مجله عمومی

حضور ۲۵ سرمربی در ۱۶ تیم لیگ برتری/ اتفاق ویژه برای جواد نکونام – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فصل بیستم بود مسابقات لیگ برتر رو به اتمام است و 16 تیم حاضر در این رقابت ها تنها یک بازی تا پایان این فصل دارند.

پرسپولیس ، سپاهان ، استقلال ، گل گهر ، فولاد ، تراکتور ، پیکان ، پدیده ، آلومینیوم ، مس رفسنجان ، صنعت نفت ، نساجی ، روغن مسجدسلیمان ، ذوب آهن ، سایپا و مهندسی مکانیک 16 تیم از 8 استان تهران ، اصفهان ، کرمان ، کرمان ، آذربایجان شرقی ، خراسان رضوی ، مرکزی ، خوزستان و مازندران در این مسابقات شرکت کردند.

در این فصل پرسپولیس ، سپاهان ، گل گهر ، فولاد ، پیکان ، پدیده ، مس رفسنجان و صنعت نفت 8 تیم داشتند.

شلوغ اکثر تیم
در مقابل این 8 تیم ، استقلال ، تراکتور ، آلومینیوم ، نساجی ، نفت مسجدسلیمان ، ذوب آهن ، سایپا و ماشین سازی نیز 8 تیم بودند که مربی خود را از یک به چند بار تغییر دادند ؛ و در بین تیم ها به عنوان کلاس تغییر ایجاد شد ، سازنده خودرو با 6 تغییر و استفاده از 5 واگن بیشترین تغییرات را داشت. وحید بیتلز، سعید اخباری (در دو فصل) ، مهدی پاشازاده ، مجتبی خورشیدی و علیرضا اکبرپور کسانی بودند که در فصول مختلف هدایت این تیم را بر عهده داشتند.

حضور 25 مربی در 16 تیم لیگ برتر / رویداد ویژه جواد نکونام

ساخت ماشین با 5 مربی رکورد بزرگترین تغییر در فصل بیستم در لیگ برتر بود

فولاد پایدار و نکونام اکثر
فولاد تنها تیمی است که در دو فصل اخیر لیگ برتر با سرمربی کار کرده است و جواد نکونام تنها تیمی است که در دو فصل اخیر لیگ برتر هدایت تیمی را بر عهده داشته است ، بنابراین این دو شرط کاملاً ویژه است بر این مبنا.

بعد از فولاد و نکونام ، همکاری پرسپولیس و یحیی گل محمدی یک و نیم فصل به طول انجامید ، بنابراین این زوج پس از فولاد و نکونام در موقعیت بعدی قرار دارند.

محمد ربیعی از ابتدای فصل گذشته سرمربی مس رفسنجان بوده است اما با توجه به اینکه این تیم فصل گذشته در لیگ دسته اول بود و فقط در فصل 99-00 در لیگ برتر بود ، همکاری این باشگاه با این مربی در لیگ برتر یکی است.

اتوبوس ها پر شد
علاوه بر تیم هایی که تغییراتی در کادر فنی خود ایجاد کرده اند ، تعدادی از مربیان نیز در این فصل تیم های خود را تغییر داده اند و مدیریت بیش از یک تیم را در این فصل بر عهده داشته اند.

محمود فکری (نفت استقلال و مسجدسلیمان) ، علیرضا منصوریان (تراکتور و آلومینیوم) ، رسول خطیبی (آلومینیوم و تراکتور) ، مجتبی حسینی (نفت و ذوب آهن مسجدسلیمان) و سعید اخباری (مهندس و سایپوت) بیش از یک تیم.

شلوغ اکثر مربی
در بین مربیان شلوغ ، سعید اخباری می تواند پر باشد بیشتر به آینده مربی می دانست. اخبار فصل با کمک وحید بیتلز وی مهندسی مکانیک را آغاز کرد ، سپس به عنوان جانشین خود سرمربی این تیم تبریزی شد.

اخباری در پایان نیم فصل اول صنعت خودرو را ترک کرد و پس از چند هفته هدایت این تیم را پذیرفت که در نیمکت دوم روی این نیمکت شلوغ مدت زیادی دوام نیاورد. اخباری در 3 هفته گذشته به عنوان سرمربی سایپا انتخاب شد تا بتواند با این آمار سفر کند. اکثر مربی لیگ برتر این را می دانست.

انتقال کراس اوور
در یک نقطه یک تقاطع بین دو تیم وجود داشت. و تیم های تراکتور و آلومینیوم ، پس از عزیمت سرمربی آن زمان جان، سرمربی تیم حریف را برای انتقال علیرضا منصوریان از تراکتور آلومینیوم و رسول خطیبی از آلومینیوم به تراکتور استخدام کرد.

منصوریان فصل را با تراکتور آغاز کرد و در میانه راه به تیم آلومینیوم پیوست و تا پایان فصل در کنار تیم بود. اما رسول خطیبی که فصل را با آلومینیوم آغاز کرد و در میانه راه تراکتورسازی را جایگزین علیرضا منصوریان کرد ، نتوانست فصل را با این تیم به پایان برساند و فیروز کریمی جانشین وی شد.

25 مربی در دسته بیستم
در این بخش از مسابقات در لیگ برتر ، 25 مربی با 16 تیم پیشتاز بودند که 8 نفر از آنها از ابتدا تا پایان فصل روی نیمکت یک تیم بودند و علاوه بر این 8 نفر ، 2 نفر از آنها نیز توضیح دادند که تغییر کرده اند. تیم ها از ابتدا آنها تا پایان فصل در این مسابقات شرکت کردند.

اسامی مربیان بر اساس تیم هایی که مربیگری کرده اند ؛

1- یحیی گل محمدی؛ پرسپولیس
2- محرم نوید کیا؛ سپاهان
3- فرهاد مجیدی؛ استقلال
4- محمود فکری؛ استقلال – نفت مسجدسلیمان
5- امیر قلعه نویی؛ گهل گهر
6- جواد نکونام؛ فولاد
7- علیرضا منصوریان؛ تراکتور – آلومینیوم
8- رسول خطیبی؛ آلومینیوم – تراکتور
9- فیروز کریمی؛ تراکتور
10- مهدی تارتار؛ پیکان
11- مهدی رحمتی؛ پدیده
12- محمد ربیعی؛ مس رفسنجان
13- سیروس گوشت خوک؛ صنعت نفت
14- مجتبی حسینی؛ روغن مسجد سلیمان – ذوب آهن
15- رحمان رضایی؛ فولاد
16- ابراهیم صادقی؛ سایپا
17- فراز کمالوند؛ سایپا
18- سعید اخباری؛ ماشین آلات – سایپا
19- وحید بیتلز؛ تولید ماشین
20- مهدی پاشازاده؛ تولید ماشین
21- مجتبی خورشیدی؛ تولید ماشین
22- علیرضا اکبرپور؛ تولید ماشین

23- وحید فاضلی؛ منسوجات
24- مجید جلالی؛ منسوجات
25- الهام خاموش؛ منسوجات

اسامی تیم ها بر اساس مربیانی که داشتند ؛

1- تخت جمشید؛ یحیی گل محمدی
2- سپاهان؛ محرم نویدکیا
3- استقلال ؛ محمود فکری – فرهاد مجیدی
4- گل گهر؛ امیر قلعه نویی
5- فولاد؛ جواد نکونام
6- تراکتور؛ علیرضا منصوریان – رسول خطیبی – فیروز کریمی
7- پیکان؛ مهدی تارتار
8- پدیده؛ سید مهدی رحمتی
9- آلومینیوم ؛ رسول خطیبی – علیرضا منصوریان
10- مس رفسنجان؛ محمد ربیعی
11- صنعت نفت آبادان؛ سیروس پور موسوی

12- نساجی؛ وحید فاضلی – مجید جلالی – ساکت الهامی
12- روغن مسجدسلیمان؛ مجتبی حسینی – محمود فکری
13- فولاد؛ رحمان رضایی- مجتبی حسینی
14- سایپا؛ ابراهیم صادقی – فراز کمالوند – سعید اخباری
15- مهندسی مکانیک؛ وحید بیتلز – سعید اخباری – مهدی پاشازاده – مجتبی خورشیدی – سعید اخباری – علیرضا اکبرپور

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا