارتباطات انجمن فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ، 57 اثر از 24 منطقه به دادگاه ارجاع شد. طبق نظر هیئت داوران ، در نمایش عروسکی ، خانواده موسوی از مبارکه برنده شدند ، اصفهان مقام اول ، خانواده فروتن از خاش سیستان و بلوچستان مقام دوم و خانواده غلامیان از شهرستان شاهین شهر اصفهان مقام سوم را کسب کردند.
در قسمت غیر عروسکی نمایش خانواده بهرامی از بروجرد لرستان به عنوان اثری برگزیده ارائه شد.
در این بازی یاسر میرشکاری از شیراز مقام اول و یاسر توسلی اردکانی از شیراز مقام دوم را بدست آوردند. هیئت منصفه در این بخش ، کار درجه یک را انتخاب نکرده است.
در قسمت نوشتن ، صغرا علیپور از سوراشجان چهارمحال بختیاری مقام اول ، وحیده قهستانی از شیراز مقام دوم و زهرا موسوی از اصفهان مقام سوم را کسب کردند.
در بازیگران مرد ، هیئت داوران در وهله اول کاری را انتخاب نکردند. مجتبی لاله زاری یزد مقام دوم و حجت یکتا بروجرد لرستان مقام سوم را کسب کردند.
در رده بانوان ویدا موسوی از اصفهان مقام اول ، سارا ظریف سنایی از شیراز مقام دوم و مهسا دهقانی از یزد مقام سوم را کسب کردند.
در رده بازیگران جوان ، هیئت داوران مقام اول تا سوم را از شیراز انتخاب کردند ، بر این اساس آیسا اسدی پور مقام اول ، زهرا توسلی اردکانی مقام دوم و ترمه ابوعلی مقام سوم را کسب کردند.

“جشنواره تئاتر خانوادگی شهروندان را مجبور می کند تا به نمونه های فرهنگی توجه کنند”

معاون شهردار شیراز و رئیس انجمن فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر خانواده در این شهر و شهروند گفت: به مفاهیم و مصادیق فرهنگ مدنی پایبند باشید.

دکتر مرتضی جعفری افزود: جشنواره تئاتر خانوادگی در شهر و شهروندانش تلاشی برای تبدیل تهدید به فرصتی برای شهروندان برای استفاده حداکثر از تاج در خانه هایشان بود. رئیس انجمن فرهنگی شهرداری که آثار بی شماری را از شهرهای مختلف 24 استان کشور دریافت می کند ، روحیه مشارکت را در بین مردم دانیت نشان می دهد و گفت: اولین جنبه شهروندی این مشارکت همراه با قانون و مسئولیت است. بنابراین ، روحیه مشارکت و جامعه پذیری برای حفظ چنین برنامه هایی تقویت می شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شیراز نیز در این مراسم گفت: شهروندی یک رابطه دو طرفه بین یک شهر و مردم آن است ، محور اصلی مسئولیت و مشارکت است. دستغیب گفت: وظیفه و وظیفه شورای شهر این است که پایه و اساس انتقال شهروندان به سمت تابعیت را ایجاد کند. زیرا ما معتقدیم که اگر شهروندان تمام جنبه های فرهنگی ، اخلاقی و حقوقی زندگی اجتماعی شهر را رعایت کنند ، بدون شک شهر مکانی مناسب برای یک زندگی آرام ، شاد و سرزنده خواهد بود.

وی افزود: در این زمینه ، یکی از بهترین رویدادهایی که می تواند خانواده ها را به تفکر و تأمل درباره مفهوم فرهنگ مدنی در زمان تاجگذاری ترغیب کند ، برگزاری چنین جشنواره ای است و علاوه بر ایجاد خلاقیت در بین شهروندان ، می تواند به توسعه شهر خود “دادن.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ، توسعه فرهنگی جامعه را نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: “آنچه در این زمینه مهم است ، بررسی موفقیت برنامه ها به ویژه در زمینه فرهنگ و هنر است. . ، که عملکرد برنامه ها باید برای اندازه گیری و ارزیابی باشد. به همین منظور ، برای افزایش مشارکت شهروندان ، باید برنامه هایی پیش بینی شود که با سلیقه مردم همخوانی بیشتری داشته و در طولانی مدت در بین شهروندان نهادینه شود.

دکتر حمید امجد؛ یک دانشمند و نویسنده در زمینه تئاتر و فیلم در مراسم اختتامیه جشنواره ملی تئاتر در شهر و شهروند ، جایی که ادعا می کند به چیزی بیش از زندگی نیاز است تا بتوان معنای واقعی زندگی را فراتر از مسائل طبیعی درک کرد : بازی اولین و متداول ترین عامل است. از غرایز گرفته تا فرهنگ و فرهنگ. وی با اشاره به اینکه گروه اصلی و هدف این جشنواره کودکان بودند ، اظهار داشت: بازی ها همچنین در قالب نمایشنامه باعث می شود تا مردم به ویژه کودکان خود را در نقش های مختلف تصور کنند و می توانند دنیا را از نگاه دیگران ببینند. کودکان زندگی را از طریق بازی تجربه می کنند و برای زندگی اجتماعی آماده می شوند.

حمید امجد خاطرنشان کرد: وقتی می توانیم فرصتی فراهم کنیم تا “خود را در جای دیگری قرار دهیم” و برای همه اقشار و سنین مختلف شهروندان بازی و نمایش داشته باشیم ، به این معنی است که آنها را به مشارکت اجتماعی ، همدلی و همراهی دعوت کرده ایم. در واقع فردی که بتواند به مکان دیگری نقل مکان کند هویت دیگران را بهتر می پذیرد و بدون شک چنین فردی به انسانی اخلاقی ، قانون مدار و قانون مدار تبدیل می شود. جامعه ای که از کودکی شهروندان خود را با فرهنگ و جنبه های آن از جمله تئاتر و تئاتر آشنا کند ، می تواند امید بیشتری به جهت گیری فرهنگی و کارایی آن جامعه و حرکت آن به سمت توسعه پایدار داشته باشد.

این پژوهشگر حوزه تئاتر و فیلم ، با بیان اینکه عشق فکر کردن به دیگری است و تبادل افکار و هویت با دیگری ، گفت: بازیگری فرصتی است برای گسترش عشق و نوع دوستی در بین شهروندان شهر ؛ خصوصاً اگر آن شهر شیراز باشد که مهد فرهنگ ، تمدن ، خیرخواهی و شعر و ادب است دکتر امجد معتقد است که سازمان های فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی جشنواره تئاتر خانواده شهروند را به عنوان بستری مناسب برای حرکت به سمت توسعه فرهنگی و اجتماعی و داشتن مسئولیت فرهنگی ، برگزار کرده اند. ، شهروندان دوست داشتنی و آگاه و ابراز امیدواری کرد که این جنبش در سراسر کشور گسترش یابد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا