مجله حوادث

جملات نیش‌داری که دختران ایرانی زیاد می‌شنوند

پست الکترونیک:

“تو دختر خوبی نیستی” ، “دختر را ساکت کن ، آینده و شهرتت در خطر است” ، “دختری که صدایش را بلند نمی کند” ؛ این فقط برخی از تفاوت های جنسیتی است که به نظر می رسد دختران ایرانی به شنیدن آنها عادت کرده اند و خود را در انظار عمومی رنگ آمیزی کرده اند ، اما در واقع داستان های دیگری در پشت صحنه شنیده می شود.

این دخترانی هستند که یا قدم در قلب خود نهادند و ساختند و سوزاندند ، یا جسورانه ایستادند و برای دستیابی به حقوق خود قاطعانه جنگیدند. بله ، آنها مانند الهه ای تلاش کردند که علی رغم عدم اطمینان در آینده شغلی خود ، با پشتکار در حال تحصیل است اما در عین حال دل و نگرانی خود را با ما در میان گذاشته است.

عبارات گزنده ای که دختران ایرانی زیاد می شنوند

“الهه” دختر 23 ساله و دانشجوی سال آخر ، دلیل مجرد بودن را ترس از داشتن یک زندگی ناموفق پس از ازدواج می داند و می گوید: من کارهای زیادی انجام می دهم که انجام آنها منع شده ام فقط با گفتن: “تو تو دختر خوبی نیستی “

زهرا ، 22 ساله ، ادامه می دهد: “در بسیاری از جاها نمی توانم از حقوق خود دفاع کنم زیرا دختر بودم. گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می دهد که دختر به دلیل شهرت و آینده مجبور است در مورد آنها ساکت بماند و او نمی تواند مانند پسری در سن و سال خود حقوق خود را پس بگیرد. ، زیرا اگر دختری برای اصلاح او صدا بلند کند ، گفته نمی شود که می خواهد حق خود را پس بگیرد ، اما آنها از عبارت “دختری که صدای خود را بلند نمی کند” استفاده می کنند و او را در سکوت قرار می دهند.

مرضیه می گوید: “اگرچه بسیاری از جوانان می خواهند ازدواج کنند ، اما شرایطی مانند کار و درآمد ندارند ، یا اگر درآمد داشته باشند ، برای ساختن زندگی مشترک کافی نیست و به نظر من سن ازدواج در حال افزایش است.” به این دلایل.

“عظیمه” مهمترین دغدغه خود را داشتن شغلی متناسب با رشته خود و مستقل بودن و نادیده گرفتن و تبعیض آمیز دانستن مثلاً در همان شرایط و ارائه یک برنامه خوب از یک دختر و یک برنامه بد از یک پسر می داند ، طرحی مطلوب. او معتقد است که طرح پسر مهمترین مشکل اوست.

“سمیرا” از تعصب غیرعادی به عنوان عامل افسردگی دختران نیز یاد می کند و یکی از مهمترین معیارهای آن برای ازدواج اخلاق ، شخصیت و درک متقابل صحیح است.

“الهام رحیمی” ، رئیس دانشکده مشاوره و بهداشت روان یاسوج و دانشجوی دکترای روانشناسی ، در مورد ویژگی های شخصیتی دختران صحبت کرد: جامعه. پیامبر اکرم (ص) می فرماید: کسی که دختری دارد ، خداوند او را یاری می کند ، برکت می دهد و او را می آمرزد.

وی گفت: ارتباط دختران بین دو نیمکره نسبت به پسران بهتر است و توانایی بیشتری در انجام همزمان کارها و بسیاری از وظایف از خود نشان می دهند.

مشاور ارشد خانواده گفت: “به دلیل توانایی های ویژه ای که در ذهن و روح دارند ، انجام وظایف ظریفی که به دقت بالایی نیاز دارند ، برای آنها بیشتر سرگرم کننده است.” این توانایی در کارهای هنری مانند نقاشی ، خیاطی ، طراحی لباس ، آرایش ، آشپزی و کاردستی دختران را از پسران متمایز می کند.

رحیمی ادامه داد: آنها در برخورد با دیگران بسیار احساساتی ترند و این به این دلیل است که مرکز عاطفی در دو طرف چپ و راست مغز آنها پراکنده است ، در حالی که مراکز عاطفی پسران فقط در نیمکره راست مغز آنها هستند. . دختران هنگام توصیف مسائل به جزئیات بیشتر توجه می کنند و خود را با جزئیات بیان می کنند.

رئیس دانشکده مشاوره و بهداشت روان یاسوج و دانشجوی دکترای روانشناسی گفت: دختران به کسی احتیاج دارند که به حرفهای او گوش کند نه اینکه از همان ابتدا احساسات خود را بشنوند راه حل ارائه دهد.

رحیمی اظهار داشت: برخی از این دختران به دلیل تربیت و رفتار والدین ممکن است از اعتماد به نفس برخوردار نباشند که این امر می تواند باعث آسیب دیدگی بیشتر شود و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

این مشاور ارشد خانواده درباره مراقبت از دختران گفت: اگر می خواهیم فرزندانمان خود را انسانهای گرانبهایی ببینند ، باید با تمام نقایص آنها كنار بیاییم. ما معتقدیم که برای کودک خود ارزش قائل هستیم و گاهی اوقات چنین می گوییم ، اما بیشتر اوقات رفتار ما در گفتار ما نمی گنجد.

رحیمی گفت: ما هرگز نباید دختر خود را به دلیل جنسیت او تحقیر کنیم. حتی باید مطمئن شویم که پسرمان بر این دختر حکومت نمی کند و او را مورد آزار و اذیت قرار نمی دهد. عشق برای همه کودکان ضروری است ، اما برای دختران از نظر احساسی تأکید می شود.

وی گفت: “اگر این عشق به دختران داده شود ، خصوصاً توسط پدر ، آنها این نیاز را در خارج از خانواده نخواهند یافت. پدر باید نیاز عاطفی دختر را در گفتار ، عشق و نوازش و دختری را كه پدر مورد توجه پدر است برآورده سازد و این مادر است ، تربیت او تضمین شده است.

رئیس گروه مشاوره و بهداشت روان دانشکده پزشکی یاسوج و دانشجوی دکترای روانشناسی گفت: عزت نفس پایین ، افسردگی ، اضطراب ، ناتوانی در یادگیری ، رفتارهای پرخطر و دوستی با جنس مخالف و سرانجام فرار از خانه.

رحیمی افزود: یکی از مهمترین مسائل و دغدغه های دختران ازدواج و یافتن شریک زندگی مناسب است. دختران باید بدانند که ازدواج در زمینه های مناسب مهم است ، زیرا ازدواج زودهنگام دلیل خوشبختی نیست و ازدواج دیر هنگام باعث بدبختی بنابراین ، آنها باید در انتخاب همسر آینده خود دقت کنند.

وی گفت: نگرانی هایی که دختران جامعه ما در برخورد با مسائل زناشویی دارند شامل یافتن همسر مناسب ، مشکلات اقتصادی ، نداشتن همسر پایدار و اختلافات جنسیتی است که در خانواده ها مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس دانشکده مشاوره و بهداشت روان یاسوج و دانشجوی دکترای روانشناسی ادامه داد: دختران عزیز می توانند با استفاده از تجربیات و دانش مشاوران و روانشناسان در این زمینه همسر مناسب را انتخاب کنند تا اشتباه نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا