مجله بانوان

حضور اجتماعی عفیفانه نمادی از مدنیت برای حفظ سلامت روانی افراد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

این هفته ، برنامه چراغ از شبکه 5 میزبان فاطمه منتظری ، محقق ، محقق و مترجم تعدادی از مقالات و کتابهای علمی اسلامی از آلمانی به فارسی ، مشاور خانواده و مبلغ ، دکتر آموزش و BBA در کمیته اجرایی است. مردان و زنان در تمرکز و کارایی محیط آموزشی. “

منتظری با اشاره به این واقعیت که وقتی صحبت از آموزش و پرورش می شود ، روح انسان تماشاچی است ، گفت: … به طور کلی اجتناب کنید. سپس سیاستمداران ، شخصیت های فرهنگی ، اندیشمندان و فیلسوفان هستند. در جهان ، ما در مورد چنین سلیقه ها به هیچ وجه در سطح علمی بحث نمی کنیم ، زیرا آنها وقت ندارند. زمانی را صرف کنند که بخواهند پر از آب به نظر برسند و تابی آنها زمان خود را برای رفع تشنگی علمی خود صرف می کنند.

وی افزود: از نظر خلقت ، زن از نظر فریب و آدم ربایی غنی است و به دلیل حضور و ظهور اجتماعی باید این ثروت را کنترل کند ، در غیر این صورت حواس جامعه را به ویژه در محیط آموزشی مختل می کند و افراد را از بحث منصرف می کند. “پس اصل آن را می فهمد. چه ضربه ای در این بین بین المللی این نشان می دهد که امروزه تمایلی وجود دارد که همه کشورها از یکدیگر جدا شوند یا مستقیماً بگویند که رابطه بین زن و مرد در محیط آموزشی محدود می شود. در روابط به اصطلاح عادی و خارجی که ما در جامعه بیرونی خود داریم ، نمی توانیم در این مدت کوتاه به هویت پنهان افراد ، چه زن و چه مرد ، پی ببریم ، بنابراین فرصتی برای شناخت افراد وجود ندارد ، بنابراین باید پیدا کنیم یک راه معتدل و ایمن برای همانطور که قرآن می گوید ، اگر کسی مبتلا به بیماری قلبی باشد نمی تواند به شما آسیب برساند.

این محقق ادامه داد: نگاه کنید ، احتیاط منطقی است که افراد به گونه ای حضور اجتماعی داشته باشند که سلامت اجتماعی افراد جامعه نیز حفظ شود. به عنوان مثال ، اکنون که باید در روزهای کرونا ماسک بزنیم ، در بین مردم ، افراد بیمار ، ناقلان و افراد سالم وجود دارد ، چگونه می توانیم بفهمیم مجری کیست یا نه؟ بنابراین مراقب باشید و از ماسک استفاده کنید ، آیا ماسک محدودیتی دارد یا خیر؟ با این وجود ، مردم با این مسئله کنار آمده اند و استفاده از ماسک برای حفظ سلامت خود و جامعه. این نوعی تمدن است.

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: در محیط آموزشی ، از مدارس ابتدایی تا محیط دانشگاه ، اگر فضایی را فراهم کنیم که روح و روان را تامین کند مرد اگر او بازیگوش و متمرکز نباشد ، آیا نتایج بهتری می گیریم یا آنقدر در اطراف افراد پر زرق و برق می شود که نمی تواند تمرکز کند؟ از آنجا که ورودی ذهن چشم و گوش است ، چشم ها و گوش های ما برای تمرکز کامل بر روی آن موضوع باید چه صحنه هایی را ببینند؟ به عبارت دیگر ، در اصطلاح قرآنی ، چیزی به نام هره تبدیل شدن ؛ وقتی در مورد صحبت می کنیم هره بسیاری از ما باید کلمه افتخار را با آنها مرتبط کنیم «یا آ انسان ما کرک بربک فیلماو می گوید: “اما نکته بسیار جالب این است که وقتی آدم و حوا شروع به مشارکت در وسوسه های شیطان می کنند.”پشتو» هره بود؛ هره تبدیل شدن به معنای خیره شدن به معنای جلال است ، زیرا خداوند همچنین در قرآن به شیطان می گوید که وقتی می خواهد شیطان را به ما معرفی کند ، می گوید: لاُزیِننّهی یا امفرماد: .ن له، مزین می کند ، سر و صدا می کند ، .لم زیمبو ایجاد شده است تا انسان را از اصل خلقت و اصل هدف منحرف کند.

وی افزود: بنابراین ما می خواهیم در مناظره بگوییم تبرج یا این س ariseال مطرح می شود که آرایش یک تزئین خارجی است یا زندگی روح ما را نشان می دهد؟ آیا زن آرایش کرده روح ، روح ، توانایی های درونی خود را کشف می کند یا ظاهر او کم آب و رنگارنگ می شود؟ از این رو تبرج و پوشش غیر متعارف و غلط تأکید جامعه را از مسیر اصلی و درست و از هدف اصلی منحرف می کند.
این روانشناس و مشاور خانواده یادآور شد: همانطور که در کلاهبرداری شاهد هستید سلام فقط تقصیر مرد نیست. زیرا قطعاً دو جنسیت وجود داشته است که کلاهبرداری شکل گرفته است و اساساً یک قصد در پشت آن وجود دارد ، بنابراین هدفمند است. بنابراین ، دو چیز را می توان ذکر کرد: اول ، آیا فقط یک مرد فریب خورده است یا یک زن نیز شرکت کننده بوده است؟ این همجنس گرایی نیست. این اولین نکته است. از زنی که در این زمینه خیانت کرد سلام در پرسیدن شرکت کنید ، آیا مطمئن هستید که این آقا این کار را تکرار نمی کند؟ برای مثال ، فرض کنید زنی می گوید که این آقا من را دوست دارد. اینطور بگوییم: باشه بنابراین همسر اول که چند فرزند دارد باید چه بگوید؟ نکته دیگر ؛ س Myال من این است که آیا این آقایانی هستند که این کار را کردند؟ و اینها همه مردان بدی هستند ، بسیاری از زنان می گویند نه ، این مرد بسیار خوب بود ، زیرا این زنان لباس بدی پوشیده بودند و چهره ای آرایش کرده بودند ، و اکنون غیراخلاقی و غیره است ، زیرا شرایطی فراهم شده است که این زنان بیایند و اغوا کنند ، بنابراین حتی بهترین مردان را می توان فریب داد.

وی افزود: زنی که به قول خودشان اغوا کننده است تبرج و تجملات عظیمی در جامعه وجود دارد ، آن هم با فریب هایش یا با شخصیت انسانی آ؟ اگر این س questionال مربوط به شخصیت انسان است ، باید بروید و آمارهایی را که کلاهبرداری در آن اتفاق افتاده است ، بررسی کنید. اساساً ، خانمهای اول خانمهای بسیار محترم ، نجیب و با شخصیتی بودند که خانه را حفظ می کردند و، مراقب بچه ها باشید وبه آنها زمان خود را صرف آموزش فرزندان خود می کنند. سپس چنین خیانت هایی آنها را بسیار شوکه می کند بیا با شده است. شما احتیاط می کنید ، بنابراین در اینجا کسی است که خارج از این توانایی ها ارائه دهد. چگونه می توان با این نوع تقلب و رفتار برخورد کرد؟ چه پیشنهادی بهتر از پیشنهاد اسلام؟ اینکه من در مقابل افسردگی هستم صفحه اصلی این که آیا ما نباید با آنها به میدان بیاییم یا نه ، باید آزادانه رفتار کنیم و به مردم بگوییم که شما چشم هستید. مال شما نبین ، نشنو. آیا فکر می کنید این تمدن است؟

حضور محض اجتماعی نمادی از تمدن برای حفظ سلامت روانی افراد است

من می خواهم یک چیز را بگویم ، شاید ما باید به دختران جوان خود ، به زنانی که نمی خواهند این کار را انجام دهند ، توصیه کنیم و آن این است که همیشه فکر کنند که این آقا پدر خانواده ای با همسر نجیب است و منتظر است از عشق و لبخند خوب همسرش استفاده کنید .. من می پرسم آیا ما با حفظ حریم خصوصی و بچه های خانه که می خواهند این عشق را بین والدین خود ببینند و سپس لانه ای گرم داشته باشند یا با رفتار ما در زندگی آیا ما قطع می کنیم؟ آیا این مشکلی است ، درست است؟ مردم نیست؟ درست است مردم همیشه در اقتصاد نیست. اتفاقاً ، می تواند در مسائل روانی بسیار سودآورتر باشد.

منتظری توضیح داد: قبل از انقلاب قوانین کشور ما مخالف حجاب بود ، می دانید این یعنی نقطه صفر. ما تا آنجا که می توانستیم صفر بودیم. به عنوان مثال ، حجاب ، که آن زمان فقط یک چادر معمولی بود ، بسیار کوچک بود. به محض این که زنان موفق به رعایت حجاب شدند ، مشکل بود. چون در خیلی جاها اصلا نمی توانستند حضور داشته باشند. قوانین کشور مغایر با اصل اسلام است. زنان اجازه نداشتند در موقعیت های اجتماعی ، در بسیاری از رستوران ها ، به طور کلی در بسیاری از مکان ها حضور داشته باشند. بنابراین مسلمانان را نگران می کند مieمن این برای حفظ این مرز بود ، اما از زمانی که جمهوری اسلامی ایران کلید خورد ، حجاب به قانون این کشور تبدیل شد.

این محقق ادامه داد: این یکی از اصول اسلامی است. دویست و پنجاه مجتهد پشت این قانون اساسی نشستند و ساخته شده بر پایه ی قوانین اسلامی این قانون نوشته شده است و امروزه قانون اساسی کشور ما یکی از مدرن ترین قانون اساسی است اکثر و بهترین قانون اساسی جهان شناخته شده است. بنابراین ، مقامات و نهادهای مربوطه موظفند برای دختران و زنان خود زمینه و شرایطی فراهم آوریم تا آنها نیز بتوانند محدودیت هایی را که خداوند برای آنها در ظاهر سالم در جامعه تعیین کرده و همچنین قادر به انجام فعالیت های اجتماعی هستند ، حفظ کرده و رعایت کنند. امروزه در این زمینه انواع مختلف حجاب به شکل چادر و یا انواع مختلف حجاب برای اقشار مختلف برای انواع مختلف و زندگی وجود دارد و نباید فقط بر یک نوع حجاب آنلاین زده شود. تائیدیه دراز بکشید و تماشا کنید متهجرانه و طعم این مول یکی رو قفل کرد تنش باید بین دو نسل ایجاد شود و ما باید مطمئن شویم که خواسته یا ناخواسته بسیاری از چیزها در مورد اسلام آموزش داده می شود. شعار اسلامی “اعدلوا و بستگان با تقوا“اعتدال در رفتار است. در عبارات مختلف ، ما در قرآن راهی برای اعتدال داریم روید چرا، زیرا “ایرید خدا بکم آلیسخدا از شما طرز فکر در محل کار را خواسته است.

این کارشناس و مشاور در حوزه خانواده در قسمت دوم سخنان خود خاطرنشان کرد: در زمینه قوانینی که در کشور ما برای حجاب وضع شده است ، اگر بخواهیم مسائل حقوقی را به تشخیص هر نسلی تغییر دهیم. ، باشه همان گروه مخالف بنشینید ، هر یک از آنها طرز تفکری در این باره دارند ، یعنی در مخالفت خود یکسان نیستند ، بنابراین ما نمی توانیم با اراده افراد پیش برویم ، مسئله دوم قانون جمهوری اسلامی است. وقتی در مورد قانون صحبت می کنیم در واقع در مورد اصول بحث می کنیم اصل حجاب از قرآن گرفته شده و مطابق قرآن نوشته شده است. شاید در برخی از کشورها برخی از وکلا فقط بنشینند و قوانینی را تصویب کنند ، آنها را تنظیم کرده و اظهار کنند که آنها در پارلمان تصویب شده اند ، هیچ بحثی در مورد دین وجود ندارد و ریشه ای در وحی ندارد ، اما در اینجا دین باید نقش مهمی ایفا کند. موضوع. حدود دویست و پنجاه مجتهد با مشورت وکلای فعلی این قوانین را با رعایت کامل قوانین اسلامی نوشتند. اگر این قانون را تغییر دادید – توجه داشته باشید که قانون بر محدودیت ها و محدودیت ها تأکید دارد ، نه روش ها و روش ها! از آنجا که سلیقه ما در روش ها آشکار می شود ، مرزها توسط قانون تعیین می شود. وقتی قانون ، ساخته شده بر پایه ی این قرآن است و ما آن را تغییر داده ایم ، آیا اصل قرآن را تغییر می دهیم یا فقط یک قانون را تغییر می دهیم؟ آیا به این موضوع فکر کرده اید؟ چگونه آن را تغییر دهیم؟ بله ، گاهی اوقات مناسب است متتم تغییر می کند زیرا روشها و روشهای بازسازی فرهنگی تغییر می کند. توضیحات و تغییرات باید به موقع باشد ، اما اصل را نمی توان تغییر داد. به عبارت دیگر ، آنچه مهم است اصل است ، که آن هم احکام الهی است.

لازم است بذکر در طول فصل سوم ، برنامه تلویزیونی چراغ روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 21 از شبکه 5 سیما پخش می شود و چالش هر هفته پوشش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا