مجله فرهنگ

جهان‌های مجازی، قاتل جان برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند؟

کارشناسان هشدار می دهند که با روی آوردن جوانان به سایر سرگرمی های مجازی از جمله دنیای مجازی متاور، می توان بینندگان برنامه های تلویزیونی سنتی را از دست داد و آنها را حذف کرد.

به گزارش کندوج و به نقل از دیلی میل، فردریک کاوازا، یکی از بنیانگذاران یک شرکت تبدیل دیجیتال فرانسوی به نام Sysk، می‌گوید که جوانان از بینندگان غیرفعال تلویزیون به بازیکنان در رسانه‌های تعاملی و از صفحه نمایش به تلفن‌های هوشمند تبدیل شده‌اند. وی افزود: اگر شبکه های تلویزیونی آنها با این شرایط سازگاری پیدا نکنند، همراه بینندگان خود محو خواهند شد.

تعداد بینندگان تلویزیون زیر 35 سال در دهه گذشته به نصف کاهش یافته است و انتظار می رود با توسعه متاور کاهش بیشتری پیدا کند.

اگر قرار است این برنامه های تلویزیونی زنده بمانند، باید با پلتفرم هایی مانند Fortnite، Roblox و Minecraft رقابت کنند.

به گفته شرکت تحقیقاتی Dubit، نیمی از کودکان بین 9 تا 12 سال در ایالات متحده حداقل یک بار در هفته از پلت فرم Rublax استفاده می کنند. پلتفرمی که در آن می‌توانید با دوستان خود بنشینید، بازی کنید و حتی به کنسرت بروید.

بیشتر بخوانید: دنیای مجازی متاور کجاست؟

متیو وارنفورد، یکی از بنیانگذاران Dobit، یک شرکت تولید کننده بازی برای پلتفرم Metavers، می گوید: «رسانه ها باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند به برنامه های تلویزیونی رو به افول ادامه دهند یا نام تجاری خود را به پلتفرم معرفی کنند. اگرچه Metavers هنوز یک مفهوم نسبتاً جدید است، شرکت های تلویزیونی زمان دارند تا با آن سازگار شوند.

با این حال، آنها همچنین برای افراد مسن معتاد به این برنامه های تلویزیونی سنتی و جوانانی که علاقه مند به ارتباطات بیشتر هستند، با چالش هایی روبرو خواهند شد. کتی برم، رئیس بخش نوآوری در تلویزیون فرانسه می گوید: «اگر می خواهیم برای بینندگان جذاب باشیم، باید خود را در همه این زمینه ها تقویت کنیم.

با این حال، بزرگترین چالش ممکن است از نظر مالی ایجاد شود. زیرا ساخت یک پلتفرم تعاملی می تواند بسیار گران باشد.

تا به امروز، شرکت‌های تلویزیونی از اختلال در فناوری‌های جدید در امان مانده‌اند، زیرا برخلاف روزنامه‌ها و مجلات، درآمد تبلیغاتی آن‌ها به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار نگرفته است. اما وارن معتقد است که این رویه می تواند سریعتر از تصور عموم تغییر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا